• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98063115737
  • خبرنگار : 71593

نمایشی نادر درباره حمایت از رهبری خارجی در خاک آمریکا؛

ترامپ و هزاران هندی در تجمع تگزاس با حضور مودی شرکت می‌کنند

ترامپ و هزاران هندی در تجمع تگزاس با حضور مودی شرکت می‌کنند

حدود ۵۰ هزار شهروند هندی-‌آمریکایی امروز (یکشنبه) در استادیوم هیوستون در تگزاس آمریکا حاضر خواهند شد تا حمایت خود را از نخست‌وزیر هند نشان دهند. دونالد ترامپ هم در این گردهمایی حاضر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند امروز در کنار دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در استادیوم هیوستون حاضر می‌شود. حضور و حمایت این شهروندان در این استادیوم نمایش کم‌سابقه‌ای از حمایت از یک رهبر خارجی در خاک آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این می‌تواند فرصتی برای مودی باشد تا به روابطش با هندی-آمریکایی‌ها که حامیان سیاسی فعال او هستند، جان تازه‌ای ببخشد. در همین حال ترامپ با تجمعی از مخاطبان رو به رو است که در خارج از آمریکا متولد شده‌اند و احتمالا پذیرای پیام‌های مهاجرستیزانه او نیستند.

میزان حمایت مردم از ترامپ در هیوستون که بخشی از ایالت تگزاس است، نقش مهمی در پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ دارد. نظرسنجی‌ها اما نشان‌دهنده حمایت قابل توجهی از دونالد ترامپ از سوی رای‌دهندگان هندی-آمریکایی نیستند؛ شهروندانی که در انتخابات ۲۰۱۶ حمایتی ۷۵ درصدی از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ نشان دادند.

سازمان‌دهندگان این تجمع اما معتقدند که جامعه هندی‌های آمریکا از ترامپ کاملا استقبال می‌کنند و حضور او در این مراسم را نشانگر حمایتش از تقویت روابط با هند می‌دانند. آمریکا چهار میلیون شهروند هندی-آمریکایی دارد که حدود ۳۰۰ هزار تن از آن‌ها در هیوستون و دالاس زندگی می‌کنند.

سفر مودی به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که او به دلیل اقدامات اخیرش در جامو و کشمیر با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شده است. پیش‌بینی ‌می‌شود گروه‌هایی از مسلمانان و سیک‌ها در اطراف استادیوم هیوستون و علیه سیاست‌های مودی در کشمیر دست به تجمع اعتراض‌آمیز بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha