• پنجشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99041914302
  • خبرنگار : 71567

زمان برگزاری آزمون ها مجددا بررسی می‌شود

بلاتکلیفی داوطلبان کنکور در بحبوحه شیوع کرونا

بلاتکلیفی داوطلبان کنکور در بحبوحه شیوع کرونا
عکس تزئینی است

در حالی که کمتر از چند روز به برگزاری اولین آزمون کلیدی سال ۹۹ باقی مانده است، زمزمه های تعویق این آزمون‌ها (کنکور، دکتری و کارشناسی ارشد) خبرساز شد و بحث تعویق از سوی مسئولان تصمیم گیرنده مطرح شد و داوطلبان را در سردرگمی و بلاتکلیفی قرار داد. شب گذشته نیز وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت از برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بررسی تعویق زمان برگزاری آزمون ها در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، درپی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و همچنین اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از این شهرها زمزمه های تغییر زمان برگزاری آزمون های سراسری از جمله آزمون دکتری، کنکور و کارشناسی ارشد و همچنین آزمون های وزارت بهداشت از سوی برخی مسئولان از جمله اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا قوت گرفت. البته مسئولان وزارت علوم و شخص وزیر بر برگزاری زمان اعلام شده آزمون های فوق تاکید کردند و اعلام کرده‌اند برگزاری آزمون‌ها به هیچ عنوان به تعویق نیفتاده یا لغو نمی شود به طوریکه دکتر غلامی، وزیر علوم روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در اظهار نظری با تاکید بر اینکه زمان برگزاری آزمون های مرداد ماه به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند، گفت: چند روز پیش با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این موضوع را عنوان کردم هیچ کسی در این کمیسیون موافق تاخیر یا تغییر آزمون‌ها نبود و فقط نگرانی هایی در خصوص شیوع کرونا ویروس داشتند که البته در این زمینه نیز سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی های لازم را انجام داده است و امیدواریم بدون مشکل این آزمون ها را برگزار کنیم.

وزیر علوم اظهار کرد: دانش آموزان حدود دو هفته در کلاس های درس حضور یافتند و حتی امتحانات نهایی خود را داده‌اند ما برای آزمون سراسری فقط حدود سه ساعت وقت آنها را می خواهیم که در یک فضایی با استاندارد بالا حضور داشته باشند و آزمون های خود را ارائه دهند و در این سه ساعت حتماً خود داوطلبان رعایت خواهند کرد و ما نیز تمهیدات  لازم را از نظر دستورات بهداشتی لحاظ کرده‌ایم.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز روز شنبه این هفته در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برخی اظهار نظرها از سوی بعضی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور، اظهار کرد: این اظهارنظرها صرفا یک پیشنهاد است. چرا که اگر قرار باشد کنکور لغو شود و یا زمان آن تغییر کند، کمیسیون آموزش نمی تواند در مورد آن تصمیم گیری کند بلکه اظهار نظرها باید در صحن علنی مجلس مطرح شود و بعد از اینکه رای مورد نیاز را کسب کرد آزمون‌ها لغو خواهند شد. بنابراین فعلا این اظهارنظرها در حد پیشنهاد کمیسیون است و اتفاق جدیدی در این زمینه نیفتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: البته باید در خصوص پیشنهادهای کمیسیون آموزش مجلس جهت لغو کنکور از وزارت علوم و سازمان سنجش نیز به عنوان صاحب نظر مشورت گرفته شود و از ما بخواهند که در جلسات آنها حضور داشته باشیم. فعلا هیچ اقدامی در این زمینه ارائه نشده است و فعلا این پیشنهاد داده شده است و اگر به سازمان سنجش ارجاع داده شود ما نیز نظرات خود را ارائه می دهیم. بنابراین با یک پیشنهاد امکان لغو یک آزمون وجود ندارد. چرا که باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: نظر سازمان سنجش و وزارت علوم این است که آزمون ها با رعایت کامل اصول بهداشتی و تمهیدات لازم برگزار شوند چرا که سرنوشت بسیاری از داوطلبان در گرو همین آزمون است و برای آن زحمات زیادی کشیده اند. ما نمی توانیم زحمات آنها را نادیده بگیریم و اگر ما یکسال ورودی جدید نداشته باشیم بنابراین جامعه را از پذیرش تعدادی کارشناس و افراد نخبه محروم می کنیم. بنابراین باید تبعات بعد از لغو کنکور را نیز در نظر گرفت تا عدالت آموزشی زیر سوال نرود. بنابراین با رعایت اصول بهداشتی از سوی داوطلبان می توانیم این آزمون ها را برگزار کنیم و برگزاری آن نیز هیچ ضرری به داوطلبان وارد نمی کند.

زرین همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به مردم اعلام کردند برای پیشگیری از کرونا ماسک بزنند. چند درصد از این افراد این پروتکل را رعایت می کنند؟ بنابراین نزدن ماسک می تواند موجب شیوع کرونا شود و اگر داوطلبان هم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است مشکلاتی که برای مردم عادی رخ میدهد برای آنها اتفاق بیفتد.

بعد از تاکید مجدد مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم مبنی بر برگزاری آزمون های مردادماه و آزمون دکتری تیرماه در تاریخ تعیین شده، روز گذشته اظهارات رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان تهران و نقش برگزاری آزمون ها از جمله آزمون های سراسری در افزایش این شیوع، مجدداً سناریوی تغییر و یا تعویق زمان برگزاری این آزمون ها قوت گرفت.

بر این اساس دکتر زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران اظهار کرد: "مساله بعدی لغو آزمون‌های هفته‌ آینده است که نگرانی زائدالوصفی را ایجاد کرده است که 23 هزار نفر قرار است در آزمون سواد آموزی شرکت کنند. عدد قابل توجهی قرار است در آزمون‌های دانشگاه آزاد شرکت کنند و نزدیک چهار هزار نفر قرار است هفته‌ آینده در آزمون‌های phd وزارت بهداشت شرکت کنند که برخی از آنها ممکن است تا سه روز آزمون‌هایشان به طول انجامد. در مجموع در این شرایط تهران نمی‌تواند میزبان این افراد به خصوص از استان‌های قرمز باشد . نظرمان با استاندار تهران بر این است که فعلا این آزمون‌ها تعلیق شوند".

همچنین علیرضا وهاب زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت شب گذشته در لایو اینستاگرامی از برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم در ستاد مقابله با کرونا به منظور تصمیم گیری در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون‌های سراسری خبرداد و اعلام کرد: این جلسه روز شنبه در ستاد برگزار می‌شود تا در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری از جمله آزمون دکتری تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه تعویق زمان برگزاری آزمون ها باید مجدداً بررسی شود، تاکید کرد: باید به دنبال شیوه‌ای باشیم که استرس داوطلبان کنکور و سایر آزمون‌ها دو چندان نشود و داوطلبان نگران سلامتی خود نباشند .بلاتکلیفی آنها از لحاظ روحی و روانی قابل قبول نیست و باید راهی ایمن برای برگزاری آزمون های پیدا کنیم و اگر کارشناسان ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه برسند آزمون ها در زمان بهتری برگزار شود حتما آن را انجام خواهیم داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نیز امروز در خصوص اظهارات شب گذشته مسئولان وزرات بهداشت مبنی بر برگزاری جلسه ای به منظور تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون های سراسری به ایسنا گفت: هنوز در خصوص جلسه شنبه اطلاعی به سازمان سنجش آموزش کشور داده نشده است و در جریان این جلسه نیستیم و تا الان که به ما چیزی اعلام نکردند.

وی در ادامه در خصوص احتمال تعویق زمان برگزاری آزمون ها نیز تصریح کرد: در خصوص آزمونها دیشب دکتر زالی فرمانده ستا مقابله با کرونا استان تهران صحبت کردند و گفتند بهتر است برگزار نشود. بنابراین سازمان سنجش سازمان مجری است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که هفته آینده آزمون دکتری را پیش رو داریم و ستاد ملی مبارزه با کرونا چه زمانی میخواد مجدد در خصوص زمان برگزاری این آزمون ها تصمیم گیری کند، گفت: فکر کنم در هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. اما در نهایت زمان برگزاری آزمون‌ها همان زمانی خواهد بود که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس تصمیمی که ۱۶ اردیبهشت ۹۹ از طریق ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، قرار شد آزمون دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج‌شنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد، کنکور سراسری پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه ۱۴ شهریور برگزار شود و پیش از این نیز قرار بود آزمون دکتری روز جمعه ۹ خرداد و آزمون ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه جاری برگزار شوند.

زمزمه های تعویق مجدد زمان برگزاری آزمون های مهم در حالی شنیده می شود که دو روز پیش سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات و دستورالعمل برگزاری آزمون دکتری که قرار است پنج شنبه هفته آینده برگزار شود را اعلام و تاکید کرد کارت ورود به جلسه آزمون از ۲۳ تیر ماه بر روی سایت این سازمان قراردارد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه چند روز بیشتر به برگزاری اولین آزمون سراسری باقی نمانده است بیان این نوع اظهار نظرها و بعضا تغییر مداوم زمان برگزاری این آزمون ها موجب سر در گمی و بلاتکلیفی داوطلبانی خواهد شد که بیش از یک سال برای رسیدن به چنین روزی برنامه ریزی کرده اند و تبعات آن به مراتب بیشتر از نگرانی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

از طرف دیگر هم مشخص نیست که بحران شیوع کرونا کی تمام خواهد شد بنابراین داوطلبان نگران این هستند بالاخره امسال نام آنها به عنوان پذیرفته شده دانشگاه ها اعلام خواهد شد یا یک سال دیگر باید برای رسیدن به چنین روزی چشم انتظاری بکشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۸

لطفا همه مشکلات رو بررسی کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۳

والا نگرانی ما بیشتر از انتظار و لغو و زحماتمون ، اینه که بعد از کنکور ناقل و یا بیمار نشیم که حتی صندل دانشگاهو هم نبینیم ، پس سلامتی ما خیلی مهم تر از خیلی چیزای دیگس،والا بخدا ما هم زحمت کشیدیم و دوسال خوندیم اما حتی یک سال هم تعویق بخوره فرق نداره ، اونایی هم که شاکین چجور میخوان پزشک بشن وقتی مطالبو نمیتونن چند ماه تو ذهنشون نگه دارن؟ پس با این حساب بعد دانشگاه فقط یک سال میتونن عمل های جراحی کنن چون بعدش مطالب یادشون میره! خواهشا به اکثریت نگاه کنین نه رای چند آدم خودخواه.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۰

توروخدا دیگه به تعویق نندازید همین جوری داره وقتمون گرفته میشه این کرونا میخادسالها با بشر باشه پس توروخدا دیگه به تعویق نندازید آیا شما که میگید تعویق جوابگوی سپری شدن عمر وهزینه های یک کنکوری رومیدید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۸:۵۸

من هم میگم هرکس نگرانه نیاد امتحان بده. بگذارند بقیه امتحان بدند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۱۱

اخه هرکی نگران نیاد چه حرفیه برادر من الان من مریض هستم و بیام کنار شما بشینم و مریض بشی مشکلی نداری.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۴

قتی تو بیشترین امار مرگ و میر و بیماری قرار داریم ؛وزیر محترم و مسئولین حرف از این میزنن که تمهیدات لازم پیش بینی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری مناسب ؛ اما تا چه اندازه تضمین هست زمانی که تو مجلس شورای اسلامی با حدود ۳۰۰ نماینده مردم متاسفانه ۹ نفر مبتلا ؛ در لیگ فوتبال تعدادی از کادر و بازیکنان مبتلا شدند ایا پروتکل بهداشتی رو رعایت نکردند؟ حرف از تجمع میلیونی هست امیدوارم به عنوان مسئول و نماینده بهترین تصمیم رو بگیرید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۱

واقعا برگزاری کنکور نامردی در حق اون دانشجوییه که یکسال و نیم درس خونده اما به خاطر بیماری نمیتونه بره سر جلسه و از یه طرف هم نامردیه در حق اون فردی که سالمه اما به خاطر ازمون و تجمع هزاران نفر در هر حوزه ممکنه مبتلا بشه. ازمون باید همون خرداد ماه برگزار میشد نه الان که داریم تو مرگ و میر مبتلایان رکورد میزنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۹

جون هركي رو دوست دارين تعويق نكنين به خدا كه ديگه خسته ايم . چرا فقط زورتون به داوطلباي بيچاره ميرسه . هيچ كجاي مملكت تعطيل نيست . ديگه از فكر كنكور و درس خوندن كلافه شديم . توروخدا زحمتامونو به باد ندين

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۶

باسلام و عرض ادب وقت بخیر لطفاً باتوجه به تأکید رئیس محترم ستاد مبارزه با کرونا در «تهران» مبنی بر «ضرورت لغو کلیه آزمون‌های حضوری هفته آینده»؛ لطفاً تکلیف داوطلبان آزمون دکتری سنجش -۲۶ تیرماه- را از مسئولین جویا و اطلاع‌رسانی فرمائید. باتشکر فراوان

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۴

جان افراد از کسب مدرک مهم تر هست. واقعا از طرف داوطلبان اظهار نظر نکنید. سلامتی مهم تر برای افراد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۹

الان متوجه شدند فاصله ایمن ۱۰ متر است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۴

آیا چشم انتظاری بهتر از مرگ نیست ؟ شما اگر واقعا دلسوز جوانان کنکوری هستید پس تدبیر بهتر بیاندیشید و کنکور به تعویق بیندازید امیدوارم تصمیم انسانی گرفته شود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۴

چیه آخه هی تعویق.خب الان یه تاریخی میگید دوباره بعدش میگید تعویق

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۶:۵۱

چرا کنکور رو توی فضاهای آزاد مثل استادیوم ها و مکان هایی که فضای خیلی باز دارن برگزار نمیکنید؟ میشه در ساعت ۷ تا ۱۰ صبح که اکثر شهرهای کشور خنک هستند برگزار کرد و اینجوری نیازی هم به کولر نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۴۲

تو فضای باز.افتاب ساعت 10؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۰

شما گزارش می‌کنی یا تعیین تکلیف؟ سندتون برای این نتیجه‌گیری عجیب چی هست؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۰

با سلام خدمت مسوولان ستاد مبارزه با کرونا. درود خدا بر شما لطفا دستور تعویق آزمونهای ارشد و دکترا رو به اواخر شهریور یا اوایل مهرماه بدهید. با این اوضاع شیوع بالای کرونا و گرمای تایگبستان واقعا سخته. ما نمیگیم که آزمونها لغو بشه. میگیم به تعویق بیفته. آخر شهریور چون هوا خنک تر هست بیشترین نکات بهداشتی مثل ماسک و دستکش زیاد داوطلبان رو اذیت نمیکنه. نهایتا کلاسها هم از اواسط آبان ماه برگزار بشه. اینجوری حق هیچ کس ضایع نمیشه. با تشکر از مسؤلین کرونا.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۱

آخه یکی نیست بگه طبق نظر کارشناسان پزشکی تا پاییز واکسن کرونا وارد بازار میشه شما کنکور رو بزار آذر یا آبان همه که واکسینه شدن شروع ترم رو بزنید از بهمن ماه ... اینقدرم سخت نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۴

هفته آینده امتحان کنکوردکترا ,اکثر استانهای قرمز در کل استان یک حوزه وجود دارد.اگر برگزار میکنید لااقل حوزه ها را اضافه کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۹

تعویق کنکور هیچ مشکلی را حل نمی کند. ما هم نگران این بیماری هستیم اما در نظر داشته باشید که یکسال شبانه روز درس خوانده ایم برای این آزمون. با رعایت پروتکل ها و تهویه هوا هیچ مشکلی پیش نمی آید. خود داوطلبان هم مراقب سلامتی شان بوده اند چون به اندازه کافی نگرانی داشتند.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۹

خداوکیلی ازمون هاروتعویق نندازید یک سال برای این ازمون چشم دوخته ایم همین طوری ک عقب افتاده است استرس زیادی ب ماواردکرده است سرزمان معین ۳۱مردادازمون هاخواهشابرگزارکنید باتشکر..

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۹:۵۱

کاش تصمیم درست گرفته شود.تعویق ازمون فکر درستی نیست باید به فکر لغو ازمون باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۹:۵۲

لغو ازمون بهترین گزینه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۲۱:۰۵

سلام . حفظ جان مهم تر است یا مدرک دکتری ؟ با کدام پروتکل بهداشتی می توان مانع نفوذ ویروس شد. ویروسی که از طریق هوا منتقل می شود . آزمون در فضای بسته همراه با استرس امتحان، چهره و سرفه کنار دستی و گذر مراقب از 10 سانتی و دفترچه آزمون آلوده و فضای مسقف و گرمای 50 درجه جنوب و عرق دستها در دستکش و طی سفر چندصد کیلومتری با اتوبوس به محل آزمون و وضعیت مسافرخانه ای که اگر باز باشد و مهمان بپذیرد و غذاخوری شلوغ و ..............

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۲۲:۰۰

کنکور باید سر وقت انجام بشه وگر نه فاجعه ای رخ میده که تا چند سال قابل جبران نیست من خودم به کل مخالف سیستم کنکور هستم اما الآن تو این شرایط نگرفتن کنکور بیشتر ضرر می زنه تو رو خدا یه ذره به فکر آینده جوونا باشید که این همه زحمت کشیدن حالا باید به نتایج دلخواهشون برسن بعد یهو همه چی تموم میشه تازه پسرا مشکل نظام وظیفه هم دارن اگه کنکور برگزارنشه دانشجو ها به شدت سر خورده می شن و افسرده آخه چقدر تو کشور ما دانشجو غریب هست راحت با سرنوشتش بازی می کنن تاوان بی تدبیری مسئولان وبی خیالی مردمو دانشجو نباید بده کنکور باید برگزار بشه هر کس هم که خیلی می‌ترسه می تونه شرکت نکنه اگه اونایم که درس نخوندن نیان سر کنکور من مطمئنم که خطر ابتلا خیلی پایین تر میاد چون همیشه یه عده کم هستن که واقعا درس خوندن کنکور براشون خیلی مهمه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۲۲:۰۶

خسته شدیم واقعا این بلاتکلیفی چیه آخه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۰:۲۹

سلام...شما واقعا با این حرفهاتون میخوایین حتما دانش آموزان نتونن درس بخونن..کنکور باید برگزار بشه ما زحمت کشیدیم ودرس خوندیم ..چرا به ما استرس وارد میکنید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟خدا نگذره از شما بزارید درسمون رو بخونیم کنکور باید برگزار بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۱:۴۰

فعلا اولویت تمام برنامه ها حتی کنکور و دکتری و ارشد باید حفظ سلامت مردم باشد و اگر بخاطر کنکور حتی یک نفر به کرونا مبتلی شود برگزاری چنین آزمئنی شرعا جایز نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۵:۰۹

تعویق کنکور سراسری

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۶:۲۵

تا کنکور سراسری که ۳۰ و۳۱ مرداد بر گزار میشه شیوع خیلی کمتر میشه پس لطفا تاریخ کنکور سراسری رو تغییر ندین که فاجعه میشه چون خیلی از دانش اموزان که واقعا یه سال زحمت کشیدن دچار تبعات روحی میشن که از کرونا هم سخت تره.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۶:۴۸

کنکور رو عقب نندازین سه هفته امتحان نهایی این یکی هم روش تا آخر مرداد وقت هست که با اجباری کردن ماسک بیماری رو کنترل کنین اگر کسی میترسه کرونا بگیره سال دیگه امتحان بده به بچه های سرباز یکسال وقت بدین کار درست رو انجام بدین چرا دست از سر کنکور بر نمیدارین بیچارمون کردین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۶:۵۰

تو رو خدا دی امتحان رو بگذارید که حداقل ما که درگیر کرونا بودیم بتوانیم بخونیم تا اون موقع شاید واکسنش هم تهیه بشه کلاس ها از بهمن باشند جه اشکالی داره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۶:۵۴

سلام خواهش می کنم شهریور نگذارید شهریور تصحیح معدل بگذارید نمی دونید با چه استرسی سر حلسه هر روز می رفتیم قبل از حلسه خیلی ها ماسک نداشتند با چه ازدحامی پشت سر هم وارد جلسه می شدند هنگام ورود به جلسه ماسک ها رو میزدند از ۷ صبح تا ۱۰ صبح ماسک یکماه امتحان با استرس تو رو خدا شهریور تصحیح معدل بگذارید دی ماه امتحان بگیرید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۱۱

از دانش اموزانی خیلی خوب هستم بخدا امتحانات نهایی فقط سر جلسه ماسک اجباری بود قبل از جلسه هیچ رعایتی نمی کردند با استرس امتحان رو خراب کردیم حالا شهریور برگزار بشه معلوم نیست امار بیاد پایین لااقل دی ماه بر گزار بشه با اینکه من خودم خیلی خوندم ولی تر حیح میدم دی ماه امتحان دهم خیلی فشار روانی روی من است که اصلا تمرکر خوندن ندارم واقعا کرونا ترس داره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۱۹

سلام‌و عرض ادب یکی از دبیران هستم دانش اموزان خوب از لحاظ روحی خیلی بد هستند ازمون های نهایی خیلی اذیت کننده بود قبل از حلسه ازدحام دانش اموزان بدون ماسک فقط موقع ورود حلسه اجباری بود واقعا امتحان کنکور کار درستی نیست دی ماه برگزا ر شود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۲۲

سلام و خسته نباشید من از مشاوران دانش آموزان هستم خیلی دانش اموزان خوب که تلاش کردند خانواده ها در گیر کرونا شدند خیلی فشارهای روحی روی انها است لطفا دی ماه امتحانات برگزار شود که بتوانتد با ارامش بخوانند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۳۰

سلام‌ .امتحان‌به خاطر کرونا اصلا صحیح نیست اگر هم شهریور بگیرید بلاخره خیلی ها ممکنه خوب نشوند بخواهند دوباره بخونند خسته شدند یا اینکه کرونا بدتر بشه بهترین زمان دی ماه است که نیمه دوم روند یکی از معلم ها

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۳۳

لطفا مثل امور مملکت که هر روز یک حرف زده میشه ،با روخ وروان بچه ها بازی نکنید ،ازمون ها را برگزار کنید به نمایند ها مجلس تذکر دهید که برای خودنمایی هر روز یک نظر ندن ،با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی پیش نمیاد ،هر که هم می ترسه به جای تعویق هر ماه شرکت نکند ،چون با توجه به فصل سرما و پاییز دیگه زمان مناسبی پیدا نمیشه مگه سال ۱۴۰۰ ،

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۳۵

سلام‌ من یکی از بهترین دانش اموزان هستم به خاطر استرس کرونا و رعایت نکردن ماسک قبل از جلسه دانش اموزان دچار کرونا الان شدم خواهشمندم که کنکور برای دی ماه بیفتد که از لحاظ روحی بهتر شویم و بتوانیم بخوانیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۳:۵۹

به عمل کار برآید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۴۶

سلام آقا تو رو خدا دیگه عقب نیندازید کنکور و ما حاضریم کرونا بگیریم ولی هر روز یه شوک جدید نزنید بهمون بسه دیگه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۵۴

سلام من از دانش اموزان پشت کنکوری هستم والله من که امتحان نهایی نداشتم ولی واقعا حق میدم با چه استرسی سر حلسه نشستند از شیوع کرونا اصلا تمرکز نداشتم فکر می کنم یک چند ماهی به تعویق بیفته خیلی بهتره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۷:۵۷

سلام یکی از دبیران هستم با صحبتهایی که با دانش اموزان خوب انجام می دهم از فروردین به دلیل استرس کرونا در امتحان نهایی دچار کم کاری شدند خیلی ها هم خانواده ها در گیر کرونا هستند امتحان چند ماه به تعویق بیفته

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۸:۰۱

سلام من خیلی خوندم ولی استرس هایی که برای امتحان نهایی به خاطر کرونا و رعایت نکردن ماسک قبل از جلسه امتحان خوب نشدم با اینکه خوندم حاضرم امتحان چند ماهی به تعویق بیفته دوستم کرونا گرفته بعد از امتحان سلامتی واجب تره حداقل استرس از روی ما برداشته میشه با ارامش میخوانیم‌

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۸:۰۴

سلام‌ من از دانش اموزانی هستم که بعد از امتحان کرونا گرفتم دو روز تب من رو ول نمی کنه تنگی نفس از طرف دیگه خیلی سخته استرس کنکور که عقب افتادم‌ تو رو خدا یک چند ماهی عقب بیندازید واقعا بد کرونا خیلی سخته تا نگیرید نمی فهمید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۸:۳۲

کی میگه ما رفتیم مدرسه!!!!!????? در کل این شهری ک من زندگی میکنم حتی یک دانش آموز مدرسه نرفته درضمن امتحانات نهایی شرایط فرق داشت من کلا نیم ساعت سر جلسه بودم و هر دانش آموز بعد اتمام امتحان خود حوزه رو ترک میکرد ن مثل کنکور همه با هم با اون جمعیت در همون نيم ساعت تحمل ماسک و دستکش به حدی برام سخت بود ک کمتر بر سوالات ساده امحتحان تمرکز داشتم چه برسه به سوالات سخت کنکور در همون کلاس سی نفری ما چهارده نفر در ایام امتحانات به کرونا مبتلا شدن لطفا کنکور رو به تعویق بیندازید به خدا جز حفظ سلامتی ما و زود تر نابود شدن کرونا هیچ ضرری نداره دنیا نابود نمیشه اگه دانشگاه ی ترم دیر تر شروع بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۸:۵۴

تورابه خدا کنکور را به تعویق نیندازید مگر شما درس خوندید که فکر ما نیستید ، مگر امکان برگزاری مجدد وجود دارد به فکر سرنوشت و اعصاب ما هم باشید ، مردم در همه مراسمات شرکت می کنن حالا که به کنکور رسیده کرونا اوج گرفته اگر همه جا رعایت کنید ، نصف روز کنکور مشکلی لیجاد نمی کند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۹:۰۰

سلام یکی از مشاورانی هستم کنکور ۴ ساعت عادلانه نیست تصحیح معدل بگذارید اگر کسی مریض بوده دوباره امتحان دهد سه رشته پزشکی از لیسانس شروع کنند بعد امتحان دهند رشته فیزیو و بینایی مرتبط با رشته لیسانس شروع کنند بعد فوق لیسانس این رشته رو بدهند برای دانشگاههای معتیر یک امتحان ورودی از دانش اموزانی بگیرید که می خواهندد انجا بروند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۹:۰۲

سلام‌ دبیر هستم به نظر من معدل صحیح نیست باید درس لحاظ شود ممکنه به خاطر درسی مقل هویت و سلامت معدل بچه ها پایین اید یا دانش اموزی برای یک درس مریض شود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۹:۰۶

تو رو خدا عقب نیاندازید تو هوای سرد که بدار میشه اوضاع همه اونایی که میخواان کنکور عقب بیافته تو خیابونا روزا میچرخن حالا به فکر سلامتی افتادن بابا وقتی فاصله هست چرا باید مریض شد مگه تو بغل هم امتحان میدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۹:۰۶

سلام مشاور هستم اصلا کنکور عادلانه نیست یکسری از خارج می آیند بعد از دو سال با رشته ای که دوست دارند مخصوصا رشته های پزشکی یک عده با سهمیه کسانی هستند که واقعا حقشان است ولی سهمیه جای ان ها را می گیرد تصحیح معدل بگذارید همه رشته ها از لیسانس شروع کنند حتی رشته های مزشکی برای دانشگاههای خیلی بالا امتحان ورودی بگیرند خیلی بهتره با این وضعیت کرونا این بهترین راه حل

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۹:۲۱

عاجزانه خواهش میکنم یا دم از تعویق نزنید، یا نظرات ما که مخالف تعویق یا تعلیق کنکور هستیم رو هم بیان کنید. چرا همش یه طرفه خبر میزنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۰۹:۴۲

سلام تعویق عقلانی نیست قطعا اوضاع در پاییز بهتر نخواهد بود .چون با بازگشایی مدارس برگزاری کنکور عملا با ایمنی کمترط خواهد بود.پس لطفا با تعویق کنکور حق الناس نکنید و بگذارید با رعایت پرتکل ها اجرا شود. کسانی که کمپین راه انداختن خدا بر اعمالشون ناظر هست و قصد و نیت نهایی هر کس رو خدا بهتر می داند.پس مراقب نظرهای احساسیتون باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۰:۰۶

سلام. بنظر من اگه قرار باشد با توجه به حضور طولانی مدت کرونا در جامعه ، دانشگاه ها آنلاین به کار خود ادامه بدهند برگزاری کنکور بی فایده هست چرا که در یک کلاس مجازی آنلاین 300 نفر هم میتوانند در یک ساعت مشخصی تدریس را مشاهده نمایند و لزوما تعداد کمی از دانشجویان لازم نیست. به نظر من کرونا یک فرصت ایجاد کرده برای نظام آموزشی . مدت ها است که مسئولین محترم به دنبال جایگزین کنکور بوده اند ؛ و در همین یک سال میتوانند به طور آزمایشی ورود به دانشگاه ها در هر رشته ای صرفا با سوابق تحصیلی ( و یا پیش نیاز های دیگر) بوده ، داوطلبان مدتی را صرف تحصیل در رشته خود کنند و درصورت قبولی در آزمون هایی که از طرف اساتید گرفته میشود حضور خود را به عنوان دانشجو آن رشته قطعی نمایند. این مشابه روشی هست که سالیانی است در سایر کشور ها اجرا شده و داوطلبان بر طبق علاقه خود به رشته موردنظرشان به تحصیل میپردازند. با توجه به آنلاین بودن دانشگاه ها ، نگرانی از بابت حجم داوطلبان یک رشته هم وجود نخواهد داشت ، با توجه به اینکه طی هر آزمون تعدادی از داوطلبان در صورت کسب نکردن نمره مورد نظر از ادامه تحصیل در رشته موردنظر جا میمانند. امیدوارم این پیشنهاد به سمع و نظر مسئولین مروبطه برسد. باتشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۰:۲۸

تو رو خدا کنکور را بردارید خسته شدیم من خودم سال پیش سر جلسه کنکور از استرس حالم بد شد قوانین دیگری بگذارید نهایی تقلبی کنکور سهمیه ها توی ۴ ساعت هم خلاصه میشه الان که کرونا است یک فکر درست بیندیشید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۰:۳۰

تورا خدا با سرنوشت ما بازی نکنید ویک سال زحمات مارا بر باد ندهید میدونید ما برای کنکور امسال چه‌قدر هزینه کردیم وچه قدر وقتت گذاشتیم ومنتظر رسیدن به نتیجه خوب هستیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۰:۵۶

توروخدااین‌قدربه‌مااسترس‌وارد‌نکنید‌وبذارید‌کنکور‌درزمان‌اعلام‌شده‌برگزار‌بشه.ماانسانیها‌۱۴‌امتحان‌نهایی‌وداخلی‌رو‌به‌صورت‌حضوری‌دادیم.پس‌چرا‌اون‌موقع‌کسی‌به‌فکر‌سلامتی‌مانبود.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۷

امروز ازمون استخدامی داشتیم وبه هیچ عنوان فاصله گذاری اجتماعی و فضای بازی نبود توی فضای ۲۰ متری دوتا پنچره ۵۰سانتی ۳۰ نفر داوطلب بود شانس آوردیم که ۴ نفر نیومده بودن و فقط همه ماسک زده بودن و دمدر دمای ما رو گرفتن همین بنظر من با این جمعیت بسیار تدابیر کم و استرس زیاد بود.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۱:۵۱

با کلی استرس و دلشوره مگه آدم میتونه آزمون بده، من که شخصاً شرکت نمیکنم ولی قطعاً باید همه آزمون ها لغو بشن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۲:۴۸

کنکور لغو شود

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۳:۵۷

با این وضع خراب چطوری بریم کنکور دکتری بدیم چطوری نریم اگه برم پدر و مادر پیرم و بچه کوچیکم چی میشن، اگه مبتلا بشن یه عمر ناراحتم ، اگه هم امتحان ندم ناراحتم ، چرا یه تصمیم درست نمیگیرید.😔😔😔

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۴:۳۲

سلام وقت بخیر.. خواهشمندم بخاطر تاخیر افتادن فقط 1 نیمسال تحصیلی دانشجویان جان اینهمه جوون مملکت رو ب خطر نندازین! نذارین زحمات کادر درمانی و خونواده ها و خود اشخاص ب همین راحتی هدر برود! تاخیر افتادن تحصیل و کنکور خیلی جبران پذیر تر از مبتلا شدن اینهمه جوون ب ویروس کرونا هستش! خواهشا ب فکر جان و سلامتی دانشجویان باشین!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۴:۳۹

فرمودند که ، اگر ما یکسال ورودی جدید نداشته باشیم بنابراین جامعه را از پذیرش تعدادی کارشناس و افراد نخبه محروم می کنیم. بنابراین باید تبعات بعد از لغو کنکور را نیز در نظر گرفت.... اینهمه کارشناس و نخبه بیکار داریم نگران نباشید چیزی نمی شه.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۴:۵۸

سلام بلخره شمشیر زن یک دست وارد میشود.. کووید ۱۹ ببیم ازمون چقد پس میدید کووید ندارم کووید از تو دارم.. ویروس اجیر

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۵:۰۴

به نظر من که اصلا نباید برگزار شه امسال نریم دانشگاه سال بعد که میتونیم بریم جون ادم مهمتره یا کنور؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۵:۰۵

لطفا بفکر سلامتی اینهمه جوون باشید..بفکر کسایی ک ممکنه بیماری زمینه ای داشتع باشند و تحمل نکنن این بیماریو. یکی مث من که نفس تنگی دارم و حتی تحمل ماسک زدنو هم ندارم .کنکور بزارید برای روزهای بهتر

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۸:۲۱

تروخداااااعقب نندازین.بعضیا واقعا از درس خوندن خسته شدن.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۸:۵۴

لطفا کنکور سراسری رو به تعویق بیندازد ما نگران جانمان هستیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۹:۱۵

#تعویق_کنکور

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۹:۳۴

به تعویق بندازید میخواید بخاطر کنکور ما رو بکشید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۸:۴۳

واقعا در این تصمیم گیری های ستاد کرونا در شگفتم!!! خیلی راحت می توانند بگویند هرکس نمی خواهد امتحال بدهد، نیاید سر آزمون و سال دیگر در آزمون شرکت کند و اگر نگران هست در خانه اش بماند. آنهایی هم که می خواهند امتحال بدهند، بر اساس زمان اعلام شده قبلی تشریف بیاورند و امتحا برگذار شود. هی عقب و جلو کردن کار ناپسند و اشتباهی است که هیچ سودی ندارد. مردم آنهم در این خصوص که اصالا تعویق انداختن بی معنا است. هرکس خواست نیاید و امتحان ندهد. وسلام.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۰:۰۹

#تعلیق_کنکورسراسری99- چرا میخواین با جون ما دانش آموزان بازی کنین ؟؟؟ مگه دانشگاه های ما چه سطح علمی بالایی دارن که یک ترم خالی بودنشون ضررهای مالی یا غیرمالی به همراه داشته باشه؟؟ نخبه ها هم که غالبا از کشور میروند .و دچار فرار مغز ها هستیم کی میخواهید تصمیمی بگیرید که به جای افزایش استرس مردم و دراین موضوع دانش آموزان ارامش ان ها تامین شود؟؟؟؟ مگر ما دانش آموزان آلت دست شما هستیم؟ یا تعلیق کنین یا بگویید میخواهیم یک جمعین یک میلیون خورده ای وخانواده هایشان را بکشیم ان هم در دوروز متوالی.....#کمی تامل

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۱:۵۴

سلام بابا ماهم کنکوری ۱۴۰۰ هستیم اگه کنکور لغو بشه و بزارن سال بعدی اونوقت شرکت کننده کنکوری بسیار زیااااد میشههه و متهم نمی‌تونیم از پیش برمیایم لطفاً هر کاری کردید کنکور امسال رو با کنکوری های ۱۴۰۰ برگزار نکنیدددد چون بیش از حد شرکت کننده زیاد میشه و ماهم دیگه نمی‌تونیم به نتیجه ی دلخواهمون برسیم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۲:۵۷

تورو خدا به تاخیر بندازین خیلی ها مثل من هنوز داغدار نزدیکانشون هستن این بیماری به کسی رحم نمیکنه روز به روز قربانی های بیشتری میگیره تاکی شاهد فوت عزیزانمون باشیم خواهش میکنم کنکور ارشد رو به تا خیر بندازین که زحمات یک سالمون به باد نره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۲۸

به نظر شما با وضعیتی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده احتمال انتقال ویروس از طریق هوا در مکان های سربسته و شلوغ بدون داشتن تهویه مناسب ،جون چند درصد از داوطلب ها به خطر می افته اصلا مگه چند درصد حوزه های امتحانی کشور تهویه دارن یا اصلا چند درصد بچه ها رعایت می کنن و چند درصد ناقل هستن ؟ بهتر نیست کنکور رو به تعویق بندازید تا زمانی که از موج دوم دربیایم ؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۳۳

کنکور باید به تعویق بیفته ما همین الانش هم آزمون های حضوری رو نمیدیم . از ترس جونمون از کجا معلوم بعد از مبتلا شدن زنده بمونیم ؟؟؟ یه آزمون که جونمون رو به خطر می اندازه واقعا نوبره پس واکسن چی شد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۴:۴۰

لغو کنید تا یکم اوضاع بهتر بشه الان افتضاحه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۰۷

خواهشا کنکور سراسری را عقب بندازید تمام این دستورالعمل ها تاحدودی تاثیرگذار است در فضای سالن برگزاری وجود کولر باعث چرخش هوا و پخش شدن احتمالی ویروس می شود که میتواند اکثر را بیمار کند کنکورداگر بیفتد اواخر شهریور نتایج نهایی هم تا اواسط ابان می اید و همه از ترم بهمن وارد دانشگاه می شوند وکتااون موقع واکسن هم اومده و همه واکسینه شدن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۳۵

خواهشا کنکور رو عقب بندازین.من به شخصه دلم میخواد زنده باشم و قبولیم رو ببینم.سلامتی نخبه ها و جوونا مهمتر از خستگی اونا از درس خوندن و انتظارشونه.به فکر کسایی باشین که تنگی نفس دارن و نمیتونن سر جلسه مدام ماسک بزنن.نمیتونن دست کش بپوشن و تست حل کنن.من یک ساله دارم میخونم.منم خستم.ولی ترجیح میدم در شرایطی کنکور بدم که حداقل خیالم از سلامتیم راحت باشه.نه اینکه تست فیزیک بزنم و به این فکر کنم که نکنه بغل دستیم یا پشت سریم یا حتی خودم ناقل باشیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۵:۴۱

100 نفر و هزار نفر که نیستیم.چندمیلیون نفرن که منتظر این ازمونان.سلامتی این چندمیلیون نفر مهمتر از خستگی و کلافگی شونه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۷:۵۰

تجمع چند هزار نفری باعث شیوع وحشتناک بیماری میشود. دانشگاهها به طور اتوماتیک یک ترم تعطیل یا مجازی برگزار خواهند شد پس تعویق کنکور به چند ماه آینده منطقی است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۸:۲۴

تجمع چند هزار نفری باعث شیوع وحشتناک بیماری میشود. دانشگاهها به طور اتوماتیک یک ترم تعطیل یا مجازی برگزار خواهند شد پس تعویق کنکور به چند ماه آینده منطقی است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۸:۵۸

واقعا ی خوام بدونم هیچ کسی نیست که جون ما و خانواده هایما براش مهم باشه آقا کنکور و حق و زمان چیه بحث جون و سلامتی ماست کنکور باید به تاخیر بیفته هی بلد شدن بگن چون امتحان نهایی برگزار شده اینم باید برگزار بشه آقایی که اینجوری می گی چشماتو باز کن ببین همین تصمیم های غلط جون چند نفر رو گرفته و وضع بیماری رو به کجا رسونده باید کنکور رو به تاخیر بندازید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۱۹:۰۱

اصلا پول اونهایی که نمی خوان امتحان بدهند را پس بدهند. اونوقت ببینید چجوری با کله میایند برای امتحان.مسخره کردن/

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۰۷:۵۰

بنظرم آدم کرونا بگیره یک ماه بیمار باشه بهتره تا اینکه آزمون لغو بشه و چند ماه علاف باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۰۹:۰۴

الان بهترین زمان هست که دیگه کنکور رو جمع کنند این همه به استرس به جون ادمها نندازن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۳

با عرض سلام خدمت مسولین تورو خدا کنکور رو لغو کنید بابا دیگه درس کنکور از جونمون که عزیز تر نیست چند تا از دوستان خود من در مورد امتحان نهایی (البته در حوزه امتحانی دیگر) به این بیماری مبتا شده و حال یکی از آنه خیلی وخیم است

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۴ ۲۳:۰۸

شما نگران نباش...اینکه سال اینده 3میلیون و خورده داوطلب بیان کنکور بدن غیر منطقیه .. اگر اگر اگر به فکر سلامتیمون باشن ک میذارن واسه ابان ماه ک میگن واکسنش ساخته میشه و اگر هم نشد ک ما سال اینده و شما سال بعدش ک میشه 1401 کنکور بدین ...ب هر حال این هم نظر من به عنوان یه داوطلبه ک علاوه بر رتبه دلخواهش میخواد خودشو تو دانشگاه مورد علاقه ش ببینه ..

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۲ ۲۳:۱۳

تو اين شرايط كه آمار مرگ ومير زياده و خيلي از استانها وضعيتش قرمزه برگزاري آزمونها اشتباهه محضه بي شك بعد از آزمونها فاجعه به بار مياد تو رو خدا با جوون مردم بازي نكنين

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۷ ۱۲:۳۲

الان وضعیت 25 استان قرمزه با این شرایط برام جای سواله قصد شون از برگزاری آزمون دکتری چیه؟ بچه های دکتری موش آزمایشگاهی نیستن لطفا با جون ما بازی نکنین اگه بچه های خودتون هم تو آزمون بودن چنین تصمیمی میگرفتین بعد آزمون ما کرونا بگیرم کدام نهادی پاسخگوست.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۰ ۲۲:۳۸

تو رو خدا صدای ما رو به مسئولین برسونید از تیر پارسال روزی 9 ساعت داریم درس میخونیم واقعا دیگه نه انگیزه داریم نه انرزی این کنکور رو بگیرید تموم بشه هر کسم نمیخواد نیاد بده به اندازه کافی صندلی خالی هست که بدون کنکور بتونن برن دانشگاه خواهش میکنم به مسئولین بگید.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۲:۱۷

سلامتی خیلی مهمتره. فقط اسیبی که استرس طولانی به بدن میزنه بیشتر از کروناست. ما کنکوریا الان بیش تر از یه ساله که تحت استرسیم. سیستم ایمنیمون سرکوب شده. یه ماه بیشتر تعویق بشه ته مونده ی سلامتیمونم از دست میره دیگه نوبت به کرونا نمیرسه. این کمپینارم معلوم نیست به چه هدفی راه میندازن. من یکی که خسته ام. از تیر کشیدن مرداد که بیماری کنترل بشه ولی کو؟ کنترل نشده که هیچ بدتر شده وضع. کی تضمین میکنه که بدتر از این نشه؟