• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99071309930
  • خبرنگار : 71145

حشد شعبی حمله هوایی آمریکا به نیروهایش در مرزهای عراق و سوریه را تکذیب کرد

حشد شعبی حمله هوایی آمریکا به نیروهایش در مرزهای عراق و سوریه را تکذیب کرد

فرماندهی عملیات الانبار در حشد شعبی این‌که نیروهای محافظش در مرزهای عراق و سوریه در معرض حمله هوایی ائتلاف آمریکایی قرار گرفته‌ باشند را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار در حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ما در مناطق تماس با ارتش سوریه و در محدوده عملیات نیروهای عملیات غرب الانبار در آماده باش کامل هستند و در معرض حمله هوایی قرار نگرفته‌اند.

فرمانده عملیات تاکید کرد: وضعیت امنیتی در مناطق غرب الانبار پس از عملیات فتح المبین شاهد ثبات امنیتی قابل ملاحظه‌ای است.

این در حالی است که کمال الحسناوی، از فرماندهان حشد شعبی در گفت‌وگویی با پایگاه خبری بغداد الیوم گفته بود: «در نیمه شب گذشته یکی از مقرهای حشد شعبی در منطقه عکاشات در استان الانبار توسط جنگنده‌ای آمریکایی هدف حمله هوایی قرار گرفت.»

براساس گزارش میدل ایست نیوز، اخبار ضد و نقیضی از شب گذشته درباره بمباران یکی از مقرهای حشد شعبی در عراق توسط یک جنگنده آمریکایی منتشر شده است.

شب گذشته پایگاه خبری «روداوو» از هدف قرار گرفتن یکی از مقرهای حشد شعبی در استان الانبار خبر داد و گفت که شب گذشته این بمباران انجام شد.

این پایگاه خبری در گزارشی به نقل از برخی منابع ناشناس اعلام کرد که تیپ ۱۹ حشد شعبی وابسته به جنبش موسوم به «انصار الله الاوفیا» نیمه شب یکشنبه هدف بمباران قرار گرفت.

روداوو گفت که بر اساس آمار اولیه هیچ گونه جراحتی گزارش نشده و توضیح داد که همزمان با بمباران یک جنگنده آمریکایی در منطقه به پرواز در آمد.

«واین مارتو»، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی نیز در توییتر خود نوشت که نیروهای ائتلاف آمریکایی در حمله‌ای هوایی، داعش را هدف قرار دادند و اردوگاه‌های آموزشی تروریست‌ها را ویران کردند.

ماروتو تاکید کرد که این حمله در بیابانی در سوریه و با همکاری نیروهای ائتلاف بین‌المللی و نیروهای دموکراتیک سوریه انجام شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha