• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99063022829
  • خبرنگار : 71368

یک فوریت در شورای شهر به تصویب رسید

الحاقیه به مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران

الحاقیه به مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران
عکس آرشیوی است.

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که براساس آن ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران سریع‌تر انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی یک فوریت طرح الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند «د» مصوبه ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران با ۱۵ امضا روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و حسن خلیل‌آبادی به عنوان رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در دفاع از این یک فوریت اظهار کرد: کلانشهر تهران به عنوان یکی از اصلی‌ترین دروازه‌های ورود به کشور و دارا بودن جاذبه‌های متنوع تاریخی، گردشگری و غیره از امکانات ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند مقصد بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی، همایش‌ها و غیره باشد.

وی با بیان این‌که در همین راستا بسته‌های اضطراری اقتصادی در سطوح ملی و محلی برای توسعه سرمایه‌ گذاری در بخش گردشگری طراحی و ابلاغ شده است، گفت: در شورای شهر تهران نیز برای ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران قوانین حمایتی وضع شده است.

خلیل آبادی ادامه داد: برهمین اساس مصوبه‌ای در شورای شهر داشتیم که عوارض افزایش قانونی اعیانی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در صدور پروانه‌های ساختمانی جدید لحاظ شده است که اضافه شدن اینگونه عوارض جدید موجب عدم توجیه اقتصادی ط‌رح‌های سرمایه‌ گذاری گردشگری و حتی باعث انصراف سرمایه‌ گذاران در حوزه شهری می‌شود.

وی با بیان این‌که به دلیل عدم توجیه اقتصادی طرح‌ها سرمایه‌گذاران گردشگری دیگر رغبتی برای سرمایه‌ گذاری ندارند، گفت: دوگانگی در پرداخت عوارض گردشگری میان مصوبه شورای شهر و مجلس شورای اسلامی باعث سردرگمی سرمایه‌ گذاران شده است که لازم است این بند اصلاح شود که بر این اساس شهرداری مکلف است براساس قوانین بالادستی نسبت به اخذ عوارض اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر بدون اعلام نظر موافق یا مخالف یک فوریت طرح «الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری در بند «د» مصوبه ساماندهی تاسیسات گردشگری در شهر تهران» را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha