• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99061309694
  • خبرنگار : 71496

درخواست سازمان ملل برای «ایجاد منطقه غیرنظامی» در سرت

گزارش پنتاگون درباره تداوم انتقال مزدوران و سلاح به لیبی توسط ترکیه

گزارش پنتاگون درباره تداوم انتقال مزدوران و سلاح به لیبی توسط ترکیه

طبق گزارش‌های مختلف بین‌المللی و آمریکایی، ترکیه با وجود حمایت از توافق آتش‌بس در لیبی به کار خود در انتقال مزدوران و سلاح به لیبی همچنان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، طبق برخی گزارش‌های آمریکایی و بین‌المللی، ترکیه با وجود اعلام حمایت از توافق آتش‌بس در لیبی به جذب و گردآوری مزدوران و مهمات در طرابلس ادامه می‌دهد و این نشان‌دهنده حرکت مستمر این کشور در مسیر ایجاد تنشی احتمالی در کنار تنش بزرگی است که در حال حاضر در آب‌های شرق مدیترانه وجود دارد.

طبق گزارش منتشر شده از سوی فرماندهی آمریکا در آفریقا (آفریکام)، ترکیه بیش از ۵۰۰۰ مزدور سوری را به طرابلس اعزام کرده است.

در این گزارش درباره این مزدوران سوری آمده است، آنها دارای سوابق کیفری بوده و مرتکب رسوایی‌ها و تعرض‌هایی در حق شهروندان لیبیایی شده‌اند. بیشتر آنها تجارب جنگی نداشته و تنها انگیزه آنها برای آمدن به لیبی پول است.

طبق گزارش پنتاگون، آنکارا به اینها بسنده نکرده و صدها یگان از نیروهای نظامی خود و به طور مشخص تیم‌های مربیان و مشاوران را به خاک لیبی منتقل کرد.

استفانی ویلیامز، فرستاده سازمان ملل به لیبی در نشست شورای امنیت تاکید کرد که در حال حاضر اقدام ترکیه در انتقال مزدوران و سلاح به لیبی متوقف نشده است.

ویلیامز با اشاره صریح به این نکته که قاچاق اسلحه و مزدوران به لیبی ادامه دارد، بر لزوم توقف تنش در این کشور و بازگشت به راه‌حل سیاسی تاکید کرد.

معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی ضمن هشدار نسبت به حملات «بی‌پروای» موشکی شبه‌نظامیان حفتر به حومه سرت از طرف‌ها خواست در این شهر منطقه غیرنظامی ایجاد کنند.

استفانی ویلیامز، معاون رئیس ماموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی (UNSMIL) از شورای امنیت خواست پیش از اینکه «این کشور بیش از این از هم پاشیده و به هرج و مرج بیفتد» وارد عمل شود.

وی نسبت به حملات موشکی «بی‌پروای» شبه‌نظامیان خلیفه حفتر، رهبر نیروهای نامشروع در شرق لیبی در نزدیکی سرت که منجر به تشدید درگیری‌ها می‌شود، هشدار داده و از طرف‌ها خواست تا منطقه غیرنظامی در سرت ایجاد کنند.

ویلیامز تصریح کرد: درگیری در حومه سرت زندگی ۱۳۰ هزار نفر و ذخایر مهم نفتی منطقه را به خطر انداخته و نقض تحریم تسلیحاتی لیبی همچنان ادامه دارد.

معاون دبیرکل ماموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی افزود: محاصره میادین نفتی بر اقتصاد و تولید برق تاثیر می‌گذارد، مردم لیبی تا ۲۰ ساعت با قطع برق روبرو هستند و باید محاصره به طور کامل رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha