• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98110201103
  • خبرنگار : 71588

سازمان ملل: بدون راهکار "دو کشوری" صلحی در خاورمیانه ایجاد نمی‌شود

سازمان ملل: بدون راهکار "دو کشوری" صلحی در خاورمیانه ایجاد نمی‌شود

یک مسئول سازمان ملل نسبت به افزایش ناامیدی‌ها درباره امکان دستیابی به راه حلی برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، رزماری دی‌کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و برقراری صلح اعلام کرد: امکان ندارد بدون دستیابی به راه حلی برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری صلح در منطقه محقق شود.

دی‌کارلو در نشستی در مقر سازمان ملل در خصوص وضعیت خاورمیانه از جمله مسأله فلسطین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تنش در خاورمیانه افزایش یافته است که این امر ثبات فضای سیاسی در منطقه را تهدید می‌کند و درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از این تنش‌ها دور نیست.

وی در ادامه افزود: سازمان ملل تاکید دارد که امکان ندارد بدون دستیابی به راه حلی برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل در این خصوص صلح در منطقه محقق شود.

دی کارلو نسبت به افزایش سطح بدبینی‌ها نسبت به امکان دستیابی به راه حلی برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به ویژه میان نسل‌های جوان هشدار داد.

این مسئول سازمان ملل تصریح کرد: بر اساس یکی از نظرسنجی‌ها ۶۵ درصد از اسرائیلی‌ها و ۵۶ درصد از شهروندان فلسطینی امکان دستیابی به راه حل صلح را بعید می‌دانند.

دی‌کارلو در خصوص شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین، تاکید کرد: ساخت شهرک‌ها به موجب قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و مانع دستیابی به روند صلح می‌شود.

آمار و ارقام اسرائیلی و فلسطینی نشان می‌دهد که حدود ۶۷۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌های کرانه باختری و قدس شرقی در ۱۹۶ شهرک و ۲۰۰ کانون شهرک‌سازی سکونت دارند.

پامپئو در ۱۸ نوامبر  ۲۰۱۹ اعلام کرد، واشنگتن دیگر شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را برخلاف قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha