• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98070805885
  • خبرنگار : 71592

مطالبات در سودان برای خروج ارتش این کشور از یمن

مطالبات در سودان برای خروج ارتش این کشور از یمن

مطالبات در سودان برای خارج شدن نیروهای این کشور از یمن افزایش یافته است و موضوع حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم نیز در راس اولویت‌ها قرار دارد.

به گزارش ایسنا، حید الصافی، دبیرکل حزب جمهوری سودان به روزنامه القدس العربی گفت: درخواستی مانند خروج ارتش سودان از یمن وجود دارد که عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و دولتش را ملزم می‌کند آن را اجرایی کند. این درخواست از مطالبات انقلاب بود.

وی همچنین خواستار جدایی روابط سیاسی و نظامی میان سودان و امارات و عربستان شد و گفت، این دو کشور به مداخله در امور بین‌المللی متهم هستند.

الصافی افزود: این درخواست روند حذف یا عدم حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را مشخص می‌کند. حذف نام سودان از لیست مذکور از طریق روند طولانی و پیچیده انجام می‌شود و در وهله اول باید شروط آن محقق شود و سپس درخواست حذف نام صورت بگیرد.

همچنین یک تحلیل‌گر سیاسی سودانی در خصوص خروج ارتش سودان از یمن و لیبی گفت: باید نیروهای سودان از یمن و لیبی خارج شوند زیرا این نیروها به مزدورانی تبدیل شده و وارد جنگی شده‌اند که هیچ گونه ارتباطی به سودان ندارد. حضور نیروهای این کشور در یمن و لیبی با اظهارات حمدوک در سازمان ملل مغایرت دارد که گفته بود: ما در امور کشورهای دیگر هرگز مداخله نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم مستلزم نابودی شبه‌نظامیان است، وجود شبه‌نظامیان را خارج از قانون و چارچوب حاکم در نیروهای نظامی دانست و آنها را به ارتکاب جنایت‌ها حتی پس از تحقق دولت مدنی متهم کرد.

در همین راستا، محمد مختار الخطیب، دبیرکل سیاسی حزب کمونیسم سودان هم خواستار خروج ارتش این کشور از یمن شد و گفت، باید با همه ابزارهایی که منجر به تروریسم شده، مقابله کرد.

همچنین محمد الفکی، سخنگوی شورای حاکمیتی سودان گفت، خارطوم هرگز هیچ چشم‌پوشی در ازای حذف نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم نخواهد کرد.

الفکی افزود: ما هیچ شرطی از دولت آمریکا برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را نشنیده‌ایم.

وی ادامه داد، عبدالله حمدوک با بخش‌های مختلف دولت آمریکا صحبت خواهد کرد و ما سعی می‌کنیم سودان آزاد و مستقل باشد و تنها طبق منافعش عمل کند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha