• دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99020805752
  • خبرنگار : 71592

عضو پارلمان سوریه: مقاومت مردمی علیه آمریکا از شرق فرات آغاز می­­‌شود

عضو پارلمان سوریه: مقاومت مردمی علیه آمریکا از شرق فرات آغاز می­­‌شود

معاون شورای شیوخ عشایر و قبایل سوریه و عضو پارلمان این کشور اعلام کرد، مقابله اهالی روستاهای قامشلی در شمال حسکه با تلاش­‌های آمریکا و هم‌پیمانانش در یورش به روستاهای امن تحت کنترل ارتش سوریه آغاز طرح مقاومت مردمی در منطقه شرق فرات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد فارس الطائی، معاون شورای شیوخ عشایر و قبایل سوریه و عضو پارلمان این کشور گفت، طی ماه­‌های اخیر مقاومت مردمی عشایری ساکنان استان حسکه علیه ارتش آمریکا و هم‌پیمانانش از نیروهای سوریه دموکراتیک مستقر در روستاهای قامشلی شکل گرفته است و آنها خواستار خروج اشغال­گران از خاک خود هستند.

وی افزود، عشایر سوریه در حسکه و قامشلی پیام­‌های روزانه­‌ای به آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف عربی می­‌فرستند که حضورشان در خاک سوریه غیرقابل قبول است.

الطائی گفت، مقاومت مردمی عشایر حسکه نیاز به حمایت دارد و باید دامنه این مقاومت گسترش یافته و همه مناطق شرق سوریه یا همان شرق فرات یعنی استان­‌های حسکه، دیرالزور و رقه را شامل شود و این مسأله هماهنگی تلاش‌­های عشایر و بزرگان آن را می‌­طلبد.

وی ادامه داد، تبلیغات رسانه­‌ها درباره هدف سوریه در تأسیس ارتش عشایر خارج از حوزه نظارتی ارتش سوریه صحت ندارد و این تبلیغات بی‌ارزش از سوی رسانه­‌های تحت حمایت آمریکا برای سرپوش نهادن بر روش جدید آمریکا در جذب جوانان عشایری حاضر در صفوف نیروهای سوریه دموکراتیک و خارج از آن در ازای مقدار کمی پول است.

الطائی گفت، یک گردان نظامی وابسته به ارتش سوریه وجود دارد که گردانی داوطلب بوده و کارشناسان نظامی روسیه بر آن نظارت دارند و این گردان همواره نقش بسزایی در مبارزه با تروریسم در سوریه ایفا کرده است. پلیس روسیه ضمن هماهنگی با فرماندهی سوریه نقش بزرگی در آرام کردن اوضاع عمومی، امنیتی و اجتماعی مناطق حسکه ایفا کرده است به ویژه در زمانی که تنش­‌هایی میان نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای دفاع ملی (مورد حمایت سوریه) در برخی از پایگاه­‌های القامشلی به وجود آمد.

وی بار دیگر از رهبری کردها در کانتون الجزیره خواست به جای تکبرورزی آرام باشد و برای پاسخ به مطالبات سیاسی و اجتماعی خود به دمشق آمده و روابطش را با آمریکا فورا قطع کند چرا که این کشور برای فروش آنها به ترکیه در قبال بهایی اندک برنامه­‌ریزی می­‌کند.

الطائی در پایان گفت، هر گونه توافق سیاسی فرماندهی کردها با دولت سوریه مایه خشنودی عشایر عرب است که اکثریت جمعیت منطقه را تشکیل می­‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha