• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99072820449
  • خبرنگار : 71505

مدیر عامل سازمان بوستان های شهرداری تهران عنوان کرد

گود آسیب های اجتماعی محله هرندی تبدیل به بوستان شد

گود آسیب های اجتماعی محله هرندی تبدیل به بوستان شد
عکس آرشیوی است

بوستان زندگی در محله هرندی منطقه ۱۲ امروز دوشنبه با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری در آیین بهره برداری از بوستان زندگی محله هرندی واقع در منطقه ۱۲ گفت: امروز شاهد افتتاح یکی دیگر از طرح های اجرایی در کلانشهر تهران به نام بوستان زندگی هستیم. این بوستان با نگاه ویژه شهردار تهران که از زمان تصدی خود به میزان زیادی به توسعه و نگهداشت فضای سبز توجه جدی داشته است و با هدف ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران احداث شده است.

وی افزود: مقرر بود این بوستان در هفته تهران به بهره برداری برسد که به دلیل تقارن با اربعین حسینی افتتاح آن به امروز موکول شد. این بوستان دارای امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر روباز، میدانگاه توقف و تعامل فرهنگی و نیز امکانات ورزشی و بازی کودکان است. بوستان زندگی با مساحت ۲۴ هکتار در محله شهید هرندی واقع شده است.

وی افزود: بوستان های ما در تهران اصولا حصاری ندارند به جز بوستان پارک شهر که حصار دارد و در بوستان زندگی نیز از همین بوستان به عنوان بوستان مادر الگوبرداری شده است.

وی ادامه داد: در ساخت این بوستان ملاحظات زیست محیطی متعددی لحاظ شده است به شکلی که آب دریاچه این بوستان دارای سیستم بازچرخانی است و بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز آن توسط آب دریاچه تأمین می شود. از سوی دیگر فضای سبز این بوستان علاوه بر اینکه با سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود از گونه های گیاهی سازگار با اقلیم منطقه استفاده شده است. بی تردید این بوستان می تواند مأمن و محل زندگی گونه هایی از پرندگان باشد و به اکولوژی و محیط زیست منطقه کمک کند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بوستان زندگی یکی از بزرگترین بوستان های منطقه شوش است، افزود: محل ساخت این بوستان در گذشته یکی از گودهای محل بوده و بیشتر به محل بروز ناهنجاری های اجتماعی و محل تجمع معتادان تبدیل شده بود که با ساخت این بوستان و به ویژه ساخت دیوار پیرامونی آن چنین معضلاتی حل و فصل خواهد شد و این فضا تبدیل به محیطی امن برای تفرج و بازی کودکان خواهد شد.

وی تأکید کرد: ارتقای امنیت اجتماعی منطقه و افزایش سطح سلامت و بهداشت محله هرندی یکی از اهداف ساخت این بوستان بوده تا بستر مناسبی برای توسعه کارآفرینی و ایجاد محلی برای گذران اوقات فراغت فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha