• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99060605289
  • خبرنگار : 71424

پروژه محرمیِ «آجر به‌ آجر»/ ساخت مدارس «مسلم بن عقیل» با نذورات عزادارن حسینی

پروژه محرمیِ «آجر به‌ آجر»/ ساخت مدارس «مسلم بن عقیل» با نذورات عزادارن حسینی

کمپین کمک برای ساخت مدرسه در سرتاسر کشور، در آستانه سال تحصیلی و در راستای کمک مومنانه، از مردم و عزاداران حسینی دعوت کرده است تا در کنار نذرهای فرهنگی که برای محرم حسینی منظور می کنند، نذر ساخت یک کلاس درس را هرچند با کمکی کوچک، برعهده بگیرند.

به گزارش ایسنا، کمپین «آجر به‌ آجر»، توسط سازمان نوسازی مدارس کشور، پویش جذب مشارکت خُرد مردمی برای مدرسه سازی است. این پویش به دنبال این است که جامعه خیرین مدرسه ساز را وسیع‌تر و آرزوی مدرسه‌سازی را برای تک‌تک مردم تبدیل به واقعیت و قابل دسترس کند.

با این اقدام رویای مدرسه سازی در کنار کارها و نذورات فرهنگی، نذری فراگیر و پویا می شود و مشارکت در ساخت مدرسه وارد سبد و انتخاب های فرهنگی عامه مردم با دغدغه‌های بشردوستانه می‌شود.

شعار این کمپین، «مهر را با محرم شروع کنیم» است و اهداف آن تعمیم دادن فرهنگ مدرسه‌سازی به خرده مشارکت‌ها، معرفی نذر فرهنگی در ماه محرم در کنار نذورات مرسوم و استفاده از تسهیلگران اجتماعیِ مردمی در تحقق پروژه‌های مدرسه‌سازی است.

پیوند بین محرم و مهر، حسینیه و مدرسه

داستان کربلا چیزی جز انسان‌سازی و مشارکت جمعی کوچک برای تغییری بزرگ نیست. از زهیر، وهب و حرّ حسینی تا طیّب خمینی، کاروان حسین مشغول انسان‌سازی است.

هیچ چیز پسندیده‌تر از این نیست که هیئات و مراسمی که به اسم ایشان برپا می‌شود را از مصادیق انسان‌سازی بدانیم و چه نیک پیوندی است بین مدرسه و هیئت به عنوان دو رکن انسان‌ساز جامعه‌ی ما.

نقطه شروع و پایان کمپین

کمپین از ۲۷ مرداد ماه و چهار روز قبل از شروع ماه محرم آغاز شده و در ۱۷ مهرماه با اربعین حسینی به اتمام می‌رسد.

در این کمپین ۳۱ گروه جهادی به انضمام سازمان نوسازی مدارس ۳۱ استان فعال می‌شوند و در هر استان یک نفر سفیر (عقیل) نوسازی مدرسه می‌شود.

۵۰ درصد مشارکت از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور شارژ می‌شود و ۵۰ درصد از طریق بازیگران دیگر این پویش جمع‌آوری می‌شود.

به ازای هر پروژه، یک شناسه بانکی تعریف شود. پروژه‌ها در سامانه مهر مدرسه با ردیف مالی مشخص، تعداد شرکت‌کنندگان، مبلغ جمع‌آوری شده و سررسید پروژه ثبت می‌شوند.

شرکت‌کنندگان از طریق ربات پرداخت هدفمند ، در نظرسنجی اسم مدرسه مشارکت می‌کنند و در پایان کارت عضویت در جامعه خیرین مدرسه‌ساز به آنها داده می‌شود.

مدارس مسلم‌بن عقیل، مدارسی هستند که از نذورات عزاذاران امام حسین در ماه محرم ساخته شده است و در حیاط آن‌ها به یاد امام حسین یک درخت میوه (درخت سیب در مناطق شمالی) کاشته می‌شود و افتتاح مدرسه با نذری دادن به مردم محروم منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha