• شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98101410205
  • خبرنگار : 71516

/به‌روز رسانی شد/

شب آرام شهدا در جوار حرم امیر المومنین(ع) پس از یک روز باشکوه زیارت و طواف

شب آرام شهدا در جوار حرم امیر المومنین(ع) پس از یک روز باشکوه زیارت و طواف

مراسم تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهدای حشد شعبی که روز شنبه از بغداد و حرمین امامین کاظمین (ع) آغاز شد و با انتقال پیکر شهدا به کربلا و تشییع در بین‌الحرمین با حضور گسترده مردم و مسئولان عراقی ادامه یافت؛ با ورود پیکر شهدا به نجف اشرف و آرام گرفتن در جوار حرم امیرالمومنین (ع) در بامداد یکشنبه پایان یافت تا شهدای ایرانی برای بازگشت به میهن آماده شوند.

به گزارش ایسنا، پیکر شهداء حمله هوایی روز جمعه آمریکا شامگاه شنبه به نجف رسید و استقبال از پیکر این شهدا در فرودگاه نجف اشرف انجام شد و مردم و شخصیت‌ها و سرشناسان نجف اشرف مراسم باشکوهی را برای تشییع پیکر شهدای این حمله تروریستی آمریکا برگزار کردند.

آیت الله بشیر نجفی، مرجع تقلید شیعیان بر پیکر پاک شهدا نماز خواند. در این مراسم آیت الله سید محمدرضا سیستانی، فرزند حضرت آیت الله العظمی سیستانی نیز حضور داشت.

قرار است که شهدای حشد الشعبی در نجف اشرف به خاک سپرده شوند و شهدای ایرانی نیز به شکل هوایی به کشور باز می‌گردند. تصاویری از مقبره ابو مهدی المهندس و شهدای حشد الشعبی در نجف منتشر شده است که کارهای آماده سازی آن در دست انجام است.


سرشناسان و شخصیت‌های نجف اشرف به استقبال از چهار بالگرد حامل پیکرهای شهداء در فرودگاه نجف رفتند. محمد رضا سیستانی، پسر مرجع عالی قدر شیعیان از افرادی بود که به استقبال پیکرهای شهداء در نجف رفت.

محمد رضا سیستانی، پسر مرجع عالی قدر شیعیان در استقبال از پیکرهای شهداء در نجف

در کربلا و پیش از انتقال پیکر شهدا به نجف، نماز میت بر پیکر شهدا در آستان عباسی به امامت احمد الصافی، متولی شرعی این آستان و نماینده مرجع عالی دینی با مشارکت بسیاری از افراد که صحن عباسی و بین‌ الحرمین و صحن حسینی آکنده از حضور آن‌ها بود، اقامه شد.

پس از آنکه هزاران تن از ساکنان بغداد و تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسؤولان سیاسی در میدان الحسنین برای استقبال از پیکر شهیدان حضور یافتند، پیکر شهداء به کربلای معلی انتقال یافت.

شیخ عبدالمهدی الکربلائی و سید احمد صافی، نمایندگان آیت‌الله سیستانی نیز در مراسم تشییع پیکر شهدا شرکت کردند.

از نخستین ساعات روز شنبه جمع بسیاری از مردم نجف برای استقبال از پیکرهای رهبران شهید آماده شده‌ بودند.

در همین حال یک مقام امنیتی عراق امروز اعلام کرد، هلیکوپترهای آمریکایی بر فراز منطقه الخضرا، دو منطقه کراده و الدوره و دو پل الطابقین و الجادریه درست در محلی که مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی و دیگر شهیدان حشد برگزار شد، اقدام به گشت زنی کردند.

در همین رابطه مهدی تقی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در مراسم امروز گفت: پرواز هواپیماهای آمریکایی در آسمان بغداد نقض گسترده حاکمیت عراق است و عادل عبدالمهدی باید به این بی‌پروایی پاسخ دهد.

در جریان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و المهندس در شهر کاظمین هزاران عراقی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای حشد شعبی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و جانشین احتمالی المهندس و نیز ابو آلاء الولائی،‌ دبیرکل گردان‌های سید الشهدا، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت و نیز همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به همراه هزاران تن دیگر از مردم عراق حضور داشتند.

اظهارات تشییع‌کنندگان عراقی درباره آمریکا

تشییع کنندگان عراقی دست نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در دست داشتند که در آن بر مخالفت خود با حضور آمریکا در کشورشان و اولویت اخراج نیروهای آن تاکید می‌کرد.

آنها همچنین در مصاحبه با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کردند، خاکی که سلیمانی و المهندس از آن به وجود آمده‌اند هزاران تن مثل آن دو را به وجود خواهد آورد و "تا زمانی که از آمریکا انتقام نگیریم، آرام نمی‌گیریم."

عراقی‌های عزادار گفتند: دشمن اصلی ما در منطقه آمریکا و هم‌پیمانانش هستند. عشایر عراق تحت امر مرجعیت بوده و منتظریم پارلمان قانون اخراج آمریکایی‌ها را تصویب کند.

تشییع کنندگان افزودند: شهدای ما مایه افتخار ما هستند. ما فرزندانی را می‌پروانیم که از آمریکا متنفر باشند و انتقام شهدا را بگیرند.

به گفته تشییع کنندگان، گروه‌های مقاومت و حشد شعبی قادر به تغییر معادله هستند و گروه‌های سیاسی باید موضعی منسجم بگیرند.

تشییع کنندگان تاکید کردند: ما زیر پرچم جهاد علیه آمریکا حاضر هستیم و دست‌مان به همه مزدورانش در کشور خواهد رسید.

آنها در این مصاحبه گفتند: خون پاک شهدا در دفاع از عراق ریخته شده و تلاش‌های ما را در مقاومت به طوریکه کل منطقه را دربرگیرد، متحد خواهد ساخت.

تشییع کنندگان تاکید کردند: بعد از خاکسپاری شهیدان حرف آخر ما با پارلمان خواهد بود که فردا (یکشنبه) در برابر آخرین فرصت خود است: در سال ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

قرار است پیکر شهدای عراقی حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده ‌شوند و پیکر قاسم سلیمانی نیز به ایران منتقل می‌شود تا پس از تشییع در شهرهای مختلف در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.

اطراف سفارت آمریکا در منطقه الخضرا صحنه گشت‌زنی هلی‌کوپترهای آمریکایی بود

در جریان مراسم امروز در بغداد و کاظمین هزاران عراقی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند


 آمادگی یگان تشریفات آستانه مقدس کاظمیه برای دریافت پیکر مطهر شهدای جنایت آمریکا
 

تشییع کنندگان عراقی اعلام کردند: در سال ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

در مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای حشد شعبی هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و جانشین احتمالی المهندس و نیز ابو آلاء الولائی،‌ دبیرکل گردان‌های سید الشهدا نیز حضور یافتند.

هادی العامری نیز در وداع با ابو مهدی المهندس تصریح کرد که بهای خون تو، خروج نیروهای آمریکایی تا ابد خواهد بود.

عمار حکیم رئیس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

همچنین تصاویری از حضور عادل عبد المهدی، نخست وزیر مستعفی عراق در مراسم تشییع شهدای حشد شعبی و سردار قاسم سلیمانی منتشر شد.

فالح الفیاض، رئیس تشکیلات حشد شعبی در سخنان خود در مراسم تشییع پیکر شهدای حملات آمریکا، تصریح کرد که همگان منتظر انجام وظیفه دولت و مسئولان عراقی برای پاسخ به حمله آمریکا هستند.

در این مراسم، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون نیز حضور یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۱:۰۴

شهادت مبارک مرد

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۱:۱۲

از خانواده محترم شهید حاج قاسم سلیمانی تقاضا داریم اجازه دهند پیکر شهید سلیمانی در حرم امام رضا علیه السلام دفن شود تا زوار حرم امام هشتم نیز بتوانند مرقد پاک شهیدحاج قاسم سلیمانی را زیارت کنند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۰

بی قرار بدنبال شهادت گشت و آنرا جانانه درآغوش کشید سلام خدا بر شهیدان

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۴:۲۰

یادمان نرود درخواست دختران سردار سلیمانی از روحانی چی بوده؟ نکند فراموش کنیم یا به دست مذاکره وگذشت وکوتاه اومدن بسپاریمش.چرا دختر سردار کمی نگران بود که اانتقام گرفته می شود یا خیر؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۵:۲۲

باید به سفارت های آمریکا در منطقه حمله کنیم و همه آنها را بکشیم و کاخ سفید را منفجر کنیم تا شاید از آلام ما کاسته شود. انتقام سخت

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۵

بزودی شاهد تشییع جنازه ترامپ ودیگر امریکاییها وصهیونیستها خواهیم بود به اراده خداوند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۸

او مرد بزرگی بود....خدا رحمتش کند....باید انتقامش گرفته شود....

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۵:۵۴

روحت شاد مرد با جذبه مرد جنگ اقای خاص منطقه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۶:۵۷

شهات مبارک سرداربرانتقام میاییم سردار

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۶:۵۳

بزرگمرد نامت در تاریخ این مرز و بوم ثبت شد. به ارزویت رسیدی.ما را ارزو بدل گذاشتی. همیشه یادت گرامیست.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۳

Iraq should pass laws to kick out the agents of terror masters and Zionists servants while closing the nest of the spies and permanently reducing its size to no more than a an acre and a hundred personals under normal circumstances citing it considers 16000 personals and where there housed a continued occupation of Iraqi territory.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۵

Now it's the time to permanently kick out the agents of the Zionists from Iraq with harsh and repeated sustained blows..

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۱

در پاسخ به عباس من هم فرزند هستم . از خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی درخواست دارم اجازه دهند تا پیکر شهید در مشهد مقدس و در جوار آقا امام رضا (ع) دفن شود .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۲

عجب!!!؟؟؟ جنازه ها با "ماشین آمریکایی" داره تشییع می شه!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۵ ۰۲:۲۴

بسم الله القاصم الجبارین داغ شما کشت ما رو

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۶

این عزیزانی که می گن ایشون مشهد دفن بشن خودشون وصیت کردن در کرمان در محلی مشخص با سنگ قبری ساده و مشخص دفن بشن! دیگه خانواده طرف کاره ای هستن که بخوان نظر بدن!!