• شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98122418002
  • خبرنگار : 71477

با شیوع کروناویروس، کلمبیا مرزهایش با ونزوئلا را بست

با شیوع کروناویروس، کلمبیا مرزهایش با ونزوئلا را بست

رئیس جمهوری کلمبیا اعلام کرد، به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، کلمبیا مرزهای خود با ونزوئلا را بست و مسافرانی را که در اروپا یا آسیا اقامت داشتند، ممنوع الورود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا گفت: کلمبیا از ساعت پنج صبح امروز (شنبه) مرزهای خود با ونزوئلا را بست. به علاوه ورود مسافرانی که جزو ساکنین یا اتباع کلمبیا نیستند و طی دو هفته گذشته در اروپا یا آسیا اقامت داشتند به این کشور آمریکای جنوبی از روز دوشنبه ممنوع خواهد شد.

ساکنین و اتباع کلمبیایی که در ۱۴ روز گذشته در اروپا یا آسیا بودند باید پس از ورود به کلمبیا به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند. پیش‌تر کلمبیا از مسافران فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و چین خواسته بود تا پس از ورود به این کشور به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند.

کلمبیا نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا را در تاریخ شش مارس گزارش داد که این آمار تا روز جمعه به ۱۶ مورد افزایش یافت. دولت کلمبیا روز پنجشنبه وضعیت فوق‌العاده بهداشتی اعلام کرد که بر اساس آن تمامی تجمع‌های عمومی بیش از ۵۰۰ نفر از جمله مسابقات فوتبال به حالت تعلیق درآمدند و کشتی‌های کروز نیز از پهلو گرفتن در بنادر این کشور منع شدند.

ایوان دوکو گفت: در مواجه با این اپیدمی باید به عنوان یک کشور با یکدیگر متحد شویم و همه ما باید تمامی اقدامات پیشگیرانه که هر فرد می‌تواند انجام دهد انجام دهیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار تن در سراسر جهان به ویروس کرونا جدید موسوم به "کووید ۱۹" مبتلا شده‌اند و بیش از ۵۰۰۰ تن نیز بر اساس ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دوکو همچنین گفت: به علاوه مرز با ونزوئلا نیز بسته شد. اما مرز کلمبیا با اکوادور همچنان باز است و بررسی‌ها و کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد.

وضعیت فوق‌العاده اعلام شده در کلمبیا تا ۳۰ مه (۱۰ خرداد ماه) ادامه خواهد داشت و به دولت اجازه خواهد داد تا اقدامات فوری و استثنایی در رابطه با شیوع ویروس کرونا همچون تخصیص منابع مالی را اتخاذ کند.

ونزوئلا نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا را روز جمعه در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به این که این کشور که با یک بحران اجتماعی و اقتصادی مواجه است، آماده مقابله با این اپیدمی نیست، اعلام کرد.

دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا این تصمیم دوکو برای بستن مرز میان این دو کشور را به عنوان "یک بی‌مسئولیتی بزرگ" محکوم کرد. وی در توییتی نوشت: دوکو مسئولیت مرزها را به شبه‌نظامیان کلمبیایی واگذار می‌کند تا از انجام کنترل‌های اپیدمیولوژیک و بهداشتی لازم طفره برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha