• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98091813268
  • خبرنگار : 71605

رییس دانشگاه آزاد خبر داد

افتتاح ۳ سرای نوآوری تهران در ۲۲ بهمن ماه/ماموریت مطالعاتی به جای فرصت مطالعاتی

افتتاح ۳ سرای نوآوری تهران در ۲۲ بهمن ماه/ماموریت مطالعاتی به جای فرصت مطالعاتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ با اشاره به اینکه در روز ۲۲ بهمن ماه سه سرای نوآوری در تهران در حوزه‌های مختلف افتتاح خواهند شد، گفت: سرای نوآوری در واحد علوم و تحقیقات نیز تاسیس شده و در اصفهان در حال افتتاح است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی طهرانچی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر آنکه جای جمعیت دانشجویی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دانشگاه آزاد که ۳۸ درصد جمعیت دانشجویی کل کشور را تشکیل می‌دهند، در انتخاب دانشجویان نمونه خالی بوده است، گفت: امیدوار هستیم با تدبیر مسئولان آموزش عالی این جمعیت پر تلاش سهمی در انتخاب دانشجویان نمونه و برگزیده داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان گفت: در سراهای نوآوری بستر برای همه دانشجویان فراهم است. سرای نوآوری در واحد علوم و تحقیقات تاسیس شده، در اصفهان در حال افتتاح است و همچنین در ۲۲ بهمن ماه نیز سه سرای نوآوری جدید در حوزه‌های مختلف در تهران افتتاح خواهد شد و نگاه جدید دانشگاه آزاد بسترسازی برای حضور جوانان و حرکت برای تغییر وضعیت اقتصادی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ با اشاره به مذاکراتی که با نیروهای مسلح به منظور مهارت آموزی سربازان صورت گرفته است، گفت: در حال ایجاد فضای جدید هستیم تا جوانان در حین خدمت سربازی از امکانات وسیع دانشگاه بهره‌مند شوند و مهارت بیاموزند. ضمن آنکه پیشنهاد استارتاپ سربازان را نیز مطرح کرده‌ایم.

طهرانچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای همچون علوم شناختی را مد نظر داریم، به انتقاد از نظام دولت‌سالاری پرداخت و گفت: نگاه موجود این است که دانشجویانی نمونه هستند که از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند. در صورتی‌که این نگاه باید از نظام مدیران دولتی کنار رود و در حال رایزنی هستیم که دانشجویان و اساتید نمونه از دانشگاه‌های غیردولتی انتخاب شوند؛ به عنوان مثال از ظرفیت ۲۴ هزار نفری اساتید دانشگاه آزاد در انتخاب اساتید نمونه استفاده شود.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه آزاد ۳۰ درصد استادان کشور را تشکیل می‌دهند، اما در انتخاب اساتید نمونه غایب هستند و باید در این انتخاب مهربان‌تر و غیردولتی‌تر عمل کنیم.

وی افزود: بنا شده تا هیات ناظر بر نمایندگان رئیس دانشگاه نمایندگان جوان زیر ۴۰ سال را انتخاب کنند تا در کنار رئیس دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از نمایندگان جوان استفاده شود که این تجدید نظر در اعتماد به جوانان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی ماموریت محور ماموریت مطالعاتی را به جای فرصت مطالعاتی قرار دادیم و آئین‌نامه جدیدی در این حوزه نوشته شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha