• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99052518029
  • خبرنگار : 71616

گواهی CE راهی برای ورود به بازار اروپا

گواهی CE راهی برای ورود به بازار اروپا

طبق توافق صورت گرفته میان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) با شرکت SZUTEST ترکیه، تولیدکنندگان کالا می‌توانند با صرف کمترین زمان و هزینه، نشان CE اروپا (European Community) را از یک شرکت معتبر به منظور توسعه صادرات کالاهای داخلی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ضمن تاکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی کالاها برای صادرات محصولات خود به بازارهای جهانی، نیازمند اخذ تاییدیه‌های کیفی هستند، اعلام کرده است: در گذشته برای این منظور محصولات خود را برای انجام آزمون‌های مورد نیاز و صدور گواهی‌نامه به اروپا ارسال می‌کردند؛ رویکردی که با توجه به تغییرات نرخ ارز و محدودیت‌های ناشی از تحریم، زمان و هزینه‌های بسیاری را بر تولیدکنندگان داخلی تحمیل می‌کرد؛ اما طی ماه‌های اخیر طبق موافقت‌نامه امضا شده میان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با شرکت ترکیه‌ای مذکور، تولیدکنندگان می‌توانند نشان CE را به سهولت و باهزینه کمتر دریافت کنند.

براین اساس، طی توافق صورت گرفته، رعایت الزامات اساسی محصولات تولیدی برای کیفیت کالا، حفاظت از سلامتی، ایمنی مصرف‌کننده و نیز حفاظت از محیط زیست بر پایه قوانین اتحادیه اروپا برای کالای مورد نظرشان اخذ کنند.

لازم به ذکر است تاکنون توافقاتی بین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و برخی شرکت‌های متقاضی صادرات به بازار جهانی صورت گرفته است که مطابق آن مقدمات دریافت CE-marking برای دستگاه‌هایی نظیر بورد الکتریکی، الکتروپمپ و الکترو موتور فراهم شده و مجوز عرضه این تجهیزات به بازارهای جهانی، به زودی  صادر خواهد شد.

همچنین در رابطه با گروه‌های دیگر کالایی نظیر بویلرها، مخازن، رگلاتور، تجهیزات بدنسازی، قیر و لوازم ساختمانی و ... نیز با شرکت‌های صادرکننده توافقاتی صورت گرفته که به زودی اجرایی خواهند شد.

شایان ذکر است علامت CE نشان‌دهنده انطباق محصول تولیدی با قوانین و مشخصات تعریف‌شده در اتحادیه اروپا است و محصولی که موفق به اخذ این نشان شود، می‌تواند در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا  بدون محدودیت برای فروش حضور یابد. علاوه بر کشورهای اروپایی بسیاری از کشورهای همسایه ایران و حاشیه خلیج‌فارس نیز، داشتن نشان  CE  را به عنوان شرط پذیرفتن کالاها جهت واردات اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha