• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98081408276
  • خبرنگار : 71567

دبیر تجاری چهارمین دوره کارآفرینی چکاوک تاکید کرد

دانشجویان در ایران در بحث‌های آکادمیک کلاسیک رها می‌شوند

دانشجویان در ایران در بحث‌های آکادمیک کلاسیک رها می‌شوند

دبیر تجاری چهارمین دوره کارآفرینی بر ضرورت آشنایی دانشجویان با کسب و کارهای جدید و تغییر و تحولات این حوزه تاکید کرد و گفت: متاسفانه در ایران دانشجویان صرفا در بحث آموزش‌های آکادمیک کلاسیک رها می‌شوند و بعد از فارغ التحصیلی در حوزه کسب و کار با چالش‌های اشتغال مواجه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد طاهرپور در چهارمین دوره "رویداد کارآفرینی چکاوک" که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، سرمایه انسانی را مهمترین سرمایه یک جامعه عنوان کرد و گفت: دانشگاه به عنوان مهمترین بخش جامعه مهمترین نقش را در پرورش نیروی انسانی دارد تا بتواند افرادی موثر در عرصه‌ اقتصادی و کسب و کار را وارد جامعه کند و برنامه چکاوک می‌تواند در این زمینه اثرگذار شود.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ در برنامه چکاوک هدف این است که دانشگاه در پروسه تکاملی که می‌خواهد نیروی انسانی از آموزش‌های متوسط خارج شود، بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک فرد خودساخته بتواند کسب و کار و کارآفرینی ایجاد کند.

دبیر تجاری سازی چهارمین دوره کارآفرینی چکاوک دانشگاه علامه اظهار کرد: متاسفانه وضعیت ما در جامعه به گونه‌ای است که دانشجویان صرفا در بحث آموزش‌های آکادمیک کلاسیک رها می‌شوند و در نهایت بعد از فارغ التحصیلی با انواع چالش‌ها مواجه می‌شوند. به همین جهت ما در چکاوک به دنبال این هستیم با یک شبیه‌سازی بازار کار و جنبه‌های مختلف مالی  و تبلیغاتی یک شبیه سازی ویژه را انجام بدهیم و در فاز اول آن دنبال دنیای حوزه کسب و کار هستیم.

دکتر طاهرپور با تاکید بر این که امروزه در دنیای کسب و کار با تغییر و تحولات اساسی مواجه شدیم، تصریح کرد:‌ تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات نقش موثری را در این زمینه ایفا کرده، به همین جهت ما طی دو دهه اخیر با تغییر و تحولات اساسی در حوزه کسب و کار مواجه شدیم، به گونه‌ای که هم نوع کسب و کار را تغییر داده و هم کسب و کارهای آکادمیک قدیمی را موضوعیت بخشیده است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: با برگزاری رویداد کارآفرینی چکاوک در این دانشگاه تلاش داریم کسب و کارهای جدید در خارج از دانشگاه را با کمک فناوری‌های جدید به دانشجویان  ارائه دهیم تا دانشجویان بتوانند در حوزه‌های مختلف با تغییر و تحولات حوزه کارآفرینی آشنا شوند و هم بتوانند در صورت داشتن ایده آن را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha