• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99081811928
  • خبرنگار : 71516

لودریان و شکری روابط با آمریکا، لیبی و احترام به اسلام را بررسی کردند

لودریان و شکری روابط با آمریکا، لیبی و احترام به اسلام را بررسی کردند

وزیر خارجه فرانسه در دیدار با همتای مصری خود در قاهره تأکید کرد که پاریس احترام عمیقی به دین اسلام می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره گفت: ما احترام عمیقی نسبت به اسلام داریم و این پیامی است که در دیدار با شیخ الازهر به او منتقل خواهم کرد.

وی گفت: مسلمانان در فرانسه بخشی از تاریخ و هویت کشور هستند و ما با تروریسم و تحریف دین و افراط‌گرایی مخالفیم.

لودریان درباره درخواست‌ها برای تحریم تولیدات فرانسه گفت: ما این کمپین‌ها را محکوم می‌کنیم. این کینه‌توزی و انزجار از سوی برخی علیه فرانسه احتمالا به خشونت منجر می‌شود. ما از سفارتخانه‌ها خواستیم به شهروندانمان هشدار بدهند و آن‌ها را آگاه کنند. همچنین تدابیر امنیتی را در اطراف سفارتخانه‌ها و مدارس افزایش دادیم.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: مصر نیز قربانی موج‌های تروریسم و افراط‌گرایی شده که ما از آن رنج می‌بریم. ما دیدگاه مشترکی در کنار مصر درباره مساله لیبی داریم و از مذاکرات سیاسی حل بحران حمایت می‌کنیم. مداخلات خارجی در لیبی فرصت‌های دستیابی به راه حل را از بین می‌برند. در حالی‌که باید جلوی مداخلات یک‌جانبه ترکیه در منطقه گرفته شود.

لودریان تاکید کرد که کشورش به همکاری با دولت منتخب آمریکا به ریاست جو بایدن درباره حل بحران‌های منطقه‌ای و آب و هوایی امیدوار است.

سامح شکری نیز در کنفرانس خبری با ژان ایو لودریان گفت، به بررسی مسائل منطقه‌ای از جمله مساله فلسطین پرداخته و درباره محکومیت همه گونه عملیات تروریستی اتفاق نظر داشته‌اند.

وزیر خارجه مصر اشاره کرد: ما با فرانسه دیدگاه مشترکی درباره مسائل منطقه داریم و روابط با آمریکا یکباره ایجاد نشده بلکه بر مدار پنج دهه شکل گرفته و به تقویت این روابط ادامه می‌دهیم. امیدواریم دولت جدید آمریکا شریک فعالی در مواجهه با چالش‌های موجود باشد.

وزیر خارجه مصر درباره لیبی نیز تاکید کرد، لیبی شاهد آرامشی در صحنه نظامی بعد از اعلام مصر و سرت به عنوان خط قرمز است و قاهره هیچ طمعی در لیبی ندارد.

اخیرا حمایت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز درباره پیامبر اکرم(ص) موجب خشم و تظاهرات در بسیاری از کشورهای عربی شد.

قرار است لودریان با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و احمد الطیب، شیخ الازهر دیدار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha