• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99060100161
  • خبرنگار : 71588

هنیه: خطر توافق امارات و اسرائیل کمتر از آتش زدن مسجدالاقصی نیست

هنیه: خطر توافق امارات و اسرائیل کمتر از آتش زدن مسجدالاقصی نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار اتخاذ یک طرح و استراتژی جامع جهت مقابله با طرح‌های دشمن صهیونیستی و خطرات پیش روی مساله فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه روز جمعه در جریان مشارکت در همایشی سیاسی که انجمن بین‌المللی قدس به مناسبت پنجاه‌ویکمین سالروز آتش زدن مسجدالاقصی برگزار کرده بود، تصریح کرد که باید یک استراتژی سه گانه جهت مقابله با طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی اتخاذ کرد.

هنیه افزود که بعد اول این استراتژی تحقق وحدت ملی، سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین و توافق بر سر مرجعیت رهبری در چارچوب سازمان آزادی بخش و بازسازی ساختاری رهبری آن بر اساس مشارکت تمامی طرف‌ها است.

وی تاکید کرد: ما باید بر سر یک استراتژی مبارزاتی کامل و جامع با بهره گیری از ابزارها و راهکارهای ممکن و مناسب جهت تحقق اهداف و خواسته‌های ملت فلسطین به توافق برسیم.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد که بعد دوم استراتژی مذکور متضمن مقاومت مردمی، قانونی، انسانی، سیاسی و حقوقی جامع است که در راس آن مقاومت مسلحانه قرار دارد، زیرا دشمن صهیونیستی با تکیه بر منطق قدرت، ویرانگری و تروریسم تاسیس شده و ملت فلسطین نیز باید قدرت خود را افزون کرده و مقاومت را به عنوان یک گزینه راهبردی جهت بیرون راندن اشغالگران در پیش گیرد.

اسماعیل هنیه در رابطه با بعد سوم این استراتژی هم گفت: ما باید بیش از هر وقت دیگری به بهبود و تقویت روابط خود با کشورهای اسلامی و عربی و ایجاد محوری قدرتمند در منطقه به منظور حمایت از ملت فلسطین و پایداری و مقاومت آن در قدس اهتمام ورزیم، زیرا مساله قدس و فلسطین یک مساله با بعد عربی، اسلامی و انسانی است.

هنیه ضمن تمجید از تمامی ملت‌های اسلامی و عربی که مخالفت قاطع خود را با هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی اعلام کردند، از ساکنان قدس هم به خاطر حضور همیشگی در مسجدالاقصی و دفاع از آن در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیست تقدیر کرد.

اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد که توافق عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی حامل نشانه‌ها و پیام‌هایی منفی و دردناک برای ملت فلسطین، سراسر امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان است.

وی تصریح کرد که این توافق بسیار دردناک است و خطرات آن چندان کمتر از آتش زدن مسجد مبارک الاقصی نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه سخنان خود به آتش زدن مسجد مبارک الاقصی به دست صهیونیست‌های جنایتکار در ۵۱ سال پیش اشاره و تاکید کرد که این جنایت حامل ۳ پیام مهم است: نخست اینکه قدس و مسجدالاقصی مساله محوری و مرکزی در نبرد با دشمن صهیونیستی هستند، زیرا این دو مکان جایگاه دینی، سیاسی، تاریخی، تمدنی و انسانی ویژه‌ای دارند.

اسماعیل هنیه تصریح کرد که هدف از طرح‌های کنونی دشمن صهیونیستی یهودی سازی قدس، تغییر آثار و نشانه‌های آن، تقسیم مسجد مبارک الاقصی میان مسلمانان و یهودیان، برگزاری مراسم تلمودی در داخل این مسجد و محروم کردن مسلمانان از انجام عبادات و اعتکاف در داخل آن است.

هنیه اظهار داشت که ملت و مقاومت فلسطین همواره در تلاش برای آزادسازی مسجد الاقصی و دیگر مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و اخراج اشغالگران از این سرزمین بوده و خواهد بود.

وی اشاره کرد که دومین پیام آتش زدن مسجدالاقصی این است که رژیم صهیونیستی بر پایه قتل، ویرانگری و خرابکاری بنا نهاده شده است که جنایت آتش زدن مسجد الاقصی نیز که با هدف تغییر آثار و نشانه‌های جاودان آن انجام گرفت، این را به روشنی ثابت می‌کند.

هنیه عنوان کرد که آتش زدن مسجدالاقصی از خوی وحشیانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی که هیچ ارزش و احترامی برای ادیان و مقدسات مختلف قائل نیست و سرزمین، ناموس و مقدسات را مورد تعرض قرار می‌دهد، پرده برداشت.

وی تاکید کرد که سومین مساله در مورد آتش زدن مسجد الاقصی این است که این جنایت نشان داد که جامعه صهیونیستی متشکل از مجموعه‌ای از گروهک‌های جنایتکار است که از غرب و شرق آمده‌اند تا در سرزمین فلسطین سکونت یابند و حقوق ملت فلسطین را پایمال کنند، زیرا مسبب اصلی این جنایت یک یهودی با اصالت استرالیایی بود.

"مایکل دینس روهن" یهودی جنایتکار استرالیایی‌الاصل روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ مسجدالاقصی را تحت حمایت نظامیان اسرائیلی به آتش کشید؛ جنایتی که مقابل دیدگان جهانیان انجام شد و خسارت‌های زیادی را به این مسجد وارد کرد.

رژیم صهیونیستی عامل این آتش‌سوزی را که به نام گردشگر وارد فلسطین اشغالی شده بود بازداشت کرد اما در نهایت مدعی شد او مشکل روانی دارد و پس از مدتی بستری در تیمارستانی در نزدیکی عکا، او را به کشورش بازگرداند.

این جنایت واکنش‌های گسترده‌ای را به ویژه در کشورهای اسلامی در پی داشت و تظاهرات‌هایی در محکومیت آن برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha