• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98071511271
  • خبرنگار : 71588

هشدار کردها درباره خطر بازگشت داعش در صورت حمله ترکیه

هشدار کردها درباره خطر بازگشت داعش در صورت حمله ترکیه
اردوگاه الهول

کانتون کردها در شمال و شرق سوریه نسبت به خطرات بازگشت داعش به ویژه به اردوگاه آوارگان "الهول" در صورت انجام عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، کانتون کردها در شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مناطق تحت سیطره‌ کردها در دوره پیروزی‌های نظامی علیه گروه تروریستی داعش شاهد بزرگترین و خطرناک‌ترین "موج مهاجرت و آوارگی" بوده است، که آخرین آن درگیری "الباغوز" بود که "نقطه عطف" معادله بحران سوریه و خاورمیانه به شمار می‌آید.

در این بیانیه همچنین آمده است: به دنبال این مسئله هزاران نیروی مبارز و اعضای خانواده‌های آنها خود را به منظور اسکان دادنشان در اردوگاه "الهول" به نیروهای سوریه دموکراتیک تسلیم کردند که این اردوگاه یکی از بزرگترین اردوگاه‌ها در خاورمیانه و خطرناک ترین آن در جهان به شمار می‌آید، به طوری که طبق آخرین آمارهای رسمی در اردوگاه "الهول" ۷۱ هزار و ۶۵۸ آواره و پناهجو دارای تابعیت بیش از شش کشور وجود دارد.

کردهای سوریه در بیانیه خود اعلام کردند: از میان اشخاص حاضر در اردوگاه "الهول" ۳۰ هزار و ۸۹۰ پناهجو عراقی، ۳۰ هزار و ۳۱۴ آواره سوری و ۱۰ هزار و ۴۵۴ مهاجر زن از کشورهای مختلف از اعضای خانواده گروه‌های تروریستی هستند که خطر آنها کمتر از هزاران داعشی که در بازداشتگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک هستند، کمتر نیست.

پیشتر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی گفت: ما عملیات زمینی و هوایی را در شرق فرات سوریه برای "تحقق صلح" در آنجا انجام خواهیم داد.

اردوغان گفت: ما مقدمات را چیده‌ایم و طرح عملیات نظامی در شرق فرات را تهیه و تکمیل کرده و دستورات لازم را در این باره صادر کرده‌ایم. عملیات ما در شرق فرات در حدی نزدیک است که می‌توانیم بگوییم امروز یا فردا انجام می‌شود.

در همین راستا، نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی در شرق فرات اعلام کردند که هرگونه اقدام نظامی غیر قابل توجیه ترکیه را به جنگی فراگیر در مرزها تبدیل می‌کنند.

آنکارا بارها به انجام عملیات نظامی در شهر فرات و همچنین منبج سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق کرد تهدید کرده است که آنکارا آن را "گروه تروریستی" قلمداد می‌کند.

اردوغان به رغم این که آنکارا و واشنگتن در ماه اوت درخصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به اتفاق نظر رسیدند، تهدید به انجام عملیات نظامی در شرق فرات کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha