• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99020302352
  • خبرنگار : 71474

رییس سازمان توسعه تجارت خبر داد

ظرفیت ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات اقلام بهداشتی در سال ۹۹

ظرفیت ۱.۵ میلیارد دلاری صادرات اقلام بهداشتی در سال ۹۹

رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید براساس پیش‌بینی‌ها امکان صادرات اقلام بهداشتی و رقمی بین یک میلیارد دلار یا ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حمید زادبوم در جلسه کارگروه توسعه صادرات اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در کشور برای تولید اقلام بهداشتی وجود دارد هماهنگی‌هایی میان سازمان توسعه تجارت با وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها صورت گرفته تا در صورت فراهم شدن مقدمات لازم بخشی از این تولیدات به بازارهای هدف ایران صادر شود.

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت، نخستین اولویت در این برنامه‌ریزی تامین کامل نیاز داخلی و ذخیره‌سازی این اقلام برای آینده است و پس از آن می‌توان به صادرات فکر کرد. در سال ۱۳۹۸ ایران بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار اقلام بهداشتی صادر کرد که این عدد می‌تواند در سال جاری افزایش یابد.

وی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در حوزه تجارت برقراری نمایشگاه‌های بین‌المللی است، گفت: با شیوع کرونا عملا نمایشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و هنوز این تعطیلی ادامه دارد و تا زمانی که دستور دولت تغییر نکند امکان برقراری نمایشگاه‌های حضوری وجود ندارد، افزود: اما ما تلاش می‌کنیم یا به صورت مجازی این نمایشگاه‌ها برقرار شود یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رویدادهای تجاری کشور را دنبال کنیم.

زادبوم با اشاره به دغدغه صادرکنندگان در حوزه رفع تعهدات ارزی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته آخرین مهلت برای بازگشت ارز صادراتی سال ۱۳۹۸ تیرماه امسال خواهد بود و برای رفع تعهدات ارزی سال ۱۳۹۹ نیز جلسات مشترکی با حضور اعضای اتاق، کنفدراسیون صادرات، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برگزار شده و برای مشخص شدن برنامه نهایی نامه‌ای از سوی قائم مقام وزیر صمت به رییس کل بانک مرکزی ارسال شده است.

رییس سازمان توسعه تجارت خاطر نشان کرد: صادرکنندگانی که تا پایان تیرماه تعهدات ارزی سال گذشته خود را برطرف نکنند امکان استرداد مالیات بر ارزش افزوده خود را نخواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha