• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99041813836
  • منبع : کمیته امداد امام خمینی (ره)

مددجویان از پرداخت تعرفه‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی معاف شدند

مددجویان از پرداخت تعرفه‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی معاف شدند

با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان رئیس کمیته امداد، رئیس سازمان بهزیستی و مدیرعامل کانون خدمات الکترونیک قضایی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه‌های اداری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی معاف شدند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری با هدف بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت تعرفه خدمات قضایی میان سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی و حسن روحانی‌نیا، مدیرعامل کانون خدمات الکترونیک قضایی به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم  با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص ایجاد ساز و کار اصولی برای ارائه خدمات قضایی و حقوقی به نیازمندان، گفت: امضای این تفاهم‌نامه یک اقدام ارزشمند است و کمک بزرگی به احقاق حقوق مددجویان در محاکم قضایی به شمار می‌رود.

بختیاری به معافیت مددجویان از هزینه‌های دادرسی اشاره کرد و افزود: ضروری بود که مددجویان از هزینه‌های اداری نیز معاف شوند که این تفاهم‌ به دنبال رسیدن به چنین مقصودی است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ کرامت مددجویان در فرآیندهای قضایی، خاطرنشان کرد: باید تکلیف شود که عدم دریافت تعرفه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی، همراه با تکریم و رعایت عزت نفس جامعه هدف باشد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت در ادارات کمیته امداد سراسر کشور، با هدف ارائه مشاوره حقوقی به مددجویان، اضافه کرد: در کنار معافیت مددجویان از تعرفه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی، باید ارائه مشاوره و راهنمایی‌های حقوقی به مددجویان نیز در این مراکز تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسن روحانی‌نیا، مدیرعامل کانون خدمات الکترونیک قضایی نیز اجرای این تفاهم‌نامه را یک گام بلند برای کمک به حل مسائل حقوقی و قضایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی دانست و گفت: باید سامانه‌ای طراحی شود تا با هدف تکریم خانواده‌های تحت حمایت، اطلاعات مشمولان این طرح به صورت برخط در دسترس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha