• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99031911345
  • خبرنگار : 71592

/خبر به روز رسانی شد/

برگزاری عزای سه روزه در غزه/ زیاد نخاله: در مسیر مقاومت می‌مانیم

برگزاری عزای سه روزه در غزه/ زیاد نخاله: در مسیر مقاومت می‌مانیم

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: عهد می‌بندیم که با هم‌پیمانان در سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان بر مسیر مقاومت تا آزادسازی فلسطین باقی بمانیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی روز یکشنبه در سخنانی در جریان اقامه نماز میت بر پیکر شلح در مسجد اکرم در دمشق عنوان کرد که وی نمونه بارزی از جهاد و مقاومت بود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سخنرانی در مراسم عزاداری رمضان عبدالله گفت، این رهبر مبارز اثر روشنی در مسیر مبارزه و مقاومت در راه قدس و فلسطین برجای گذاشت.

او متعهد شد به مسیر مقاومت به منظور فلسطین و قدس ادامه دهد. 

نخاله افزود: عهد می‌بندیم که با هم‌پیمانان در سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان بر مسیر مقاومت تا آزادسازی فلسطین باقی بمانیم.

وی به المیادین گفت، شلح نماد مقاومت و جهاد در فلسطین و منطقه است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیکر دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل پیشین این جنبش در گورستان شهدای یرموک در دمشق در کنار دکتر فتحی شقاقی بنیانگذار این جنبش به خاک سپرده شد.

این در حالی است که دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده بود که پیکر دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق این جنبش به مصر منتقل خواهد شد و از آنجا قرار است به نوار غزه انتقال داده شده و همانجا به خاک سپرده شود.

خالد البطش از رهبران جهاد اسلامی در بیانیه‌ای از دولت مصر به خاطر موافقت با انتقال پیکر دکتر شلح به غزه و از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به خاطر تلاش در این راستا و تماس با مقامات مصری جهت کسب موافقت آنان تقدیر و تشکر کرد.

حماس یکشنبه اعلام کرده بود، فرماندهی سازمان اطلاعات مصر به هنیه ابلاغ کرده که موافق انتقال پیکر شلح به غزه است.

این درحالی است که بنا به اعلام خبرگزاری فلسطینی القدس، دلیل به خاک سپاری الشلح در یرموک برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر "تمایل و خواسته خانواده وی" تعلل مصر در پاسخ به درخواست رهبران فلسطینی بوده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع نزدیک به جهاد اسلامی نوشت که مسئولان این جنبش و همچنین اسماعیل هنیه و محمود عباس تماس‌های زیادی با مسئولان قاهره برای انتقال پیکر الشلح به غزه و دفن وی در محل تولدش برقرار کردند اما در نهایت به خاطر تاخیر قاهره در پاسخ به این درخواست‌ها که به موضع اسرائیل و موافقت یا مخالفتش با این مساله مرتبط است، پیکر الشلح در یرموک به خاک سپرده شد.

پیش از این اخبار ضد و نقیضی درباره موضع اسرائیل منتشر شد و درحالی که رسانه‌های صهیونیستی مدعی موافقت اسرائیل بودند منابع فلسطینی این خبر را تکذیب کردند.

طبق بیانیه حماس، هنیه پس از اعلام موافقت قاهره، از مقامات مصر در این خصوص تشکر کرد.

جنبش جهاد اسلامی در مناطق فلسطینی مجالس عزاداری برگزار کردند. در شهر غزه برای دومین روز متوالی مراسم عزاداری در میدان الکتیبه غرب شهر غزه برگزار شد،‌ قرار است مراسم‌های عزاداری تا روز سه‌شنبه با حضور رهبران مقاومت ادامه یابند.

در شهر غزه عکس بزرگی از دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی نصب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha