• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99043022709
  • خبرنگار : 71145

حزب الدعوه خواستار تعیین "موعد اولیه" انتخابات زودهنگام عراق شد

حزب الدعوه خواستار تعیین "موعد اولیه" انتخابات زودهنگام عراق شد

حزب الدعوه الاسلامیه امروز (دوشنبه) خواستار تعیین موعد اولیه انتخابات زودهنگام در عراق شد که از ابتدای سال ۲۰۲۱ تجاوز نکند. این حزب نسبت به اهمال کاری و کندی در این باره هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، حزب الدعوه در بیانیه‌ای اعلام کرد، انتخابات زودهنگام درخواست اصلی مرجعیت عالیقدر، فراکسیون‌های سیاسی و اقشار مختلف ملت هم‌زمان با استعفای دولت سابق بود.

این حزب شیعه عراق تاکید کرد: مرجعیت دینی عالیقدر در خطبه‌های نماز جمعه بارها بر لزوم تسریع در برگزاری انتخابات مذکور تاکید کرده است.

طبق بیانیه این حزب، ماموریت اصلی که به منظور آن دولت انتقالی کنونی تشکیل شده برگزاری انتخابات زودهنگام در شفافیت و ایجاد فضاهای مناسب حضور شهروندان در پای صندوق‌های رای است که در آزادی کامل بدون هیچ فشار، دیکته‌ای، بدون هیچ اکراه یا اجباری رای بدهند.

در این بیانیه تاکید شده است: این مساله مستلزم تلاش برای احیای جایگاه کشور و کنترل اوضاع امنیتی است زیراکه انتخابات آزاد بدون تعهد دولت به نظارت امنیتی و حمایت از مراکز انتخابات و حوزه‌های اخذ رای تحقق پیدا نخواهد کرد.

حزب الدعوه اشاره کرد، تعیین موعد اولیه این انتخابات عراقی‌ها را مطمئن می‌سازد که چرخه اصلاحات کنونی شروع به حرکت کرده و روند صحیح  تغییر آغاز شده و این مساله اطمینان به روند سیاسی را تقویت و امیدها به آینده مطلوب برای کشور را زنده خواهد کرد.

حزب شیعه عراق خواستار تعیین موعد اولیه برای انتخابات شد که نهایتا از ابتدای سال آینده میلادی تجاوز نکند.

این حزب همچنین از دولت، پارلمان و گروه‌های مربوطه به خصوص کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق خواست برای آماده‌سازی مستلزمات مطلوب جهت برگزاری انتخابات تعجیل کرده و تمام تلاش‌ها را روی تحقق این هدف محوری بگذارند که از اجماع ملی برخوردار است. 

حزب مدکور نسبت به تعلل، اهمال‌کاری به بهانه‌های مختلف هشدار داد و افزود: این مساله منجر به برانگیختن خشم مردم و نگرانی‌هایشان و تفسیرات منفی درباره چسبیدن به قدرت و چشم پوشی از خواسته‌های مردم در زمینه اصلاحات و تغییر می‌شود که خدمتی به روند سیاسی نکرده و ثبات سیاسی کشور را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha