• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99020805675
  • خبرنگار : 71402

اعتراض مسلمانان انگلیس به انتصاب یک اسلام هراس برای تحقیقات مرتبط با کرونا

اعتراض مسلمانان انگلیس به انتصاب یک اسلام هراس برای تحقیقات مرتبط با کرونا

دعوت به همکاری از یک محافظه کار انگلیسی که بابت اسلام هراسی از حزبش تعلیق شد، برای بررسی تاثیر ویروس کرونا روی سیاه‌پوستان، آسیایی‌ها و جوامع اقلیت قومی، با انتقاد مسلمانان سرشناس و یک قانونگذار انگلیسی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، ترور فیلیپس که پیشتر ریاست کمیسیون برابری و حقوق بشر را بر عهده داشت، با پیشنهاد اداره بهداشت انگلیس مواجه شد تا حمایت کارشناسی در تحقیقاتی ارائه کند که روی چرایی اثر نامتناسب کووید-۱۹ روی افرادی با پیش زمینه سیاه پوستان و اقلیت قومی (BAME) متمرکز است.
آمار بازرسی ملی مراقبت ویژه و مرکز تحقیقات نشان می دهد، ۳۴.۵ درصد از بیماران به شدت بد حال کووید-۱۹ از جامعه سیاه پوستان و اقلیت قومی هستند. براساس سرشماری سال ۲۰۱۱، این در حالیست که تنها ۱۰.۸ درصد از جمعیت سیاه پوست یا آسیایی هستند.
 هارون خان، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) شنبه گفت، تصمیم برای انتصاب فیلیپس برای این تحقیقات "بی ملاحظه‌گی و غیر هوشمندانه" است.
اوایل امسال این کهنه کار محافظه کار بابت اتهامات مرتبط با اسلام هراسی از حزبش تعلیق شد.
دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای گفت، گرچه این بررسی لازم است اما اعطای این نقش به فردی که قبلا مورد تحقیقات قرار گرفته کاملا نامناسب است. این مقام افزود: با توجه به اینکه اکثر مسلمانان انگلیسی از جوامع مذکور آمده‌اند و پزشکان مسلمان بسیاری هم در صفوف مقدم این پاندمی جانشان را از دست داده‌اند، این تصمیم خصوصا، بی ملاحظه‌گی و غیر هوشمندانه به نظر می رسد.  
در همین حال یاسمین قریشی، از نمایندگان حزب کارگر انگلیس در پیامی توییتری نوشت، انتصاب ترور فیلیپس "انسجام و اعتبار این بررسی را تضعیف می‌کند." این قانونگذار در نامه‌ای تاکید کرد: از اینکه از فیلیپس خواسته شده تا به روند تحقیقات ملحق شود، شوکه و نگران شده است، به ویژه با اتهاماتی که او با آنها مواجه است.
ترور فیلیپس به تازگی در مصاحبه‌ای با تایمز درباره آمارهای نامتناسب گفت: این آمارها شما را در مسیرتان متوقف می‌کند. هر شخصی که تاکید دارد این ویروس تبعیض قائل نیست، یا آمارها  را ندیده است یا نمی خواهد به حقیقت اذعان کند. هر فردی که به نژادپرستی ساختاری اشاره دارد، باید نرخ مرگ و میر در جامعه بنگلادشی ها را ببیند که کمتر از سفیدپوستان بریتانیایی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha