• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070503488
  • خبرنگار : 71496

مسؤول دفتر المالکی خبرها درباره تحرک نظامی برای براندازی کابینه الکاظمی را تکذیب کرد

مسؤول دفتر المالکی خبرها درباره تحرک نظامی برای براندازی کابینه الکاظمی را تکذیب کرد

مسؤول دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون با افشای پشت پرده دیدار رهبران سیاسی با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، اینکه الکاظمی اسنادی دال بر انجام تلاش‌هایی در راستای برکناری‌اش را در این دیدار ارائه کرده، تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، هشام الرکابی، مسؤول دفتر نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون توییت کرد: الکاظمی در این دیدار هیچ‌گونه فایل ضبط شده و یا سندی دال بر خبرهای شایع شده از تحرکات برای برکناری خود ارائه نکرد و آنچه شبکه‌های ماهواره‌ای العربیه و الحره در این خصوص اعلام کرده‌اند، بی‌اساس هستند زیرا همه به دنبال برقراری ثبات به دور از آشفته کردن شرایط و تضعیف کشور هستند.

پیشتر رسانه‌های عربی به نقل از برخی منابع بدون آوردن نام آنها اعلام کرده بودند که الکاظمی به تازگی با هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش "عصائب اهل الحق" عراق و المالکی دیداری داشته و توطئه‌ای علیه خود را برملا کرده و اسنادی دال بر اظهارات خود را در اختیار هر سه نفر قرار داده که حاکی از این توطئه بودند. همچنین او در این دیدار فایل‌های ضبط شده و پیام‌های کاملی از این طرح ارائه کرده و نسبت به آن هشدار داد.

الرکابی به نقل از المالکی گفت: دولت مسؤول حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک و بحران اعتماد میان دولت و گروه‌ها و حشد شعبی باید پایان یابد، حمایت گروه‌های سیاسی از دولت برای حل مشکلات موجود و اعتمادسازی لازم است.

برخی منابع رسانه‌ای از جمله العربیه و الحره مدعی شدند که "گروه‌هایی در راس آنها المالکی و العامری برای برچیدن دولت الکاظمی تلاش می‌کنند" و فراکسیون‌های فتح، سائرون و دولت قانون این مساله را در نشستی که به تازگی در بغداد برگزار شد، به الکاظمی رسما اطلاع دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha