• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 98081911387
  • خبرنگار : 71498

کشف میدان نفتی جدید در استان خوزستان

کشف میدان نفتی جدید در استان خوزستان

میدان نفتی جدیدی در حد فاصل بستان تا امیدیه (استان خوزستان) کشف شده که حجم ذخایر نفت درجای این میدان بالغ بر ۵۳ میلیارد بشکه اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، این میدان از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیکی امیدیه ادامه دارد و وسعت آن ۲۴۰۰ کیلومتر مربع است و ۸۰ متر ضخامت دارد.

حسن روحانی - رییس جمهور - امروز در این باره گفت: بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در تلاش‌های چند ساله خود به ویژه از سال 1395 توانستند یک میدان نفتی جدید را کشف کنند. اندازه این میدان ۵۳ میلیارد بشکه نفت، وسعت آن ۲۴۰۰ کلیومتر مربع و عمق آن ۸۰ متر است. در زمانی که آمریکا فروش نفت ایران را تحریم کرد، کارگران و مهندسان ما توانستند این میدان را کشف کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما به فناوری و علم جدید برای ثروتمند شدن کشور نیاز مندیم اگر یک درصد ضریب بازیافت این میدان نفتی بیش‌تر شود، ۳۲ میلیارد دلار درآمد ما بیشتر می‌شود. عده‌ای  مخالف ورود شرکت‌ها و فناوری‌های خارجی به کشور هستند اما ما هر کجا باید دنبال علم و فناوری باشیم و با علم و فناوری مردم خود را ثروتمند کنیم.  

قرار است صبح فردا جزییات کشف این میدان نفتی جدید طی مراسمی با حضور وزیر نفت اعلام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۹ ۱۴:۱۳

واقعا" خداوند در مورد نعمت برای ما اصلا" کم نگذاشته است. اما متاسفانه ما هنوز چگونگی تبدیل ثروت زیر زمین به ثروت چندین برابری روی زمین موفق نیستیم. هنوز محرومیت بی داد می کند و قادر نیستیم از ثروت ثروت بسازیم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۰ ۱۸:۱۷

*چرا کشف میدان‌های نفتی مردم خوزستان را شاد نمی‌کند؟* _نگارش کوتاه نويد قائدی ۹۸.۸.۲۰_ طی سال‌های متوالی وعده‌های زيادی به مردم خوزستان داده‌شده که اکثراً محقق نشده است، مشکلات زیست‌محیطی، وضعيت آب و فاضلاب اکثر شهرها، وضعيت نامناسب اکثر راه‌های شرياني ، حجم بالاي بيکاری، معيشت ضعيف اکثر توده‌ها، وضعيت نامناسب زیرساخت‌های آموزشی از عمده مسائل حل‌نشده و روی زمین‌مانده است که سبب شده ديوار اعتماد بين مردم و مسئولان اجرايي فرو بریزد. اکثر مردم خوزستان احساس می‌کنند عليرغم وجود منابع سرشار نفت و گاز که عمده منبع درآمد دولت‌های رانتیر بعد از انقلاب بوده, نتوانسته تغييري در وضعيت معيشت و رفاه و آسايش آنان فراهم کند، و با اعمال‌نفوذ و سیاست بازی‌های عده‌ای تهراني نشين به سوی استان‌هایی هدایت‌شده که لابی های بيشتری داشته‌اند، لذا به‌غیراز کساني که به‌طور مستقيم و غير مستقيم از اين مجموعه کسب درآمد دارند، بقيه مردم خوزستان ديدی مخدوش به نفت و مجموعه‌های آن دارند، دامنه اين حس به‌گونه‌ای است که حتی بسياری از افراد وجود منابع و صنايع نفتي را دليل بسياري از مشکلات و معضلات می‌دانند که نفع و سود آن را ديگران و بدبختی آن را مردم خوزستان متحمل می‌شوند. عليرغم اشغال سطح زيادي از سرزمين دشت خوزستان توسط صنايع نفتي, استفاده از امکانات و راه‌های استان و مصرف ديگر منابع در بخش‌های مرتبط، اما نفت و صنايع نفتي و اخیراً هم پتروشیمی‌ها نتوانسته‌اند حجم بالاي بيکاري را کاهش و به دلايل چندي حتي مردم وجود نفت را موجب تبعيض سطح و سبک زندگي بين اقشار می‌دانند که سبب ايجاد اختلاف طبقاتي و بروز مشکلات اجتماعي شده است،از عوارض آن رشد بعضي از نقاط شهري و حاشيه نشيني و ضعف محله هاي ديگر تا حدودي دليل اين عارضه است. وقتي مردم خوزستان در قياس با بسياري از نقاط کشور، استان خود را توسعه‌یافته نمی‌بینند و بسياري از کارشناسان منشأ و دليل عمده آلودگی‌های زیست‌محیطی و تخريب چرخه‌های اکولوژيکي را صنايع نفتي می‌دانند و به اين باور رسیده‌اند که نفت حتي در شهرهاي نفتي نتوانسته اين شهرها را آباد و ارتقا دهد (مانند مسجدسلیمان, هفت کل, اهواز و...) چرا بايد از کشف منابع نفتي جديد خوشحال باشند. گرچه کشف و وجود نفت در طول ادوار و سير تاريخي خود در سرزمين خوزستان سبب تغييراتي مثبت در قياسي کم و مقطعي شده است.