• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99052014352
  • خبرنگار : 71129

اعزام ۴۳ هزار نیروهای داوطلب به مناطق سیل زده کره‌شمالی

 اعزام ۴۳ هزار نیروهای داوطلب به مناطق سیل زده کره‌شمالی

یکی از مقام‌های فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر امروز (دوشنبه) از اعزام بیش از ۴۳ هزار نیروی داوطلب از کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به مناطق سیل‌زده در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی ماه گذشته میلادی پس از آن وضعیت اضطراری و قرنطینه در کائه‌سونگ و سایر مناطق این کشور اعلام کرد که یک مرد که در ۲۰۱۷ به کره جنوبی گریخته و به این شهر بازگشته بود، علائم کرونا را در خود نشان داد.

همچنین بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب در روزهای اخیر در کره شمالی باعث بروز نگرانی از تخریب زمین‌های کشاورزی و از بین رفتن ذخیره غذایی مردم در این کشور شده است.

آنتونی بالمین، سخنگوی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت، نیروهای داوطلب در تمامی ۹ استان این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس و حفاظت از آنها در مقابل سیلاب و رانش زمین کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: صدها خانه در نتیجه این سیلاب از بین رفته است. در کائه‌سونگ که هم با سیلاب و هم با قرنطینه روبروست، این داوطلبان به ۲۱۰۰ خانوار که بیش از بقیه در معرض خطر هستند، کمک می‌کنند و برای آنها چراغ خوراک‌پزی، لباس گرم و خشک، غذا و محصولات بهداشتی و آب آشامیدنی تامین کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای این خانواده‌ها همچنین کمک‌ها و مشاوره‌های روانشناسی نیز در نظر گرفته شده است.

رهبری کره شمالی نیز بسته‌های کمک‌های ویژه به منطقه ارسال کرده و رسانه دولتی این کشور نیز امروز گزارش کرد، بسته‌های غلات از پیونگ یانگ به مناطق درگیر سیلاب ارسال شده است.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر ماه گذشته میلادی کیت‌هایی را برای تشخیص کروناویروس به همراه دماسنج، ماسک‌های جراحی، گان و سایر وسایل حفاظتی به کره شمالی ارسال کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha