• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99020604172
  • خبرنگار : 71620

نوری: درس کرونا برای ما فاصله گرفتن از اقتصاد وابسته به نفت است

نوری: درس کرونا برای ما فاصله گرفتن از اقتصاد وابسته به نفت است

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: کرونا برای ما یک چالش اقتصادی بود و از آنجا که تأثیر عجیبی بر بازار نفت داشت به ما فهامند که باید از وابستگی به اقتصاد نفتی فاصله بگیریم.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تأثیرات کرونا بر سیاست و سیاست‌مداران گفت: همه حوادث غیرمنتظره می‌تواند درس‌هایی را برای مردم و مسئولان داشته باشد. برخورد و چگونگی مهار کرونا، در کشورهای مختلف، متفاوت بوده اما می‌توان گفت کرونا در ایران روحیه انسجام و همدلی خاصی به وجود آورد. مجموعه‌های مختلف مذهبی – فرهنگی به ماجرا ورود کردند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اظهار کرد: دانشمندان کرونا را فرصتی برای تنفس زمین در نظر گرفتند. مردم ما هم به پروتکل‌های بهداشتی عمل کردند و به نوعی طبیعت را پاکسازی کردند. ضرورت کاهش گازهای گلخانه‌ای در کشور ما در حد کاغذ و حرف بود اما با تعطیلی کارخانه‌ها، به نوعی این مهم ممکن شد. در واقع کرونا، به ما فهماند که باید بیش از پیش به محیط زیست اهمیت بدهیم.

نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه «کرونا، برای کشور ما یک چالش اقتصادی بود» گفت: بازار نفت از این ماجرا تأثیر گرفت و قیمت نفت به پایین‌ترین حد خود رسید. مقام معظم رهبری همواره فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی را به دولتمردان مختلف گوشزد کرده‌اند. به نوعی می‌توان گفت این فاصله، عملیاتی شد. در واقع می‌توان گفت یکی از درس‌های کرونا، ضرورت مبارزه با وابستگی به نفت بود.

وی ادامه داد: کرونا به ما فهماند که اگر در کنار هم باشیم و به خود ایمان بیاوریم، می‌توانیم از بازارهای جهانی که گاهی اوقات گلوی ما را می‌فشارد، فاصله بگیریم و با اتکا به داشته‌های خود، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم. شرکت‌های دانش بنیان در ماجرای کرونا، خوش درخشیدند. با توجه به تأکیدات اقتصادی مقاومتی بر مسئله شرکت‌های دانش بنیان، می‌توان دانشگاه و صنعت را به هم نزدیک‌تر کرد.

نوری همچنین در خصوص اولویت‌های سه قوه با توجه به درس‌های فوق گفت: همانطور که همه مردم بسیج شدند و در مبارزه با کرونا، نقش ایفا کردند، مسئولان نیز باید به اولویت‌ها بپردازند. پیشرفت اقتصادی و رونق اشتغال مهم‌ترین دغدغه مردم است و باید اولویت دولت‌ها قرار بگیرد. تعطیلی نماز جمعه و مراسم‌های مذهبی برای بعضی اقشار به شدت سخت بود ولی از آنجا که مسئله سلامتی مردم در اولویت بود، همه تمکین کردند و برای یک هدف مشترک بسیج شدند. این اتفاق باید در اقتصاد هم بیفتد.

نماینده مردم شوش در مورد اولویت قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت قوه‌قضائیه باید جلوگیری از رانت‌خواری‌ها و مبارزه با فساد افسار گسیخته اداری باشد. مجلس شورای اسلامی نیز باید تصمیمات دولت را اصلاح و تسهیل کند. مجلس همانطور که در جریان کرونا ورود کرد و جلسات هفتگی داشت باید به مسئله اقتصادی ورود کند. اگر از منفعت‌های شخصی خودمان بگذریم، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه «اختلافات سیاسی انرژی زیادی از ما می‌گیرد و آورده‌ای ندارد» گفت: اگر همه در کنار هم باشیم و با عینک جهش تولید به مسائل و واولویت‌ها ورود کنیم، می‌توانیم خود را برای تشکیل یک دولت امام‌زمانی (عج) آماده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha