• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98100201684
  • خبرنگار : 71592

فلسطین: تلاش رژیم اشغال‌گر علیه تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی بیانگر شکست این رژیم است

فلسطین: تلاش رژیم اشغال‌گر علیه تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی بیانگر شکست این رژیم است

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سیاسی کردن تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی و ربط دادن آن به یهودستیزی بیانگر شکست این رژیم و عدم اذعان آنها به نتایج و پیامدهای تصمیم این دادگاه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، این وزارت‌خانه اعلام کرد، حالتی از آشفتگی، ترس و ناامیدی بر واکنش‌های اسرائیلی‌ها نسبت به تصمیم دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی سایه افکنده است. مقامات رژیم صهیونیستی طبق معمول سعی کردند پشت اظهارات واهی پنهان شده و ابعاد واقعی این تصمیم را پوشیده نگه دارند.

طبق اعلام وزارت خارجه فلسطین، این اضطراب موجود در واکنش اسرائیلی‌ها گواه و اثباتی بر این امر است که رژیم اشغال‌گر به دلیل جنایت‌ها و نقض‌های سنگین قوانین بین‌المللی انسانی، توافق‌نامه‌های ژنو و اصول حقوق بشری به هراس افتاده است. خود مقامات اسرائیلی که این اظهارات تحریک‌آمیز را علیه دادگاه کیفری، فلسطین و رهبری آن ایراد کردند، در لیست اشخاصی قرار دارند که ممکن است برای تحقیقات به این دادگاه احضار شوند.

پیش از این فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که قصد دارد تحقیقات کاملی درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین انجام دهد.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد، تصمیم دادگاه کیفری موجب می‌شود بطلان موضع‌گیری‌ها و شعارهای مقامات اسرائیلی آشکار شود. این مقامات شعارهایی مانند "ارتش رژیم صهیونیستی اخلاقی‌ترین ارتش در جهان است"، "دولت تل‌آویو تنها دولت دموکراتیک در خاورمیانه است" سر داده و موضع‌گیری‌هایی همچون اینکه هدف از انتقاد از نقض‌های رژیم اشغال‌گر "یهودستیزی" است و نیز دیگر موضع‌گیری‌های گمراه‌کننده‌ای اتخاذ کرده‌اند که روش معمول این رژیم در گمراه کردن افکار عمومی، دادگاه‌ها و رهبران بین‌المللی است.

طبق اعلام این وزارت‌خانه، رژیم صهیونیستی در تصمیمات و اقدامات سیاسی بین‌المللی از حمایت بالایی برخوردار است و جانبداری و حمایت آمریکا از این رژیم مانند سپری قوی است که اسرائیل را از مجازات در امان نگه‌ داشته و مانع از اجرای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی مربوط به فلسطین می‌شود و رژیم غاصب به عنوان قدرت اشغالگر، طی سال‌های گذشته با این حمایت؛ به تجاوز، جنایات و تخلفات خود ادامه داده، همه بیانیه‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده گرفته و به عنوان دولت فراتر از قانون به اقدامات خود ادامه داده است تا جایی که اقدامات در بعد سیاسی نمی‌توانند جلوی تجاوز اسرائیل علیه مردم فلسطین را گرفته و مقامات اسرائیلی را که در جنایات علیه فلسطینی‌ها دست داشته‌اند، مجازات کنند. اما با این وجود تلاش‌ها باید در زمینه‌های سیاسی ادامه پیدا کند چرا که این زمینه‌ها بسیار حائز اهمیت هستند.

این وزارت‌خانه در ادامه اعلام کرد، تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی براساس قوانین بین‌المللی و "منشور رم" -منشأ تشکیل دادگاه کیفری بین‌المللی- مطرح شده تا دوباره بعد قانونی مسأله فلسطین را احیا کند. در این صورت هیچ طرفی نمی‌تواند از اسرائیلی‌هایی که در جنایت‌ها علیه فلسطینیان نقش داشتند، حمایت کند.

طبق اعلام این وزارت‌خانه، اظهارات و ادعاهای مقامات آمریکایی و اسرائیلی در واکنش به تصمیم دادگاه کیفری، نوعی تلاش برای سیاسی‌ کردن این قانون بین‌المللی و نوعی مخالفت شدید و خصومت با این دادگاه و حکم‌هایی است که قرار است این دادگاه بر اساس لایحه‌ها و آیین‌نامه‌های مختلف حقوقی خود در آینده صادر کند.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، مسؤولان اسرائیلی در صورت احضار به این دادگاه برای انجام تحقیقات دو گزینه پیش رو خواهند داشت، یا در صورت اثبات اتهامات، در برابر دادگاه حاضر می‌شوند یا اینکه از رفتن به دادگاه سر باز می‌زنند که در این صورت حکم جلب و بازداشت برای آنها صادر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha