• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99073022026
  • خبرنگار : 71415

نیویورک‌تایمز:

ترامپ یک حساب بانکی در چین دارد و به چینی‌ها مالیات داده است

ترامپ یک حساب بانکی در چین دارد و به چینی‌ها مالیات داده است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، اسناد مالیاتی دونالد ترامپ حاکی از آن است یکی از سه کشور خارجی که او در آنها حساب بانکی دارد، چین است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش نیویورک تایمز، این حساب بانکی متعلق به مدیریت هتلهای بین‌المللی ترامپ ال.ال.سی (Trump International Hotels Management LLC) است که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میزان ۱۸۸۵۶۱ دلار مالیات در چین پرداخته است.

به گزارش پایگاه هیل، دونالد ترامپ علاوه بر حساب بانکی‌اش در چین، در انگلیس و ایرلند هم حسابهای بانکی دارد. نیویورک تایمز نوشت، حسابهای بانکی خارجی رئیس جمهوری آمریکا تحت اسامی شرکتی باز شده‌اند و در نتیجه نامشان در فرمهای علنی افشای دارایی‌های وی دیده نمی‌شود.

اسناد مالیاتی ترامپ که نیویورک تایمز به دست آورده نشان نمی‌دهند که چقدر پول از طریق حسابهای خارجی ترامپ در جریان بوده و این نشریه نوشت که در عین حال مشخص نیست این حسابها در چه موسسات مالی وجود داشته‌اند. سرویس درآمد داخلی آمریکا مالیات دهندگان این کشور را ملزم می‌کند سهم درآمدشان از کشورهای خارجی را گزارش کنند و هویت مدیریت هتلهای ترامپ تنها به گزارش چند هزار دلار از چین پرداخته است.

آلن گارتن، وکیل شرکت ترامپ اظهار کرد، این شرکت حسابی را در یک بانک چینی که دارای دفاتری در آمریکا است افتتاح کرده تا مالیاتهای مربوط به فعالیتهای تجاری در چین را پرداخت کند. او گفت، این حساب بعد از آن افتتاح شد که شرکت ترامپ دفتری را در چین افتتاح کرد تا از طریق آن به دنبال معاملات مربوط به هتل در آسیا برود.

گارتن به نیویورک تایمز عنوان کرد: هیچ معامله، تراکنش و فعالیت تجاری دیگری تا کنون محقق نشده و از ۲۰۱۵ این دفتر غیرفعال بوده است. هر چند که حساب بانکی همچنان مفتوح است اما هرگز برای هیچ هدف دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا و همپیمانانش پرسشهایی را درباره معاملات تجاری هانتر بایدن، پسر رقیب انتخاباتی وی جو بایدن در چین مطرح کرده بودند. هانتر بایدن ارتکاب هر گونه خطا از جانب خود را رد و عنوان کرده که از جایگاه پدرش برای منافع شخصی استفاده نکرده است.

نیویورک تایمز نوشت که اسناد مالیاتی و افشای مالی مربوط به جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نشان نمی‌دهند که او فعالیت تجاری یا درآمدی از جانب چین داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha