• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021813060
  • خبرنگار : 71496

بیانیه پایانی نشست ملی مالی/ وزیر دفاع لبنان: دولت مدنی تنها راه‌حل است

بیانیه پایانی نشست ملی مالی/ وزیر دفاع لبنان: دولت مدنی تنها راه‌حل است

وزیر دفاع لبنان توییت کرد، هیچ راه‌حلی برای کشور جز تلاش سخت برای ایجاد دولت مدنی وجود ندارد. همچنین در بیانیه پایانی نشست مالی لبنان تاکید شد، طرح دولت به دشواری خود ادامه دارد اما سختی آن کمتر از پیامدهای فروپاشی همه جانبه اقتصادی و مالی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، زینه عکر، وزیر دفاع لبنان توییت کرد، برای تاکیدکنندگان بر منافع عمومی کشور آشکار شده که ما راه‌حلی به جز تلاش سخت و جدی برای ایجاد دولت نهادهای لبنان با حضور تمامی گروه‌ها نداریم.

عکر در ادامه نوشت، در گذشته و حال به لبنان ظلم شده و در صورتی که برای ایجاد دولتی مدنی تلاش نکنیم، این ظلم ادامه خواهد یافت.

در همین راستا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی تلویزیونی عصر دوشنبه خود ضمن هشدار نسبت به نتیجه سپردن کشور به صندوق بین‌المللی پول، تاکید کرد: دولت فعلی لبنان نقشه اقتصادی جامعی را در مدت کوتاهی تدوین کرد که حرکت مثبتی برای آن محسوب می‌شود. این طرح نیازمند استحکام ملی است و این امر به دولت و نهادهای آن این امکان را می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک دستاوردی را رقم بزنند.

همچنین در بیانیه پایانی نشست مالی ملی لبنان که به ریاست میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در کاخ بعبدا برای بررسی طرح بهبود شرایط مالی این کشور برگزار شد، تاکید شد: طرح دولت به دشواری خود ادامه دارد اما سختی آن کمتر از پیامدهای فروپاشی همه جانبه اقتصادی و مالی است.

شرکت‌کنندگان در این نشست پس از بحث و بررسی محورهای اصلی طرح ارائه شده شامل بازسازی ساختار بدهی‌های عمومی، بازسازی سیستم بانکی و اصلاح سیستم پولی کشور، از طرح تشویق و توسعه بخش‌های تولیدی، ایجاد شبکه امنیت اجتماعی، تعهداتی چون مبارزه با فساد و ریشه‌کن‌سازی آن، دور نگه داشتن اقشار فقیرتر از پیامدهای بحران اقتصادی و مالی و حفظ سرمایه‌های سپرده‌گذاران بانک‌ها استقبال کردند.

آنها تاکید کردند، در راستای بازگرداندن اعتماد عمومی باید برنامه‌های کاری برای اجرای این طرح تدوین، اصول قانونی، ساختاری و اجرایی آن صادر شده و اصلاحات بنیادی و ساختاری آن انجام شوند.

شرکت‌کنندگان در این نشست تاکید کردند باید ضرورت انجام فداکاری‌هایی که سختی آنها کمتر از پیامدهای فروپاشی همه جانبه اقتصادی و مالی است، توجیه شوند و این امر به یک اتحاد ملی، آگاهی عمیق و گفت‌وگو با بخش خصوصی به ویژه سیستم بانکی نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha