• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99081409257
  • خبرنگار : 71496

درگیری‌ها میان نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک در دهوک با چندین کشته و زخمی

درگیری‌ها میان نیروهای پیشمرگ و پ.ک.ک در دهوک با چندین کشته و زخمی

درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای پیشمرگ وابسته به اقلیم کردستان عراق و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در استان دهوک به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای هر دو طرف ختم شد.  

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی عراقی به سایت خبری ارم نیوز گفت: امروز (چهارشنبه) در منطقه "جمانکی" از توابع شهرستان العمادیه در استان دهوک در پی تحرکات نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در این منطقه، درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای این حزب آغاز شدند، در ادامه نیروهای پیشمرگ به دلیل نگرانی از اینکه در بمباران ترکیه غیرنظامیان آسیب ببینند، برای مقابله با آنها اقدام کردند.

این منبع در ادامه گفت: درگیری‌ها موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شده‌ اما تا این لحظه آمار دقیق و قطعی در این خصوص از سوی فرماندهی نیروهای پیشمرگ و یا از سوی حزب کارگران کردستان ارائه نشده است.

ئالند امیر، مدیر منطقه جمانکی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: نیروهای حزب کارگران کردستان به گروهی از نیروهای پیشمرگ در منطقه حمله کردند که موجب به شهادت رسیدن یکی از آنها و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دوشنبه گذشته نسبت به وخامت شرایط در پی درگیری جاری میان ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در منطقه هم‌مرز با اقلیم کردستان هشدار داده و از پ.ک.ک خواسته بود دست از اشغال این مناطق بردارند تا از درگیری بیشتر جلوگیری شده و شرایط به حالت عادی بازگردد.

حزب کارگران کردستان مناطق کوهستانی پر پیچ و خم موجود در مرزهای ترکیه را پایگاه خود کرده و از آنجا حملاتی را به داخل خاک ترکیه آغاز می‌کند، در مقابل آنکارا با حملاتی هوایی، توپخانه‌ای و زمینی علیه این مناطق به آنها پاسخ می‌دهد، حملاتی که به غیرنظامیان آسیب زده و موجب تخلیه ده‌ها روستا شده است.

به گفته فرمانده منطقه جمانکی، نیروهای پیشمرگ در نزدیکی تقاطعی در مرزهای منطقه زمانی که در حال بازرسی مناطق تحت کنترل خود بودند، مورد حمله نیروهای پ.ک.ک قرار گرفتند و در ادامه درگیری شدید میان دو طرف شکل گرفت.

امیر افزود: ساکنان منطقه جمانکی به خاطر شبه‌نظامیان پ.ک.ک مجبور به تخلیه روستاهای محل سکونت خود شدند، تا این لحظه نیز نزدیک به ۲۰ روستا تخلیه شده‌اند و ساکنان آنها نمی‌توانند به کارهای روزمره خود برسند.

او در ادامه گفت: شبه‌نظامیان پ.ک.ک به صورت گسترده‌ای در منطقه حضور دارند و این منطقه به دلیل حضور آنها هر هفته نزدیک به دو بار هدف بمباران ترکیه قرار می‌گیرد.

در حمله راکتی نیروهای حزب کارگران کردستان به شمال استان دهوک دست‌کم یک نفر از نیروهای پیشمرگ کشته و دو تن دیگر از آنها زخمی شدند.

خبرگزاری شفق نیوز اعلام کرد: شبه‌نظامیان پ.ک.ک صبح امروز با یک آرپی‌جی خودروی نیروهای پیشمرگ را در منطقه جمانکی هدف قرار دادند که موجب زخمی شدن سه تن از آنها شد که یکی از زخمی‌ها در اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد و دو زخمی دیگر به بیمارستان دهوک منتقل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha