• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99041511078
  • خبرنگار : 71368

چرا علی‌رغم تخلفات، مجوز فعالیت مرکز سینامهر باطل نشده بود؟

چرا علی‌رغم تخلفات، مجوز فعالیت مرکز سینامهر باطل نشده بود؟

اعضای شورای شهر تهران نقطه نظرات خود را در مورد وضعیت ایمنی کلینیک سینا مهر شمیران ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار پایتخت در مورد ابعاد حریق کلینیک سینا مهر شمیران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه با اشاره به مرگ ۱۹ نفر در این حادثه گفت: حدود ۲۰ هزار ساختمان در تهران تذکر دریافت کردند و در هر کدام از این ساختمان‌ها می‌تواند حادثه‌ای مشابه کلینیک سینامهر رخ دهد.

وی با اشاره به وجود برخی خلاءهای قانون گفت: ما از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که با وضع قوانینی جلوی فعالیت اینگونه واحدها گرفته شود اما متاسفانه وزارت بهداشت در این حوزه به وظایف خود عمل نکرده و لازم است که مسئولان وزارت بهداشت نیز توضیح دهند که چگونه بر عملکرد این واحدها نظارت می‌کنند؟.

آرش میلانی رئیس کمیته محیط زیست نیز با بیان اینکه در برخی مکان‌ها از جمله مراکز درمانی و پزشکی، مواد شیمیایی و خطرناک دپو می‌شود، گفت: جای سوال است که شهرداری در چه بازه زمانی و چگونه این مراکز را پایش می‌کند؟.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی نیز با اشاره به گزارش حادثه پلاسکو در شورا گفت: همان زمانی که ما حادثه پلاسکو را بررسی می‌کردیم اعلام شد که ۳۰ هزار ساختمان اخطاریه گرفتند و همان زمان هم اعلام کردیم که آتش نشانی ابزار قانونی لازم را ندارد اما چه اتفاقی افتاد، هیچ اتفاقی نیفتاد و حالا با رخ دادن حریق دیگر ما مجددا حرف‌های تکراری قبل را عنوان می‌کنیم.

وی افزود: درست است آتش نشانی ضابطه و اختیار ندارد و نمی‌تواند پلمب کند اما آخرش چه؟ شهروندان تا به کی تاوان مدیریت ناهماهنگ را می‌پردازند؟ چرا در طول این مدت اقدام قانونی انجام ندادیم؟.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی با بیان اینکه مردم امروز از من شفاف سازی در این حوزه را می‌خواهند گفت: باید مشخص شود سهم شهرداری و سایر دستگاه‌ها در این حادثه چقدر بوده است؟. نماینده وزارت کار می‌گوید به ما اخطار ندادند؛ آیا وزارت کار مقصر است؟ چرا دادستانی حکم محکمی نداد؟

وی افزود: این ساختمان رای  کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته است و در پشت بام اضافه بنا داشته و در حیاط نیز سقف ایرانتی داشته است، هر چند که این موضوع در هزاران ساختمان دیگر تهران مشابه است و باید مشخص شود که کدام نهاد قصور داشته است.

وی افزود: همگان مطلع باشید که تا مبحث ملی ساختمان به روز نشود ما همچنان مشکلات اینچنینی داریم.

در ادامه حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اینکه باید مالک یا مالکین مشخص شوند گفت: امروز من اسناد مالکیت این کلینیک را دیدم و متوجه شدم که مالکیت متعلق به یک بانک است؟! حال جای سوال است که این کلینیک رای ماده ۱۰۰ داشته یا نه؟ اگر داشته چرا اجرایی نشده؟ سهم کار و وزارت بهداشت به چه مقدار است؟.

محسن هاشمی در واکنش به این سخنان نظری گفت: این کلینیک ۱۲ مالک دارد و در رهن یک بانک است.

در ادامه الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه باید از اقدام شجاعانه عنایت آزوغ که از شهر رام هرمز است و بی مهابا خود را به آتش زد تقدیر کنیم گفت: شهردار تهران روز گذشته از این جوان تقدیر کرده و لازم است که در روز سه شنبه هفته جاری نیز ما از این جوان دعوت کنیم که به صحن بیاید و از او تقدیر کنیم.

در ادامه ناهید خداکرمی نیز گفت: مظلومیت پزشکان در این حادثه مشخص است، چرا که تعداد زیادی از کادر درمان جان خود را از دست داده‌اند و حالا هشت نفر از این پزشکان نیز بازداشت هستند.

وی با بیان اینکه یک عده‌ای در این کلینیک کار می‌کردند و برای آنها بیمه رد می‌شده و چطور ممکن است که وزارت کار این مجموعه را کارگاه اعلام نمی‌کند؟ گفت: حالا که حادثه رخ داده همه می‌گویند که اخطارها را داده‌اند اما چرا نظارت دقیق‌تری صورت نگرفته است؟ به گونه‌ای که وقتی اضافه دریافتی صورت می‌گیرد همه بر روی این موضوع حساسند و کادر مربوطه را به تعزیرات اعلام می‌کنند اما چطور این همه مشکل در یک کلینیک وجود داشته اما گزارشی اعلام نشده است و اگر مشکلی وجود داشته چرا مجوز فعالیت باطل نشده است؟.

شهربانو امانی نیز با اشاره به بازدید اخیرش از این کلینیک گفت: وقوع چنین حوادثی نشان می‌دهد که ما هنوز از پلاسکو درس نگرفته‌ایم و جای سوال است که چرا شهرداری جلوی این ساختمان‌ها را نیوجرسی نگذاشته تا مردم بدانند که ما در دفاع از جان و نه مال چقدر حساس هستیم.

وی با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان‌های خود شهرداری گفت: جای سوال است که شهرداری در مورد ایمنی ساختمان‌های خودش چقدر حساس است و باید گزارشی در این زمینه ارائه دهد.

در جلسه امروز  سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی نیز در تذکری بااشاره به دستور رئیس جمهور به برخی از وزرا و شورای عالی شهرسازی برای تعیین تکلیف محدودیت ارتفاعی محله جماران تا پایان تیر ماه گفت: امیدوارم که دولت مشکل محدودیت ارتفاع در صدها محدوده و محله شهر تهران همانند کن، فرحزاد، مسگرآباد، طرح توسعه مجلس، اطراف برج طغرل، اطراف حرم شاه عبدالعظیم حسنی، پادگان‌های مستقر در شهر تهران، شهرک‌های سرچشمه و راه آهن و ... را نیز بتواند حل کند. با توجه به وجود چنین توانایی در دولت که هر جا تصمیم بگیرند و اراده کنند در کمترین زمان می‌توانند مشکل مردم را حل کنند ما از دولت انتظار داریم مشکل هزاران محدوده‌ای که در کشور و تهران دارای چنین محدودیت‌هایی هستند و همچنین مشکل افزایش قیمت دلار، کالاهای اساسی و ... را با همین سرعت حل کنند و با ایفای تعهدات خود به شهرداری‌ها برای مشکلات آلودگی هوا، بافت فرسوده و ایمن سازی ساختمان‌ها اقدام کنند.

وی این را هم گفت: اگر خبر دستور ریاست جمهوری برای لغو محدودیت ارتفاع صرفا در محله جماران صحت داشته باشد و ورودی به رفع این محدودیت در سایر محدوده‌ها نشود به عنوان نماینده مردم از قوه قضائیه و سایر مراجع ذیربط و دیوان عدالت اداری تقاضای ورود به این موضوع را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha