• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99022316409
  • خبرنگار : 71368

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم معرفی دینداری ناب و مباره با خرافات و غلو

لزوم معرفی دینداری ناب و مباره با خرافات و غلو

رئیس شورای شهر تهران از مسئولان فرهنگی مدیریت شهری خواست نسبت به معرفی دینداری ناب و منطبق با سیره و روش امام علی(ع) و مبارزه با خرافات و افراط و غلو فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی صبح امروز شورای شهر تهران با اشاره به سانحه شناور کنارک این ضایعه را به خانواده بزرگ ارتش، خانواده‌های شهدا و مجروحان تسلیت  گفت و اظهارکرد: در آستانه ایام شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین (ع)  و شب‌های پرفیض قدر قرار داریم و یادمان نرود که میانه‌روی و اعتدال در زندگی، یکی از ویژگی برجسته امیرمومنان (ع)  است به نحوی که نمی‌توان بین اوصاف مختلف ایشان، یکی را بر دیگری برتری دارد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: حضرت علی(ع) به همان میزان که به عدالت اهمیت می‌دهد در عبادت کوشاست، معیشت مردم و گرسنه نماندن آنان، برقراری امنیت، رفاه و آرامش برای مردم در کنار دعوت آن‌ها به اخلاق و رستگاری، ترجیح خدمت به جامعه به امور شخصی در کنار پرورش کارگزاران و مسئولان حکومتی همه از ویژگی‌های امامی است که چهره‌ای ماندگار برای تاریخ بشر فراتر از هر دین و مذهبی به جا گذارده است.

وی برجسته‌ترین ویژگی امام علی(ع)  را وفاداری او به سنت و سیره رسول خدا دانست و گفت: حضرت علی (ع) بدین خاطر با بدعت، غلو و افراط در دینداری شدیدترین برخوردها را انجام می‌داد و از فرقه‌سازی، انتساب برداشت‌های سلیقه‌ای و بی‌مبنای عقلانی به دین جلوگیری می‌کرد.

هاشمی با بیان اینکه امروز راه امام علی(ع)  در برابر ما قرار دارد تا پا در مسیر میانه‌روی و اعتدال که جوهره عدالت است، بگذاریم و از دامن زدن به خرافات، افراط و تفریط، غلو و مغالطات به دین جلوگیری کنیم، اظهارکرد: خروج از مسیر علی (ع) یعنی خروج از میانه روی واعتدال در دینداری، موجب بدبینی و زدگی بخشی بزرگی از جامعه و نسل جوان نسبت به دین می‌شود و تبدیل دین به فرقه که یکی از آسیب‌های جدی دوران ما و نتیجه دوری از عقلانیت است، بزرگترین خیانت به اسلام و منش توحیدی است و امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی کشور بخصوص متولیان حوزه فرهنگ در مدیریت شهری، در معرفی دینداری ناب و منطبق برسیره و روش امام علی (ع) و مبارزه با خرافات و افراط و غلو فعالیت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه قبرهای شماره یک و دو بهشت زهرا خالی است،اظهارکرد: البته گویا قرار بود هویدا در قبر شماره یک دفن شود که این طور نشد  و قبر شماره دو نیز که خالی است متعلق به نیک‌پی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha