• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022619292
  • خبرنگار : 50130

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور:

خودکفا شدن ۱۱۰ هزار خانوار مددجوی امداد در کشور

خودکفا شدن ۱۱۰ هزار خانوار مددجوی امداد در کشور

ایسنا/کردستان قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در سال ۱۴۰۳ خودکفایی و اشتغال ۱۱۰ هزار خانوار دیگر مددجوی امداد را در دستور کار داریم تا این خانوارها از پوشش کمیته امداد خارج شده و به چرخه تولید و اشتغال کشور باز گردند.

جعفر صباغیان، امروز چهارشنبه( ۲۶ اردیبهشت) در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد گفت: کمیته امداد یکی از آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با نگاه دینی و فقهی امام راحل به عنوان دومین نهاد انقلابی تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه طی این ۴۵ سال کمیته امداد(ره) استان خدمات ارزنده‌ای به مددجویان اعطا کرده است، افزود: ارائه خدمات به قشر محروم و نیازمندان جامعه وظیفه ذاتی و الهی ما بوده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور، به اقدامات کمیته امداد در بخش مسکن محرومان در کشور اشاره و بیان کرد: طی یک ماه گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن به عنوان سرپناه تحویل مددجویان کمیته امداد سراسر کشور شد.

وی یکی از دیگر از اقدامات قابل توجه کمیته امداد را اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش ذکر و عنوان کرد: به برکت کمک همه خیرین و نیکوکاران، امدادگران، بانک‌های عامل، دولت مردمی در سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰هزار نفر خانواده تحت پوشش را داشتیم که این امر از مصادیق بارز کرامت انسانی است.

صباغیان، با اشاره به توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات که یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: طی چند سال اخیر کمیته امداد از یک نهاد صرفا حمایتی به سمت یک نهاد توانمندسازی حرکت کرده و تلاش دارد اشتغال و ازدواج فرد را که نتیجه آن درآمد پایدار و مستقل شدن مددجویان است، جایگزین بسته‌های حمایتی کنیم.

وی با اعلام اینکه در سال  ۱۴۰۳ خودکفایی و اشتغال ۱۱۰ هزار خانوار دیگر مددجوی امداد را در دستور کار داریم تا این خانوارها از پوشش کمیته امداد خارج شده و به چرخه تولید و اشتغال کشور برگردند، افزود: اشتغال و خودکفایی خانواده‌های مددجوی امداد در دستور کار کمیته امداد قرار دارد اما بیماران صعب‌العلاج و ازکار افتاده که توان انجام کار را ندارد تا آخر عمر خدمتگزار آن‌ها هستیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی برای فرزندان کمیته امداد نیز برنامه‌های متنوع حمایتی صورت گرفته است که این امر موجب شده بین دانش‌آموزان رتبه‌های تک رقمی در رشته‌های پزشکی، مهندسی و غیره را داشته باشیم که این امر موجب توانمند شدن خانواده‌ها و خودکفاشدن آن‌ها خواهد شد.

وی به برنامه کمیته امداد در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه با راه‌اندازی مرکز مشاوره «راه و زندگی» به زوج‌های جوان مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج خواهیم داد و همچنین با اعطای جهیزیه به مددجویان امداد از آنان حمایت خواهیم کرد.

صباغیان از اعطای ۷۳۳ جهیزیه به نوعروسان مددجوی امداد استان طی امروز خبر داد و افزود: ۱۰۰هزار سری جهیزیه برای مددجویان پیش‌بینی و به مددجویان اعطا شد و تمام تلاش ما این است که هیچ زوجی به خاطر نبود جهیزیه پشت نوبت نماند.

وی خاطرنشان کرد: تمام لوازم جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی و ماشین لباسشویی از تولیدات داخلی است، چراکه معتقدیم با این امر به واحدهای تولیدی داخلی و اشتغال کشور کمک خواهیم کرد.

قائم مقام کمیته امداد در پایان با تشکر از تمام دست‌اندرکاران در حوزه حمایت به مددجویان کمیته امداد یادآور شد: کمیته امداد در ۱۲۰ خدمت، مددجویان را مورد حمایت قرار داده است که در این راستا دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و ... بسیار اثرگذار بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha