• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99020302108
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل بین الملل:

ابراز تمایل «بایدن» برای انتخاب «میشل اوباما» به عنوان معاونش بیانگر هوشمندی اوست

ابراز تمایل «بایدن» برای انتخاب «میشل اوباما» به عنوان معاونش بیانگر هوشمندی اوست

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به ابراز تمایل جو بایدن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر معرفی احتمالی میشل اوباما به عنوان معاون رئیس جمهور گفت: این پیشنهاد بیانگر هوشمندی جوبایدن است گرچه در کنار مزایا با معایبی نیز همراه است.

امیر علی ابوالفتح در گفت و گو با ایسنا با بیان این که این پیشنهاد را جو بایدن در یک مصاحبه اعلام کرده و هنوز معلوم نیست که آیا به صورت رسمی چنین پیشنهادی به خانم میشل اوباما داده می‌شود، یا نه اظهار کرد: بنابراین در حال حاضر نمی‌توان در ارتباط با این موضوع اظهار نظر صریحی کرد و باید تا زمانی  که آقای بایدن  معاون خود را به صورت رسمی معرفی کند در صورتی که کاندیدای نهایی حفظ دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد صبر کرد و دید که او نهایتا چه کسی را به عنوان معاون خود معرفی می کند.

 وی افزود: از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشت که خانم اوباما در کتاب معروف خود به نام « شدن» از اینکه به خاطر شغل همسرش مجبور شده که زندگی عادی را رها کند و دائم در کمپین های انتخاباتی و فعالیت های سیاسی باشد ابراز نارضایتی کرده واعلام کرده که علاقه ای برای بازگشت به سیاست ندارد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه با توجه به روند برگزاری انتخابات در آمریکا ممکن است عوامل مختلفی برای روی تصمیم گیری‌ها بر اساس لابی‌ها و رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد اثر بگذارد ، بنابراین نمی توان در این ارتباط اظهار نظر صریحی داشت، گفت:  البته مطرح شدن چنین پیشنهادی از سوی بایدن بیانگر هوشمندی است چرا که  میشل اوباما دارای مزایایی است از جمله اینکه خانم است و سیاه پوست است و این برای رنگین پوستان آمریکا حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: میشل اوباما همسر باراک اوباماست و باراک اوباما برای سیاه پوستان آمریکا یک اسطوره  و ابرمرد است که توانسته تبعیض نژادی در امریکا را پشت سر بگذارد و وقتی اسم یکی از اوباماها مطرح شود این در جذب آراء رنگین پوستان می توان موثر باشد و از طرف دیگر نشان وفاداری بایدن به خانواده اوباما است.

 این کارشناس مسائل آمریکا در همین رابطه تصریح کرد: البته این معرفی دارای معایبی نیز هست چرا که متبلور زوج بایدن و اوباما در انتخابات ۲۰۱۲ و ۲۰۰۸ است و به نوعی بازگشت به عقب  محسوب می شود و این با فضای نوگرایی و تحول خواهی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از سوی ترامپ مطرح شد و باعث رای آوری او شد در تعارض است.

ابوالفتح گفت  انتخاب زوج بایدن و اوباما تیر خلاصی برای جذب گروهی از رای دهندگان آمریکایی است که امید دارند با ورود سیاستمداران جدید به عرصه سیاست آمریکا، از سوی آنها راهکارهای جدیدی برای اداره امور و حل مشکلات ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha