• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99042921153
  • خبرنگار : 71605

سخنگوی کرملین: خوش‌شانس بودم که سخنگوی پوتین شدم/ ارتباطی با حمله هکری در بریتانیا نداریم

سخنگوی کرملین: خوش‌شانس بودم که سخنگوی پوتین شدم/ ارتباطی با حمله هکری در بریتانیا نداریم

سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه با "آوتورادیو" گفت باور دارد از لحاظ شغلی شانس آورده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف اظهار کرد: "من در زندگی خوش‌شانس بودم که توانستم سخنگوی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بشوم؛ چرا که از نظر من سخنگوی عالی‌ترین چهره دولتی در جهان شدن، مسلماً شانس بزرگی است. این فرصت ویژه‌ای برای یادگیری هرروزه است؛ نه از کتاب‌ها، بلکه یادگیری واقعی. فرصت خاصی برای در میان جریاناتی بودن که نه تنها برای کشور، بلکه برای جهان، حیاتی است. و نهایتاً ایفای مسئولیت خودم، که آن هم چیز کمی نیست."

وی تصریح کرد، چیزی به نام آزادی خلاقیت در سمت او وجود ندارد، چنان چه در شغل‌های قبلی او هم همین‌طور بوده است.

پسکوف افزود: اصلاً نمی‌دانم آزادی خلاقیت چیست، به این خاطر که از وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌مان در آنکارا به دولت آمدم. زندگی سفارت‌خانه‌ای، که در اتحاد جماهیر شوروی به آن وارد شدم، احتمالاً آزادی عمل کمتری نیز نسبت به کار در دولت دارد.

سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد: آزادی چیزی است که الان دارم. این یک بار نیست، شغل یک کارمند دولت است.

وی با اشاره به خدمات دولت روسیه، یادآور شد: کلمه "مأمور دولتی"، معنی منفی پیدا کرده است. این درست نیست. مأمور دولتی، کارمند دولت است که برای دولت کار می‌کند. دولت مرا استخدام کرده، به من دستمزد می‌پردازد و من کار می‌کنم.

در همین حال سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: روسیه هیچ ارتباطی با گروه هکری که بنا بر ادعای مقامات بریتانیایی، در حملات سایبری علیه بریتانیا شرکت داشته، ندارد.

وی تأکید کرد: ما نمی‌دانیم چه کسانی سعی کردند حملات هکری را در بریتانیا انجام دهند، اما قطعاً روسیه با آن ارتباطی ندارد. ما دائماً با تلاش‌ها در راستای حملات سایبری به پایگاه داده کامپیوترها و بخش‌های دولت مقابله می‌کنیم. آژانس‌های ما به طور منظم چنین حملاتی را دفع می‌کنند، چرا که این یک مشکل مشترک است. ما قویاً این اتهامات بی‌اساسی که علیه خودمان مطرح شده را رد می‌کنیم.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا گروه هکری "خرس‌های صمیمی" با آژانس‌های اطلاعاتی روسیه ارتباطی دارد یا خیر، گفت: ما هیچ‌چیز درباره این گروه و کسانی که با آن مرتبط است، نمی‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha