• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061712683
  • خبرنگار : 71605

ایده رقیب اصلی نخست‌وزیری ژاپن برای اصلاح وزارت بهداشت

ایده رقیب اصلی نخست‌وزیری ژاپن برای اصلاح وزارت بهداشت

دبیر ارشد کابینه ژاپن و گزینه نخست‌وزیری این کشور، در مصاحبه مطبوعاتی امروز (دوشنبه) اظهار کرد: دولت ژاپن بعد از فرو نشستن همه‌گیری کرونا، نیازمند اصلاح وزارت بهداشت خود است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهیده سوگا که به طور گسترده اصلی‌ترین رقیب برای جانشینی شینزو آبه در سمت نخست‌وزیری به حساب می‌آید، به روزنامه "یومیوری" ژاپن گفت "همه‌گیری ویروس کرونا، یک مشکل بزرگ است که وزارت بهداشت به تنهایی از پس رسیدگی به آن برنمی‌آید."

وی افزود: وزارت بی‌سر و سامان بهداشت، کار و رفاه که بیشترین بودجه در بین تمام وزارت‌خانه‌های ژاپن را به خود اختصاص داده، بابت اقدامات مربوط به کرونای کشور مسئول است.

سوگا همچنین به یومیوری گفت، ساده‌سازی استراتژی‌های دیجیتال مدیریت شده توسط وزارات متبوعه به طور جداگانه، ضروری است.

این اظهارات نشان‌دهنده آن است که مشاور دیرینه آبه، مشتاقانه راه خود را دنبال می‌کند و خواستار تغییراتی ساختاری در دولت ژاپن است؛ با وجود آنکه وعده داده ابتکارات اقتصادی "آبنومیکس" نخست‌وزیر مستعفی را ادامه دهد.

سوگا امروز (دوشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: با توجه به آنکه کار کردن از خانه در دوران همه‌گیری کرونا رواج بیشتری یافته است، فکر می‌کنم واضح است که دولت و بخش خصوصی نیازمند دیجیتالی شدن هستند.

این اظهارات، پژواکی از ایده‌های "هایزو تاکناکا"، وزیر پیشین اقتصاد دارای پیوندهای نزدیک با سوگا است که گفته است دولت باید بر هدف اخیرش مبنی بر ارتقای دیجیتالی شدن در ژاپن، متمرکز شود.

تاکانکا به رویترز گفت: واقعاً امیدوار هستم سوگا دیجیتالی شدن و پایداری محیطی را که در نهایت به تجدید حیات منطقه منجر خواهد شد، به جلو پیش ببرد.

وی افزود: دیدن اینکه چیزی مانند آژانس دیجیتال پا بگیرد خوب است، ولو آنکه موقتی باشد.

به طور گسترده انتظار می‌رود سوگا در انتخابات رهبری حزب لیبرال دموکراتیک در ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور)، تاریخی که بعد از تصمیم آبه برای کناره‌گیری تعیین شده، پیروز شود. برنده این انتخابات به خاطر اکثریت پارلمانی این حزب، تقریباً از انتخاب شدن به عنوان نخست‌وزیر اطمینان خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha