• جمعه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99031609383
  • خبرنگار : 71610

توقیف قضایی شرکت ارتباطی رامی مخلوف

توقیف قضایی شرکت ارتباطی رامی مخلوف

دیوان عدالت اداری سوریه از توقیف قضایی شرکت ارتباطات سیار «سیریتل» متعلق به پسر دایی میلیاردر و معروف رئیس جمهوری سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوان عدالت اداری سوریه در حکمی شرکت ارتباطات سیار «سیریتل» متعلق به رامی مخلوف، پسر دایی میلیاردر و معروف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را توقیف قضایی کرد.

طبق اعلام دیوان عدالت اداری سوریه، این حکم به منظور تضمین حقوق خزانه عمومی و حقوق سهامداران این شرکت صادر شده است.

دیوان عدالت اداری در این حکم، رئیس شرکت ارتباطات سوریه وابسته به نظام این کشور را به عنوان مسئول قضایی سیریتل تعیین کرد.

طبق این حکم و بر اساس قانون سوریه، تحویل اموالی که توقیف می‌شود و مدیریت اموال توقیف شده و همچنین حسابرسی در دفاتر سیریتل از جمله اختیارات مسئول قضایی این پرونده به حساب می‌آید.

دیوان عدالت اداری سوریه این تصمیم را به دنبال شکایت وزارت ارتباطات این کشور از شرکت رامی مخلوف به دلیل بدهکاری ۱۸۰ میلیون دلاری مخلوف به عنوان رئیس هیئت مدیره و مالک شرکت سیریتل به دولت سوریه اتخاذ کرده است.

وزارت دادگستری سوریه اخیراً با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که رامی مخلوف موقتاً ممنوع‌الخروج شده است.

دولت سوریه از تابستان سال گذشته فشار بر سرمایه‌داران بزرگ و به‌ویژه مالکان شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی را برای مقابله با فرارهای مالیاتی در سال‌های جنگ داخلی این کشور، تشدید کرد.

به گزارش رسانه‌های سوریه، رامی مخلوف و همسرش یکی از متهمان بزرگ این پرونده بوده‌اند.

توقیف قضایی (الحراسه القضائیه) در قانون مدنی سوریه به معنای قراردادی میان دو طرف است که به موجب آن اموال منقول و یا یک ملک که درباره آن اختلاف وجود دارد و یا حق در آن ثابت نشده است به شخص سوم واگذار می‌شود و این شخص سوم مأمور حفاظت از این ملک و بازگرداندن آن به همراه دارایی توقیف شده آن پس از اثبات حق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۰

پسردایی میلیاردر و معروف رییس‌جمهور ی سوریه یعنی کی، چی ؟