• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99050603992
  • خبرنگار : 71605

سناتور آمریکایی برده‌داری را "شر ضروری" خواند

سناتور آمریکایی برده‌داری را "شر ضروری" خواند

سناتور آرکانزاس، به برده گرفتن میلیون‌ها آفریقایی در سال‌های اولیه تشکیل آمریکا را "شر ضروری" خواند و با این جمله، خشم زیادی برانگیخت.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، "تام کوتون"، یک جمهوری‌خواه صریح این اظهارات ناخوشایند را روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با "آرکانزاس دموکرات گزت"، و همزمان با ارائه لایحه جدیدی بیان کرد که کمک مالی به مدارسی که پروژه بحث‌برانگیز ۱۶۱۹ نیویورک‌تایمز درباره برده‌داری در آمریکا را تدریس کنند، قطع می‌کند.

سناتور کوتون این‌طور استدلال کرد که برده‌داری بخش کلیدی از تاریخ آمریکا است و در این باره اظهار کرد: "چنان که پدران بنیان‌گذار گفته‌اند، برده‌داری شر ضروری بود که اتحاد بر مبنای آن به وجود آمد، اما چنان که لینکلن گفته، این اتحاد به نحوی ساخته شد که برده‌داری را در مسیر انقراض نهایی‌اش قرار دهد."

کوتون بعدتر از این اظهارنظرش دفاع و تأکید کرد که صرفاً به پدران بنیان‌گذاری ارجاع داده که در توییت بازنشر شده توسط دونالد ترامپ آمده بود، و دفترش نیز اعلام کرد که سناتور شخصاً باور ندارد برده‌داری "شر ضروری" بوده است.

کوتون هفته گذشته لایحه خود با نام "قانون حفظ تاریخ آمریکا" را ارائه داد که ممنوعیت استفاده از کمک‌های مالی فدرال برای تدریس پروژه ۱۶۱۹ توسط مدارس (از مهدکودک تا سال دوازدهم) یا بخش‌های آموزش و پرورشی را هدف قرار داده است.

پروژه ۱۶۱۹ در سال ۲۰۱۹ از سوی مجله نیویورک تایمز با هدف پرداختن به چهارصدمین سالگرد ورود برده‌داری در جایی که بعداً به آمریکا تبدیل شد، آغاز شده است.

این پروژه جسورانه، از طریق بسط گزارش‌هایی که در روایت تاریخی تدریس شده در مدارس جا مانده‌اند، بررسی می‌کند که برده‌داری چطور تمام جنبه‌های جامعه آمریکایی را شکل داده و هنوز در تمام این بخش‌ها نفوذ دارد.

کوتون در مصاحبه خود با "دموکرات گزت" در این باره استدلال کرد: تمام فرضیه نیویورک تایمز در واقع، در پروژه ۱۶۱۹ غلط به لحاظ تاریخی، این است که... آمریکا از ریشه، یک کشور با نژادپرستی سیستماتیک و غیرقابل تصحیح است.

وی ادامه داد: من چنین ریشه و شاخه‌ای را رد می‌کنم. آمریکا یک کشور عالی و برجسته است که بر مبنای گزاره "همه انسان‌ها برابرند"، بنیان گذاشته شده است. ما همواره سعی کردیم بنا بر همین قول زندگی کنیم و هیچ‌کشوری بیشتر از ما برای به دست آوردن برابری، نجنگیده است.

کوتون گفت: ما باید تاریخ برده‌داری و نقش و تأثیر آن بر توسعه کشورمان را بررسی کنیم، چرا که در غیر این صورت درک و فهمی از کشورمان نداریم.

لایحه کوتون حامیان دیگری ندارد و انتظار نمی‌رود حتی با وجود مخالفت گسترده حزب جمهوری‌خواه با پروژه ۱۶۱۹ و برنامه درسی مبتنی بر آن نیز، در کنگره تصویب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha