• پنجشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99031509071
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

نشست وبیناری با زائران امام (بیروت)

حجازی: جوانان فرانسوی علف‌های زیرپای امام را برای تبرکی جمع‌آوری می‌کردند

معاون دانشگاه آزاد اسلامی بیروت با اشاره ای به خاطره ای از حضور خود در نوفل لوشاتو گفت که یک بار دیدم یک جوان فرانسوی عاشق امام علف‌های اقامتگاه حضرت امام در نوفل لوشاتو را برای تبرکی باغچه خود جمع آوری می‌کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد حجازی، معاون دانشگاه آزاد اسلامی بیروت در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) با اشاره به دیدار با امام خمینی (ره) و الهام و آرامش گرفتن از ایشان گفت: در نجف اشرف هنگامی که کودک بودم  پدرم سید مهدی حجازی شاگرد امام  بود و سال‌های طولانی در بحث خارج ایشان حضور می یافت و گاهی نیز مرا با خود می برد و در درس امام خمینی در نجف اشرف در مسجد شیخ انصاری شرکت می کردیم، در روزی از روزها امام خمینی اعلام نمودند که قصد عیادت آیت الله سید محسن حکیم را دارند چرا که ایشان بیمار بودند، پدرم که از ملازمین امام خمینی بودند مرا نیز با خود بردند، در پایان عیادت و دیدار، امام خمینی خداحافظی کردند و به سمت درب خروج رفتند و آیت الله حکیم نیز به احترام ایشان که میزبان بودند برای مشایعت مهمان پشت سر امام حرکت کردند، پس از آن عکاس از این صحنه تصویر گرفت، ولی بلافاصله امام خمینی دستور دادند تا این عکس را بسوزاند. الله اکبر این چه چیزی را نشان می دهد؟ یعنی این که امام خمینی جلو راه می روند و مرجع عالیقدر سید محسن حکیم پشت سر او در حرکت هستند. سبحان الله، به خدای بزرگ قسم امام خمینی در آن وقت از سوی ساواک و دستگاه امنیتی شاه مورد طعنه و اذیت قرار گرفته بود و می خواستند ایشان را به حاشیه برانند و از همه دور کنند و فراموش شده و مطرود و رها شد و مهجور نزد دیگران بینگارند، شاید نیز نیازمند چنین تصویری بود تا در جامعه آن زمان اعتباراتی به دست آورد، اما نخواست تا از این چنینی عکسی استفاده کند و دستور به سوزاندن آن داد؛ این نشانه اخلاص و تواضع و اوج اخلاص ایشان بود.

وی افزود: هر ساله در زمان اقامت خود در فرانسه به روستای نوفل لوشاتو می رفتیم و در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور صدها هزار تن از شیفتگان و شیعیان و تازه مسلمان‌شدگان و عاشقان امام خمینی برگزار می شد، شرکت می کردیم؛ بنده زیر آن درخت سیب به سه زبان عربی، فرانسوی و فارسی سخنرانی می کردم چرا که مسلمانان و شیعیان و تازه مسلمان شدگان فرانسوی حضور داشتند. در یکی از روزها با چشم خود دیدم که آن باغ تبدیل به زیارتگاه شده بود که مسلمانان از نقاط مختلف جهان می آمدند و خاک آنجا را توتیای چشم خود می کردند و به صورت خود می مالیدند و می گفتند برای تیمن و تبرک است.

حجازی بیان کرد: یکی از همان روزهایی که در حال سخنرانی زیر درخت سیبی بودم که امام خمینی آنجا می نشست یک جوان تازه مسلمان شده فرانسوی از عشاق امام خمینی را دیدم که علف‌های آنجا را بر می دارد و در جیب خود می گذارد؛ جوانان  پس از پایان سخنرانی نزد من آمدند تا عکس یادگاری بگیرند، از آنها پرسیدم که برای چه علف ها را از روی زمین می چیدید و در جیب خود می گذاشتید؟ بخدا سوگند  که آن جوانان شروع به گریستن کردند و اشک بر گونه آنها سرازیر شد، گفتند آقای حجازی ما باغچه ای در خانه داریم و می خواهیم از این علف‌هایی که امام خمینی بر روی آن قدم گذاشته را برای تیمن و تبرک برای باغچه خود می بریم.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی بیروت گفت: پس از پیروزی انقلاب و بازگشت امام خمینی از فرانسه به قم به همراه پدرم و چهل نفر از علما به قم رفتیم و روز نوروز  برای دیدار امام مشرف شدیم، بنده جوانی بودم که مسئول تصویر برداری این دیدار بودم،امام بر روی زمین نشسته بودند،ا ز امام و تعدادی از علما و پدرم که در یک اتاق بسیار ساده بودند عکس گرفتم، در پایان دیدار وقتی پدرم با علما خارج شدند من تنها ماندم تا از امام عکس بگیرم لذا روبروی ایشان نشستم و یک پرسش عجیب از ایشان کردم، امام نشسته بود و سرش به سمت پایین بود و دستش را روی دستش گذاشته بود،  چون که معتقد بودیم ایشان نایب امام زمان سلام الله علیه است از ایشان پرسیدم آیا شما به زیارت و دیدار امام زمان سلام الله علیه مشرف شده اید؟ فکر کردم درباره امام عصر سخن خواهند گفت اما ایشان پاسخی ندادند، بنده پاسخ خود را گرفته بودم دستش را بوسیدم و خارج شدم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha