• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98100302504
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تأکید کرد

آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با جهان عرب

آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با جهان عرب

دکتر حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی در چهارمین مجمع دانشگاه‌های ایران و جهان عرب، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با جهان عرب تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سالارآملی در این نشست که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، گفت: تحولات سریع و تند امروزی، در آینده بر روی پارادایم مشخصی به نام علم و فناوری متوقف خواهد شد که در بستر سایبری و فیزیکی شکل می‌گیرد. از این رو لازم است جهان اسلام، کشورهای عرب، جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌ها برای پارادایم آینده، برنامه داشته باشند.

وی بااشاره به ظرفیت‌های علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و جایگاه آن در جهان گفت: ایران، علم را خود به دست آورد و در این کوشش کمکی از جانب کشورها نیافت؛ حتی گروهی برای ایجاد ممانعت از توسعه علمی ایران تلاش کردند. اما ما به زعم همه ناملایمات، برپایه تلاش و کوشش جامعه علمی به این مهم دست یافتیم و اکنون با دست باز آماده هستیم تا این توانمندی و ظرفیت‌ها را در اختیار کشورهای اسلامی و جهان عرب قرار دهیم و البته آماده بهره‌مندی از توانمندی دانشگاه‌های عرب برای توسعه همکاری هستیم.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، محورهای همکاری دانشگاه‌های ایران و جهان را گسترده دانست و گفت: مسائل و مشکلات ایران و جهان عرب مشابه هم است و همین تشابه می‌تواند مبنای تحقیقات مشترک برای حل مسائل قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: تحرک‌بخشی به تبادل دانشجویان، راه‌اندازی دوره‌های مشترک، تأسیس شعبه مشترک دانشگاهی در ایران با جهان عرب، توسعه همکاری در چارچوب سازمان همکاری اسلامی، حمایت از توسعه زبان و ادبیات فارسی و عربی در دانشگاه‌ها از جمله محورهای پیشنهادی مورد نظر وزارت علوم به جهان عرب می‌باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، چهارمین مجمع دانشگاه‌های ایران و عرب با حضور ۳۱ دانشگاه از ایران و کشورهای عربی در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است. این نشست دوروزه با هدف آینده‌پژوهی جایگاه دانشگاه‌های ایران و جهان عرب در توسعه جهان اسلام، امروز چهارشنبه به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha