• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99021410026
  • خبرنگار : 71402

فشار واشنگتن بر فرانسه و اتحادیه اروپا برای ممنوع‌ الفعالیت کردن حزب‌الله لبنان

فشار واشنگتن بر فرانسه و اتحادیه اروپا برای ممنوع‌ الفعالیت کردن حزب‌الله لبنان

مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا و سفیر واشنگتن در آلمان از دولت فرانسه خواست تا با تبعیت از آلمان فعالیت جنبش حزب‌الله لبنان در این کشور را ممنوع کند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد، ریچارد گرنل، در مقام مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا با امانوئل بون، مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهوری فرانسه گفت‌وگو داشته تا او را برای ممنوع الفعالیت کردن حزب‌الله فرانسه و همکاری برای حمایت از یک ممنوعیت در سطح اتحادیه اروپا تحت فشار قرار دهد.

فاکس نیوز در ادامه گزارش داد: این مقام آمریکایی چندین بار برای پیشبرد یک ممنوعیت در سطح اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده است.

گرنل که همچنین سفیر آمریکا در آلمان است، کل کارهای نهاد دیپلماتیکش را روی ممنوعیت حزب‌الله متمرکز کرده است. تیم او به صورت هفتگی برای طراحی استراتژی و استفاده از تازه‌ترین اطلاعات برای پیشبرد این ممنوعیت در آلمان دیدار دارند.

پنج‌شنبه گذشته دولت آلمان تمام فعالیت‌های حزب‌الله را درون مرزهای خودش ممنوع اعلام کرد و حزب‌الله را یک "جنبش تروریستی" دسته‌بندی کرد.

فرانسه، اتریش و اتحادیه اروپا "شاخه نظامی" حزب‌الله را ممنوع‌الفعالیت کرده‌اند و تنها به "شاخه سیاسی" این سازمان اجازه فعالیت دادند. انگلیس، آمریکا، هلند، ژاپن، اتحادیه عرب، کانادا و شماری از کشورهای آمریکای لاتین و رژیم صهیونیستی کل سازمان حزب‌الله را نهاد "تروریستی" در نظر می‌گیرند.

رهبران حزب‌الله جنبش خودشان را یک سازمان یکپارچه بدون شاخه اعلام کرده‌اند.

ریچارد گرنل همچنین گفت: کل سفارت آمریکا در آلمان به مدت دو سال با دولت آلمان و بوندستاگ همکاری داشت تا این ممنوعیت اجرایی شود. این یک موفقیت دیپلماتیک معتبر است و امیدواریم بسیاری از مقام‌ها در بروکسل را مجاب کند تا یک ممنوعیت در سطح اتحادیه اروپا را دنبال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha