• جمعه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99031609315
  • خبرنگار : 71635

کلانتری در پیام تبریک روز محیط زیست عنوان کرد

اهمیت دولت یازدهم و دوازدهم به محیط زیست و تخصیص منابع آبی به تالاب‌های کشور

اهمیت دولت یازدهم و دوازدهم به محیط زیست و تخصیص منابع آبی به تالاب‌های کشور

رییس سازمان محیط زیست ضمن بیان مشکلات محیط زیست، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در سال‌های اخیر اهمیت نسبتا خوبی به حفظ محیط زیست داده است به شکلی که اولین موضوعی که در دولت دوازدهم تصویب شد، تخصیص منابع آبی به تالاب‌های کشور بود.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در پیامی ویدیویی ضمن تبریک روز محیط زیست، گفت: امروز محیط زیست جهانی از مشکلات زیادی رنج می‌برد که بزرگترین آن‌ها گرم شدن کره زمین، در معرض تهدید قرار گرفتن گونه‌های جانوری، گیاهی و دریایی، فرسایش‌های خاکی، آبی و ژنتیکی است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در سال‌های اخیر اهمیت نسبتا خوبی به حفظ محیط زیست داده است، تاکید کرد: اولین موضوعی که در دولت دوازدهم تصویب شد، تخصیص منابع آبی به تالاب‌های کشور بود. ما هیچ وقت تخصیص‌ آب برای تالارها را به رسمیت نشناخته بودیم. پس از تصویب قانون توزیع عادلانه آب در سال ۱۳۶۱ ،هیچ زمانی وزارت نیرو خود راملزم نمی‌دانست که به تالاب‌های کشور آب تخصیص دهد.  امروز ما ۳۸ تالاب را تخصیص آب دادیم و ان‌شاء الله ۳۴ تالاب دیگر را تا پایان سال جاری تخصیص آب خواهیم داد. در مورد تالاب‌های باقی‌مانده که میزان اندکی است برای سال آینده خواهد بود.

کلانتری ادامه داد: در این مدت تمام مناطق منشاء خیزش گرد و غبار در کشور شناسایی شدند و ما حدود ۳۳ میلیون هکتار از اراضی ۱۶۴ میلیون هکتاری خود را منشاء خیزش گرد و غبار تشخیص دادیم که مبارزه با این منشاء از محل صندوق توسعه آغاز شده است به شکلی که در سه سال گذشته از این محل حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده و برای مهار گرد و غبار و امروز ما می‌توانیم مدعی باشیم که بیش از ۶۰ درصد از گرد و غبار با منشاء داخلی را توانستیم مهار کنیم و مابقی نیز تا سه سال آینده باید مهار شود. یکی از فاکتورهای توسعه پایدار حفظ حقوق نسل‌های بعد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha