• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99031106173
  • خبرنگار : 71588

سودان کاردار اتیوپی را احضار کرد

سودان کاردار اتیوپی را احضار کرد

وزارت خارجه سودان اعلام کرد، کاردار اتیوپی را در پی وقوع درگیری مرزی میان دو کشور احضار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان، وزارت خارجه سودان کاردار اتیوپی را در اعتراض به آنچه نفوذ نیروهای ارتش اتیوپی و حمله به شهروندان و نیروهای سودانی در منطقه «الفشقه» خواند، احضار کرد.

روز پنجشنبه گذشته اردوگاهی در استان "القضارف" سودان در شرق این کشور  هدف گرفته شد. نیروهای سودانی طی دوره‌های مختلف با شبه‌نظامیان اتیوپی درگیر شده‌اند و مقامات انتقالی کنونی در خارطوم به دنبال طرد این گروه‌ها هستند.

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان این حمله تعدادی از افسران، نیروهای ارتش و شهروندان سودانی از جمله کودکان کشته و زخمی شدند. در این بیانیه همچنین آمده است که این حمله زمانی که خارطوم در حال آمادگی برای برگزاری دومین نشست کمیته مشترک برای مسائل مرزی بود، رخ داد.

پیشتر، عامر محمد الحسن، سخنگوی نیروهای مسلح سودان گفت: نیروهای ارتش اتیوپی در غرب رودخانه "عطبره" با نیروهای ما درگیر شدند که طی این درگیری یک افسر کشته و شش تن نیز زخمی شدند.

خارطوم اخیرا اعلام کرد با آدیس‌آبابا برای ترسیم مرزهای دو کشور به توافق رسیده است و قرار است کمیته مشترک در ماه اکتبر فعالیت خود را برای مشخص کردن مرزها آغاز و مارس ۲۰۲۱ آن را به پایان برساند.

از سوی دیگر، گروه آزادی و تغییر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات مکرر اتیوپی به مرزهای شرقی سودان، از آدیس‌آبابا خواست تا مانع ایجاد تنش در روابط دو کشور شود.

در این بیانیه همچنین آمده است، این تجاوزات به عنوان امتداد سلسله تجاوزاتی که اخیرا روند آن افزایش یافته است، رخ داد. در این بیانیه رهبری اتیوپی خواستار دوری از هر آنچه که باعث تیره و تار شدن روابط میان دو کشور می‌شود، شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما از تلاش‌های دولت انتقالی در فعالسازی کانال‌های راه‌حل‌ دیپلماتیک سیاسی که تجاوزات را متوقف کند و حاکمیت ملی ما را حفظ کند، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha