• دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98102318086
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

برگزاری المپیک بازی‌های تشکیلاتی در مقطع راهنمایی از سال آینده

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه ۵۰ بازی به عنوان پایلوت در حوزه بازی‌های گروهی تشکیلاتی طراحی شده که بخشی از آن متکی بر بازی‌های بومی بوده و در سطح کشور و در برخی استان‌ها اجرا شده است؛ از برگزاری المپیک بازی‌های تشکیلاتی از ابتدای پاییز ۹۹ در مقطع متوسطه اول خبر داد

به گزارش ایسنا، حسین تاریخی در نشست خبری پاسداشت چهلمین سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ، به سابقه فعالیت‌ این اتحادیه در دهه ۴۰ شمسی که دانش‌آموزان همراه با سایر اقشار اقداماتی برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی انجام دادند اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب در سال ۵۸ با حضور مؤسسین انجمن‌ها در محضر رهبر کبیر انقلاب اسلامی به کسب تکلیف پرداختند و تصمیم گرفته شد این فعالیت به صورت اتحادیه ادامه یافته و در سال ۵۸ این اتحادیه تاسیس شد.

وی افزود: یکی از توفیقات جدی این مجموعه تلاش برای حرکت در خط انقلابی است. مجموعه انجمن اسلامی در خاستگاه مدرسه و با محوریت دانش‌آموزان شکل گرفت.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه این تشکل تنها تشکلی است که تا سال ۱۳۷۳ به صورت رسمی در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می‌کرده و پس از آن تشکل‌ها در فضای دانش‌آموزی شروع به شکل‌گیری کرده‌اند گفت: در اوایل پیروزی انقلاب همزمان با دوران دفاع مقدس این تشکل از معدود مجموعه‌هایی بوده که دانش‌آموزان را به جبهه اعزام می‌کرد و از ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در جنگ تحمیلی ۱۶ هزار نفر از شهدای این انجمن محسوب می‌شوند.

تاریخی با اشاره به فعالیت تشکیلات این انجمن در ۳۱۸ شهرستان گفت: در حال حاضر یکی از افتخارات این تشکل توجه به سند تحول بنیادین است که یکی از محورهای جدی آن تربیت شش ساحته دانش‌آموزان عنوان شده است. اما سازوکارهای نظام ارزیابی آموزش و پرورش به خصوص غول کنکور باعث شد ما تنها به یک ساحت توجه کرده و آن هم ساحت ارزیابی آموزشی است در حالی که ساحت علم و فناوری مورد غفلت قرار گرفته است.

وی  ادامه داد: طراحی‌های انجام گرفته کنکور باعث شده تنها سطح تحصیلی و علمی افراد مورد بررسی قرار بگیرد و نباید توقع داشته باشیم دانش‌آموزان ما اولویت‌های دیگری داشته باشند. به همین دلیل ساحت‌های اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی نادیده گرفته شده است.

تاریخی سابقه ۴۰ ساله فعالیت این تشکل را بیانگر وجود بستری مهیا برای هویت بخشی به دانش‌آموزان دانست و گفت: دانش‌آموزانی که دارای هویت برتر می‌شوند عمدتا سابقه فعالیت تشکیلاتی در زمان دانش‌آموزی دارند. یکی از طراحی‌های ویژه این اتحادیه ایجاد بازی‌های گروهی تشکیلاتی باعنوان تاما است و آنچه باعث شده به این مسئله نگاه ویژه داشته باشیم، مسئله هویت بخشی کار گروهی است که برخلاف سازوکارهای عمده محور که به افزایش مهارت‌های فردی دانش‌آموزان می‌پردازد به تقویت مهارت‌های گروهی توجه می‌کنیم

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه ۵۰ بازی به عنوان پایلوت در حوزه بازی‌های گروهی تشکیلاتی طراحی شده که بخشی از آن متکی بر بازی‌های بومی بوده و در سطح کشور و در برخی استان‌ها اجرا شده است؛ از برگزاری المپیک بازی‌های تشکیلاتی از ابتدای پاییز ۹۹ در مقطع متوسطه اول خبر داد و اظهار کرد: این المپیک با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

تاریخی طراحی منظومه فکری و تربیتی نوجوانان را هم از دیگر برنامه‌های در حال اجرای این اتحادیه برشمرد و بیان داشت: تصویر نوجوان تراز انقلاب اسلامی در این منظومه فکری تشریح می‌شود.

وی افزود: سند پشتیبان برای تربیت برنامه‌های فرهنگی را پیش بینی کرده‌ایم که طراحی برنامه لشکر فرشتگان که ناظر بر تقویت هویت دختران است و همچنین برنامه مدرسه انقلاب بوده است.کارگاه مدرسه انقلاب از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است. جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی هم به دلیل درگیری جدی دانش‌آموزان در فضای مجازی و تاثیرگذار بودن آنها در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برگزاری همایش نسل آفتاب گفت:‌این همایش در اول بهمن ماه به پاسداشت ۴۰ سال فعالیت انجمن‌های اسلامی در مدارس با قدرشناسی از حضور و فعالیت فارغ‌التحصیلان و بسیاری از مسئولان حال حاضر کشور که در این انجمن‌ها فعال بودند و همچنین بازخوانی فعالیت‌های ۴۰ ساله آن آغاز خواهد شد و به پیوست این همایش به تاریخ شفاهی تشکل پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha