• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99032616923
  • خبرنگار : 71505

معاون وزیر کشور:

شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ مأموریت را انجام می‌دهند

شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ مأموریت را انجام می‌دهند

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر این که شهرداریها در کشور علی رغم تنگناهای مالی خدمات خوبی را ارائه می کنند، گفت: امروز شهرداری ها بیش از ۳۰۰ ماموریت را در شهرها بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا، جمالی نژاد در آیین رونمایی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی و اپلیکیشن‌های جمع آوری و تفکیک پسماند گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی که داشته و داریم و وجود تحریم ها، به شهرها به ویژه کلان شهرهای ما ظلم شده است و در طول ۴۰ سال شهرهای ما پا به پای شهرهای مدرن جلو آمدند. این در شرایطی است که بیش از ۳۰۰ ماموریت توسط شهرداری ها انجام می شود و با وجود همه مشکلات در حوزه جمع آوری زباله و بحث رفت و روب شهرها از شهرهای بزرگ دنیا عقب نیستیم.


وی افزود: در برخی از مواقع در خلال نارضایتی‌ها به بحث درآمد شهرداری ها که مجبورند برای اداره خودشان از طرق مختلف کسب درآمد کنند پرداخته می شود؛ اما به جنبه های مثبت و اقدامات شهرداری ها توجه نمی شود. در بحث شیوع کرونا شهرداری ها مظلومانه با وجود وضعیت سخت مالی بعد از وزارت بهداشت به عنوان دستگاه دوم در خط مقدم خدمت رسانی بودند.


معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: بحث اداره امور شهرها در کشور به گونه‌ای پیش رفته که شهرداری‌ها اقدامات خوبی را در حوزه های مختلف انجام دادند و در موضوعات بسیاری کم نگذاشته اند. خوشبختانه امروز گفتمان‌های جدیدی در شهرهای ما از جمله شهر دوستار اکوسیستم و محیط زیست ، شهر هوشمند و ... ایجاد شده و در راستای همین گفتمان ها کارهای جدیدی در حال انجام است و شهر تهران نیز ورود خوبی در این حوزه ها داشته است.
وی تاکید کرد: در شهرها مشکلات بسیاری از جمله کودکان کار، تکدی گری  و... وجود دارد که شهرداری ها قطعا به تنهایی نمی توانند برای رفع این مشکلات اقدام کنند که برای حل آنها نیازمند تعامل و هماهنگی دستگاههای مختلف هستیم. خوشبختانه سال گذشته قانون خوبی در مجلس داشتیم که روند بهره گیری از سامانه های هوشمند در حوزه پسماندهای عادی را تسهیل کرد و امیدواریم با هم افزایی و همگرایی به توسعه شهرها دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم فرجود مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران نیز با تاکید بر اثرات مثبت اجرای پروژه‌های شهر هوشمند گفت: اجرای پروژه های شهر هوشمند با قدرت پیگیری می شود که یکی از بحثهای جدی آن در حوزه مدیریت پسماند است. در تهران برنامه تهران هوشمند با اهداف کلانی تدوین شده که چندین هدف مربوط به موضوع مدیریت پسماند است.
وی افزود: یکی از اهداف اجرای تهران هوشمند طرح کاپ است که در تکالیف بالا دستی شهرداری نیز با هدف کاهش دفن پسماند عادی به آن اشاره شده است.
فرجود درتشریح روند کار اپلیکیشن‌های هوشمند در حوزه مدیریت پسماند نیز تاکید کرد: آمار پسماند به صورت محله ای و منطقه ای از ارزش بسزایی برخوردار است که تاکنون در تهران این آمار را نداشته ایم اما با کمک این اپلیکیشن ها جمع آوری این آمارامکان پذیر خواهد شد . سازمان مدیریت پسماند و فاوای شهرداری تهران در همکاری مشترکی نهایتا در راستای اجرای طرح کاپ موفق به تجمیع داده ها دراین فرایند می‌شوند.


وی ادامه داد: شهروندان حساب کاربری در "تهران من" خواهند داشت که با مراجعه به این سامانه می توانند درخواست دریافت پسماند خود را ثبت کنند که با مراجعه عوامل دریافت پسماند انجام می شود به این ترتیب از مبدا تا محل توزیع این فرایند قابل رصد خواهد بود.  علاوه بر نظارت فنی که بر عهده سازمان فاوای شهرداری است با اتصال به سامانه یکپارچه تهران امکان مشارکت بخش خصوصی نیز فراهم شده است.


مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به این که شهرداری تهران دو سال است این پروژه را آغاز کرده افزود: امروز در حوزه پسماند روند اجرایی کار آغاز شده اما در حوزه فنی و عمرانی بوستانها و ... نیز این هوشمند سازی پیگیری می شود. با اجرای این روند کارگران با تشخیص چهره هوشمند شناسایی می شوند. خودروها پلاک خوانی می شوند و ورود و خروج آنها به طور دقیق ثبت خواهد شد.
در حقیقت فعالیت خودروها توسط سیستم رصد می شود. لذا این سیستم ابزار خوبی در سطح مناطق برای نظارت شهرداران مناطق ۲۲ گانه خواهد بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha