• یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99080401744
  • خبرنگار : 71457

یک شبکه عبری: عمان و عربستان به روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک هستند

یک شبکه عبری: عمان و عربستان به روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک هستند

یک شبکه عبری زبان گزارش داد که رژیم صهیونیستی به دست‌یابی به جهشی در روابط با عمان با میانجی‌گری آمریکا نزدیک است.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه "اخبار ۱۲" تلویزیون عبری گزارش داد که اطلاعاتی مبنی بر این امر در اختیار دارد که رژیم صهیونیستی به ایجاد جهش در روابط با عمان با میانجی‌گری آمریکا نزدیک است.

این خبرنگار شنبه شب تصریح کرد که با منابع اسرائیلی صحبت کرده است و آنها این اطلاعات را تایید کرده‌ و همچنین گفته‌اند که توافق قریب الوقوعی میان سودان و رژیم صهیونیستی درمورد بازگرداندن آوارگان سودانی به کشورشان مطرح است.

این شبکه که منابع خود را عالی‌رتبه توصیف کرد، عنوان کرد، عمان که حدود یک ماه قبل از توافق صلح میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین استقبال کرد، به امضای توافق صلحی با تل‌آویو با نظارت آمریکا نزدیک است.

این شبکه اعلام کرد، برآوردهایی در داخل سطح سیاسی در اراضی اشغالی مبنی بر این امر وجود دارند که نزدیک‌ترین کشورها به سمت روند صلح بعد از امارات و بحرین و سودان؛ همان عمان است و طبق برآوردها، دشوار است که امضای توافق قبل از انتخابات آمریکا انجام شود، چراکه سیاست‌های مسقط در این خصوص محتاطانه است.

در این گزارش آمده است که آمریکا و اسرائیل به صورت جدی برای گشایش در روابط میان اسرائیل و عمان تا قبل از انتخابات آمریا تلاش می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که یوسی کوهن، رئیس موساد این احتمال را مطرح کرده است که عربستان سعودی نیز روابط خود را با اسرائیل در آینده‌ای نزدیک عادی سازی کند.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که عربستان نیز همانند عمان عجله‌ای برای مطرح ساختن اظهاراتی ندارد، هرچند که روابط محرمانه‌ای با اسرائیل از سال‌ها قبل دارد.

در این گزارش آمده است که ریاض منتظر نتایج انتخابات آمریکا است. درمورد توافق سودان نیز به نظر می‌رسد که عربستان مبالغ درخواستی واشنگتن از سودان را پرداخت کرده است.

خبرها حکایت از این دارند که مذاکرات سازنده‌ای میان ریاض و واشنگتن در مورد قرارداد سلاح گسترده در حال انجام است که در وهله نخست با هدف قانع کردن عربستانی‌ها برای عادی سازی است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حال حاضر به عادی سازی روابط با اسرائیل اهمیت می‌دهد اما پدرش، ملک سلمان در حال حاضر مانع از این روند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha