• جمعه / ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۰۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98080201130
  • خبرنگار : 71424

گلایه از عدم پرداخت سختی کار و حق بیتوته معلمان عشایری

گلایه از عدم پرداخت سختی کار و حق بیتوته معلمان عشایری

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات تامین معلم عشایری گفت: اگر سختی کار، حق کوچ و بیتوته و آمد و شد پرداخت می‌شد معلمان انگیزه بیشتری پیدا می‌کردند. اکنون این حق بسیار کم پرداخت می‌شود و معلمان عشایری مطالباتی دارند.

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به دنبال تهیه برنامه عمل ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق لازم‌التوجه هستیم اظهار کرد: همچنین ارتقای توانایی و مهارت حرفه‌ای معلمان و ارزشیابی عملکرد آموزشی نیروهای انسانی شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری، ‌ترویج و بکارگیری روش‌های نوین یاددهی، یادگیری و ایجاد تحول در شیوه‌ها و روش‌ها، تلاش برای اجرای کامل اساسنامه مدارس عشایری  و مهارت آموزی بومی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: تقویت و گسترش مدارس شبانه روزی عشایری و اجرای قانون پوشش تحصیلی همگانی، اجباری و رایگان نوآموزان پیش دبستانی عشایری را نیز در دست اجرا داریم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات تامین معلم اظهار کرد: اگر اساسنامه مدارس عشایری اجرا می‌شد به هیچ عنوان مشکل تامین نیروی انسانی نداشتیم. علاقه و رغبت به حضور در مدارس عشایری به علت دور و صعب‌العبور بودن مسیر و شرایط سخت آب و هوایی پایینتر است و به ویژه برای معلمان زن امکان حضور سخت تر است و ما نیمی از نیروهای موجود که زنان هستند را از دست می‌دهیم.

سیفی افزود: اگر سختی کار، حق کوچ و بیتوته و آمد و شد پرداخت می‌شد معلمان انگیزه بیشتری پیدا می‌کردند. اکنون این حق بسیار کم پرداخت می‌شود و معلمان عشایری مطالباتی دارند. همچنین طبق اساسنامه باید سرانه مدارس شبانه روزی سه برابر مدارس عادی باشد که در حال حاضر اینگونه نیست. اگر اساسنامه به طور کامل به اجرا در بیاید بسیاری از مشکلات تامین نیروی انسانی نیز مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۸۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۸۶ هزار نفر دختر و ۹۶ هزار نفر پسر هستند گفت: این دانش آموزان در ۱۲ هزار و ۲۹۷ کلاس در قالب ۶۰۸۰ مدرسه عشایری شامل ۵۱۹۳ دبستان، ۶۱۷ دبیرستان دوره اول، ۲۷۰ دبیرستان دوره دوم درس می‌خوانند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دسته بندی دیگری می‌توان گفت که از مجموع کل مدارس ۸۲۳ مدرسه چادری، ۴۵ مدرسه کپری، ۱۳۱۱ مدرسه کانتینری و ۲۲۸ مدرسه شبانه روزی است و ۸۸ هنرستان عشایری داریم. همچنین از ۱۲ هزار و ۲۹۷ کلاس درس، ۶۶۴۱ کلاس چند پایه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha