• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99022921157

انتشار نتایج تحقیقات یک دانشمند کرواسی:

ایران باوجود تحریم در مبارزه با کرونا موفق بوده است/ کادر پزشکی ایران توانایی خود را نشان داد

ایران باوجود تحریم در مبارزه با کرونا موفق بوده است/ کادر پزشکی ایران توانایی خود را نشان داد

«ایگور رودان» محقق و دانشمند کروات که پیش از این در خصوص ویروس کرونا به تحلیل شیوع کووید-۱۹در نقاط مختلف جهان از جمله کره جنوبی، ایتالیا، سوئد، سنگاپور، چین، قطر و ... پرداخته بود، در گزارش اخیر خود به بررسی تجربیات مقابله با ویروس کرونا در ایران پرداخته است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سفارت ایران در کرواسی، وی در گزارش خود می‌نویسد: کادر پزشکی و درمانی ایران با قابلیت خوبی با ویروس کرونا مقابله کرده است و می توان گفت ایران علیرغم تحریم ها، با توانایی بالایی اوضاع را تحت کنترل خود درآورده است.

این محقق برجسته کروات در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: یکی از ویژگی های ایران داشتن جمعیت جوان است (فقط ۶ درصد مردم ایران سن‌شان بیش از ۷۰ سال است) که این هم در مقابله این کشور با ویروس کرونا مفید واقع شد. باید توجه کنیم که عملکرد ایران در مقایسه با ایتالیا و بسیاری از کشورهای درگیر موفق‌تر بوده است، زیرا تعداد فوتی‌هایش ۵ برابر کمتر و تعداد مبتلایان هم کمتر از نیمی از مبتلایان ایتالیا است.

بنا به نتایج تحقیقات وی که در روزنامه «وچرنی لیست» منتشر شده است؛ یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که در مقابله با این بیماری در ایران صورت گرفته، برنامه ملی آزمایش ویروس کرونا است که از تاریخ ۱۷ مارس اعلام شد. این برنامه امکان شناسایی و درمان زود هنگام مبتلایان را فراهم کرد. هدف از این برنامه کاهش هجوم زیاد افراد مبتلا به بیمارستان‌ها بوده است. تا به امروز، در ایران بیش از ۶۷۰ هزار نفر مورد تست کرونا قرار گرفته‌اند، به طور متوسط حدود ۸۰۰۰ نفر در هر یک میلیون جمعیت که مقیاس مناسبی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha