• شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98081105971
  • خبرنگار : 30054

چین، هنگ‌کنگ، ماکائو چه تفاوت‌هایی دارند؟

چین، هنگ‌کنگ، ماکائو چه تفاوت‌هایی دارند؟

کسانی که قصد سفر به آسیای شرقی را دارند، انتخاب‌های زیادی پیش رویشان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گردشگران شیراز، تور چین، تور هنگ‌ کنگ یا تور ماکائو یک انتخاب ارزشمند برای سفر هست؛ اما سؤالی که بسیار پیش می‌آید این است که تور چین، با تور هنگ‌کنگ و تور ماکائو چه تفاوتی دارد؟

درباره چین

در اول اکتبر سال ۱۹۴۹ کمونیست‌ها جمهوری خلق چین را تأسیس کردند و پکن به‌ عنوان پایتخت برگزیده شد. بخش بزرگی از مردم چین لائیک هستند و به هیچ دینی باور ندارند. دین اصلی در چین بودیسم است. چین مقصدی افسانه‌ای از زمین‌های گسترده مرز تبت است. در چین می‌توانید از شلوغ‌ترین و زنده‌ترین شهرها تا دورافتاده‌ترین دهکده‌ها، بلندترین بناهای مدرن تا قدیمی‌ترین معبدها را بیابید. شهرهای مهم چین عبارت‌اند از: پکن، شانگهای، هانگزو، گوانجو و کانتون.

در کشور چین تجربه‌هایی نظیر پیاده‌روی بر روی دیوار چین، بازدید از شهر ممنوعه و کاخ تابستانی و تماشای ۸۰۰۰ مجسمه سربازان تراکوتا را می‌توانید داشته باشید. از غذاهای مشهور چینی می‌توان سوپ ذرت و مرغ، برنج سرخ‌ شده همراه با سبزی‌های خوراکی، رشته‌های نودل همراه با سبزی‌ها، مرغ یا میگو را نام برد.

چینی‌ها معتقدند هر موجود زنده‌ای که بر زمین راه برود و هرچه در آب باشد و هرچه در هوا بپرد، قابل‌خوردن است به‌جز اتومبیل و قطار و هواپیما و کشتی.

درباره هنگ‌کنگ و ماکائو

هنگ‌کنگ و ماکائو دو شهر جزیره‌ای در جنوب کشور چین هستند که سیستم آن‌ها از چین متفاوت است اما همچنان بخشی از سرزمین چین به شمار می‌آیند. این شهرها دولت و سیستم اداری مجزا، واحد پول جداگانه، نیروهای انتظامی مخصوص به خود، مدارس متفاوت و زبان متفاوت از چین‌ دارند. حتی پرچم ماکائو نیز با پرچم چین یکی نیست. جزیره و شهر بندری هنگ‌کنگ از چین کاملاً مجزا است.

ویزا و رفت‌وآمد بین این دو شهر و چین

برای ورود به هرکدام از این شهرها باید ویزای جداگانه دریافت کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید به هر سه این مکان‌ها سفر کنید، باید برای هرکدام ویزای جداگانه اخذ کنید. اگر تصمیم دارید به چین سفر کنید، روند آن مانند سایر کشورها است که از طریق سفارت اقدام به اخذ ویزا می‌کنید. جهت سفر به هنگ‌کنگ به‌صورت آنلاین برای ویزا اقدام می‌شود و ویزای ماکائو فرودگاهی هست؛ بنابراین هنگام سفر به این منطقه در هرکدام از این شهرها پاسپورت شما مهر می‌خورد. حتی تابعین کشور چین نیز برای رفتن به ماکائو باید ویزا دریافت کنند؛ این در حالی است که شهروندان اتحادیه اروپا، استرالیا، آمریکا و کانادا برای سفر به ماکائو نیاز به اخذ ویزا ندارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha